verwijderen uitlaat

rudeboy K

Rookie
2 mrt 2003
17
0
nijmegen
Dag heren,

tsja, het klinkt nogal knullig :o , maar ik krijg mijn uitlaat niet onder mijn motor uit ;( . Het gaat om een suzuki GS650 uit 82, de uitlaat is een 4 in 2.

We hebben hem al overal losgemaakt, maar hij blijft klemvast in het blok zitten.
Ik ben bang om het blok te mollen |( als ik brute kracht gebruik.
Dit heb ik al geprobeerd:

- blikje kruipolie
- warm draaien
- met een hefboom los wrikken

Weten jullie hoe ik deze uitlaat kan loskrijgen?
 
Door jarenlang opwarmen en afkoelen kunnen headers aardig vastgerot zitten in de kop.
Als je de headers losneemt uit de collector (dat dingesten waarin de vier headers tesamenkomen),kun je ze iets torderen.
Dit geeft vaak al genoeg ruimte/breuk in de roest om ze uit de kop te kunnen halen.

voor mij ook de reden dat ik altijd met een RVS-systeem rond rij... ;)
 
Met deze moet het lukken...

bosch-pr4.jpg



:+
 
Begin zowieso es met je motor te starten, en dan proberen em eraf te tikken.
Tis toch wat he, soms willen die krengen gewoon niet vast en trillen ze los, en als ze dan eenmaal vast zitten. B|
 
Jah, ehm hetzelfde probleem...., (ikke ook een gs650 met vastgeroeste uitlaat 4 in 1)

Ik vroeg me af of je het al opgelost hebt? Zo ja, laat het even weten..,
ik heb namelijk nog geen vervangingsuitlaat, maar als ik er een heb gevonden dan gaat ik ook die oude er af proberen te halen...,

Ikzelf had trouwens als eerste idee om de uitlaat er al kloppend (medt een hamer) af te tikken, en misschien een of ander chemisch goedje erover te gooien (koudespray in combinatie met verwarmen) zodat ie uitzet en krimpt en dan moet je in principe de uitlaat los kunnen wrikken..,

Veel succes met je probleem.., we horen het wel als ie eraf is (en hoe?)

Grtz Wout :]
 
Beetje late reaktie, maar ik heb helaas ook dit probleem, suzuki gsx1100ef.
Maar ik krijg de moeren nog niet eens los, eentje is al afgebroken ;( .
WAT NU? Heet stoken misschien?
Ik heb dit al geprobeerd met kruipolie, maar dat hielp dus niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan