Verwijderen van 25kW beperkingen

PasoaJoe

Rookie
23 sep 2003
9
0
Nieuw Vennep
Hier een vraag aan het comitee van de wijze mannen, m'n vriendin rijdt op dit moment op een kleine Fazer ivm rijbewijs. Nu vroeg ik me af of het verwijderen van deze beperking enige negatieve impact heeft op de motor, doordat deze ineens zwaarder belast gaat worden. Hij/zij heeft dan zo'n drie jaar gereden met een belasting van 25kW en zo'n 20.000km.

Op basis hiervan zou ze kunnen besluiten om op de vrije Fazer te rijden, of iemand anders gelukkig te maken met een fijne 25kW fiets en zelf weer alle keus te hebben.

Ben benieuwd...

full
 
De motor kan er wel tegen. Een 25kw vermelding kan echter wel eens een interessante troef zijn bij verkoop. Al valt het verschil tussen wel of niet 25kw bij een fazer waarschijnlijk wel mee voor een potentiële koper. Bij een goedkopere motor is het soms een groot deel van de waarde van de motor en is hij dus meer waard als hij al 25kw heeft.
 
Je kan de begrenzers er ook gewoon uithalen, en hem op 25kw kenteken laten staan. Als je zelf je A-onbeperkt hebt is dit (volgens mij) gewoon legaal. Je hebt tenslotte een rijbewijs om met meer vermogen te rijden.
Je kunt er dan gewoon een tijd mee rijden, kijken of het je bevalt, en als je em verkoopt kun je de volgende eigenaar de keus laten of hij/zij 25kw of vol wilt..

Krijg nu vast weer opmerkingen dat je dan onverzekerd rondrijdt, maar heb je ooit wel eens gehoord dat ze het vermogen van een motor testen na een ongeval?
Als je aan je verzekering doorgeeft dat het niet langer 25 kw is, kan er volgens mij niemand over piepen.
 
Je kan de begrenzers er ook gewoon uithalen, en hem op 25kw kenteken laten staan. Als je zelf je A-onbeperkt hebt is dit (volgens mij) gewoon legaal. Je hebt tenslotte een rijbewijs om met meer vermogen te rijden.
Je kunt er dan gewoon een tijd mee rijden, kijken of het je bevalt, en als je em verkoopt kun je de volgende eigenaar de keus laten of hij/zij 25kw of vol wilt..

Krijg nu vast weer opmerkingen dat je dan onverzekerd rondrijdt, maar heb je ooit wel eens gehoord dat ze het vermogen van een motor testen na een ongeval?
Als je aan je verzekering doorgeeft dat het niet langer 25 kw is, kan er volgens mij niemand over piepen.

Dat is niet legaal, je papieren klopen niet. Maar zolang je je verzekering idd maar op orde hebt kan dat je nooit meer dan een boete opleveren wanneer je een rijbewijs hebt voor vol vermogen. En zelfs die boete lijkt me al onwaarschijnlijk.
 
Hier een vraag aan het comitee van de wijze mannen, m'n vriendin rijdt op dit moment op een kleine Fazer ivm rijbewijs. Nu vroeg ik me af of het verwijderen van deze beperking enige negatieve impact heeft op de motor, doordat deze ineens zwaarder belast gaat worden. Hij/zij heeft dan zo'n drie jaar gereden met een belasting van 25kW en zo'n 20.000km.
(Afbeelding)

Ik heb 2 jaar geleden een 25kw Div '91 gekocht met 32000 km op de teller (deze is pas na een paar jaar cq km's naar 25 kW teruggetuned).
Ik heb m onlangs bij 44000 km terug naar vol vermogen gezet (ik heb er dus zelf 12000 km bij-opgedrukt in 1,5 jaar (half jaar stilgestaan ivm reis)).
Geen enkel probleem qua vermogen en/of gedrag dat 'minder' is.
De fiets rijdt dus zeker sneller en harder, geen enkele benadelingen (bekende van mij heeft exact zelfde (zelfs kleur :+ )(altijd vol vermogen), alleen 1 jaar jonger).
Bij mijn fiets was het wel €160 euro voor 4 nieuwe inlaatrubbertjes vervangen (incl deel 1,2 en 3 veranderen).

Succes ermee!
[Mooie fiets :9~ ]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan