Verwijderen van middenbok CBR600F4i

Turtle

MF veteraan
10 sep 2006
1.279
1
Hallo allemaal.

Na een aantal jaar met veel plezier mee te hebben gelezen op dit fantastische forum heb ik me nu toch maar aangemeld. Eigenlijk is de echte reden dat ik gewoon niet zonder jullie kan, het volgende is namelijk het geval:
Mijn middenbok is vanwegen vuil etc vast komen te zitten.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn middenbok van mijn fiets af kan halen.
Om hem schoon te maken wil ik graag mijn middenbok onder mijn fiets uithalen en
hem dan helemaal schoon poetsen en opnieuw spuiten met hamerite.
Misschien heeft iemand een werkplaats handboek waar het instaat en kan deze even een plaatje posten?

Alvast bedankt.
 
Veren loshaken en dan zit er achter het pennetje waar de veren aan vast zaten een 6 kant, deze losdraaien en de as eruit trekken. Waarschijnlijk zit de as wat vastgerot, is namelijk niet rijkelijk ingesmeerd met vet, weet je gelijk wat moet doen met monteren.
 
Iemand misschien nog een tip om de veer los te halen?
Of is het gewoon pielen tot hij los is?
Moet ik eerts de metalen beugel los halen of juist de andere kant?

Thanx
 
lompe kracht gebruiken. ik heb 2 bouten. ik zet aan 1 zijde een ringsleutel, die vanzelf gaat klemmen ergens, en aan de andere kant een flinke ratel. beetje kracht en hij was vrij snel los.
 
Bij mij zijn het geen bouten die vast zitten maar de as die het geheel bij elkaar houd de rest heb ik reeds los.

Vanacht heeft het allemaal in de olie gestaan dus vanavond nog maar even proberen.

Bedankt voor de reacties
Maar zolang ik het nog niet voor elkaar heb zijn meerder tips natuurlijk welkom
 
Even omhoog schoppen...

Ik krijg de veer niet los.... Wat is een handige manier? Kan er met schroevendraaiers ook niet echt goed bij.

Moet er trouwens iets anders nog van de motor af om de middenbok te kunnen verwijderen? Of zou dit gewoon zo moeten kunnen?
Lees dat het binnen 5 minuten te doen is, maar na een uur klooien krijg ik er toch wel genoeg van.... :(
 
10003991_910_01_ANW.JPG
 
heb je wel een f4i??? de mijne heeft geen middenbok iig!

Jij hebt toch een FS?
Dat is ook een F4i maar dan met een andere achterkant en geen middenbok *D

Turtle: ik heb wel een WPHB van de F4i (en de FS maar daar heb je niks aan).
Hij is echter meer dan 100 mb...
Heb je een beetje verstand van winrar en hoe je delen van een rar opent tot 1 bestand? Want dan stuur ik hem wel naar je op ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan