verzamel topics..

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Hallo,

Ik zit nu al enige tijd op het MF (met wisselende aanwezigheid) maar vroeg me af of er speciaal beleid gevoerd wordt op het "verzameltopic" onderwerp.
Regelmatig zie ik gelijksoortige vragen langskomen EN zie regelmatig ik "verzameltopics" onstaan:
Voorbeeldje: het grote alles over banden onderwerp.
het grote How to onderwerp
etc.

Maar een van de onderwerpen die niet in een verzamel onderwerp zit is het immer terug kerende:
Ik ben nieuw en kan zelf niet kiezen dus vertel mij welke motor ik moet kopen onderwerp:
Welke motor om te starten (1.67m)?

Nu dacht ik dat als je in (bijvoorbeeld) de "voorwaarde/spelregels" van het forum een lijstje met veel voorkomende Nieuweling-vragen opneemt, bijvoorbeeld aan de hand van BRAVOK (het check lijstje van de les peoples) en iets over motor/kleding keuze (alles incl. linkjes naar de "verzameltopics"). Zou je een hoop "onnodige" onderwerpen kunnen voorkomen, wat weer tot minder vervuiling leidt?

Nu schrijf ik heel veel dingen tussen "" dit omdat ik niet heel goed weet hoe ik het moet uitleggen... Maar ik zie dus veel herhaling, en dacht dat we daar wel iets op konden vinden?
 
Laatst bewerkt:
Eens! Maar er zijn veel persoonspecifieke vragen. Je ziet ook veel "Ik ben klein en wil motor rijden het moet er zo en zo uit zien en ik moet dit en dit er op kunnen". Word een klus om voor alle verschillende typen te verzamelen wat "het beste" is. Laat staan hoe je smaakverschillen gaat behandelen. Je zal trouwens ook veel "ga testrijden" krijgen.

Wel het proberen waard wat mij betreft hoor! Ik zou zeggen bedenk een systeem en doe een poging!
 
Eens! Maar er zijn veel persoonspecifieke vragen. Je ziet ook veel "Ik ben klein en wil motor rijden het moet er zo en zo uit zien en ik moet dit en dit er op kunnen". Word een klus om voor alle verschillende typen te verzamelen wat "het beste" is. Laat staan hoe je smaakverschillen gaat behandelen. Je zal trouwens ook veel "ga testrijden" krijgen.

Wel het proberen waard wat mij betreft hoor! Ik zou zeggen bedenk een systeem en doe een poging!

bij IEDEREEN is het advies:
- ga proefrijden.
- wat je zelf mooi vindt
- hoeveel je er voor over hebt.
- en nog een paar standaard dingen.

er zijn zeker al 5 'kleine' mensen geweest die zich afvroegen of een motor voor hen geschikt was... dat staat dan in 1 topic.

nog een ideetje.. het grote "wat kan je voor XXX(x)(x) euro kopen"
 
Terug
Bovenaan Onderaan