Verzameltopic Gehoorbescherming , in ear

Heb altijd van de gele schuimpjes in, als ik muziek wil luisteren heb ik Sennheiser CX250 in-ears in. Dempen niet zo goed als de gele schuimpjes maar genoeg om op normaal volume nog muziek te kunnen luisteren. :)

Afhankelijk van je helm kan dat prima werken inderdaad. Sommige van die in-ears verschillen qua demping weinig van die Alpine dopjes. Wel dempen in-ears vaak wat teveel hoge tonen maarja, dat is niet echt belangrijk allemaal. Spraak zit toch rond de 4Khz.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze gehad van Noisezz... ondingen. De ene schiet er te ver in. En ze er uit halen is een ellende. Er zit een heel klein lipje aan. Als je die eindelijk te pakken hebt moet je hard trekken, en 9 van de 10 keer schiet hij tussen je vingers uit. * PATS* terug je oor in.
En dan weer een poos een piepend oor hebben. B|

Noizezz-1.jpg




Heb toen deze gekocht voor 4 euries. Werken prima. Gaan lang mee. Makkelijk in en uit doen.

ear%20plugs.jpg
 
Nou daar gaan we dan...

Lang geleden begonnen met alpine standaard dopjes (zoals boven deze pagina te zien is). Ze dempten goed en zaten redelijk comfortabel, totdat ik ze op een mooie zomerdag niet meer uit mijn oor kreeg... naar veel klooien en uiteindelijk poeren met mijn Victorinox tangetje de dop verwijderd. Dat was de laatste keer dat ik de Alpines in had.


agussie, vond je het eng? :')

Ik heb ze ook een keer met m'n victorinoxtangetje moeten verwijderen, shit happens.
Volgende keer niet zo diep in je oor, weer wat geleerd :P
 
agussie, vond je het eng? :')

Ik heb ze ook een keer met m'n victorinoxtangetje moeten verwijderen, shit happens.
Volgende keer niet zo diep in je oor, weer wat geleerd :P

Ja.

Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Ik wil het risico op gehoorschade niet lopen. Mijn doel met het dragen van oordoppen is om mijn gehoor te beschermen. Als er oordoppen in mijn oren verdwijnen, zou dat heel goed een averechts effect kunnen hebben.
 
Ik heb via mijn werk op maat gemaakte oordoppen, gemaakt voor heavy noise ( vliegtuig lawaai) en ik moet zeggen het werkt perfect, geen last met uitstekende delen en mooi in je oor. Bedrijft die ze maakt is variphone ( ik heb de blauwe)
 
afgelopen 3 jaar alpine's gebruikt, die van 20,- euro idd.

maand geleden nonoise oordoppen gehaald, man wat een verschil! echt een aanrader, zijn 19 piek.
ipv dat ze van siliconen zijn zijn ze van een harder rubber, hetzelfde als bijv. babyspenen.

tevens zit er een keramische filter in die precies datgene eruit filtert wat je weg wilt hebben, de wind en andere ruis.

NoNoise Oordoppen - Intelligente Gehoorbescherming
 
Ja.

Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Ik wil het risico op gehoorschade niet lopen. Mijn doel met het dragen van oordoppen is om mijn gehoor te beschermen. Als er oordoppen in mijn oren verdwijnen, zou dat heel goed een averechts effect kunnen hebben.

Oeioei.. Ik gooi direct m'n wattenstaafjes weg! ;)

maargoed, ieder z'n eigen perceptie van 'risico"
 
Laatst bewerkt:
Schuimpjes hier , van 3m 1100
Die harde dingen word ik zot van.

Moet maar eens een doos bestellen bedenk ik me net, de oude
voorraad is bijna op.
 
Dag Oma :W :W :W

Maar even een topic wakker schudden nu de motorrijders ook uit de winterslaap komen. Ben nogal een voorstander van gehoorbescherming dus dit topic mag best levendig blijven :)
 
Alpine motosafe die zijn super dempen goed geen enkele last met dragen alleen in doen en uit doen is lastig. Had op de beurs custom alpine doppen laten aan meten alleen deze waren niet helemaal goed dus gelijk gebeld met ze. wordt direct opgelost nu alleen nog even langs gaan maar voor nu wel goede service alleen geen idee of het gaat werken nog wordt vervolgd.
 
Meteen maar weer een voorraad besteld, op ebay.
alles harder dan foam krijg ik eerst pijn in mijn oren en al snel een snerpende koppijn.
 
Stiller is niet altijd beter :)

Ik gebruik ook vaak de schuimpjes. Paar gebruiken, dan weg.
Die koop ik bij action, voor 3 cent per gros of zo.

Ik heb ook op maat gemaakte doppen. En bij deze categorie oordopppen, gaat het om pasvorm+filter. Het soort filter bepaalt namelijk wat je wel en niet gaat horen, en hoe hard.

Voor motorrijden heb je al gauw de zwaarst dempende categorie filters nodig, gelijk aan bijvoorbeeld voor een schietbaan. Aangezien ik daar ook wel eens te vinden ben, komt dat prima uit :)

Voordeel van de laatste soort dopjes: ze laten nog wel wat gewoon geluid door: pratende mensen, verkeer, etc.

De schuimpjes dempen gewoon alles.

Even ter vergelijk: muzikanten hebben net een ander soort filter nodig dan motorrijders.

Hangt ook af van het soort motor/helm etc. Ikzelf heb vooral last van turbulentie en dat is met name erg laag qua frequentie. Eigenlijk alleen schuimpjes dempen dat in hoge mate. Helaas dempen schuimpjes ook erg veel hoger frequent geluid waar ik feitelijk geen last van heb.

Pas nog de pluggerz geprobeerd. Zijn wat langer dan de Alpine's en zitten niet lekker onder een helm. Als halverwege je rit de doppen uitvliegen heb je er nog niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar op de motorbeurs bij Alpine transparante siliconen otoplastieken aan laten meten met een groen filter erin.
Ben er super tevreden mee; op de motor is de vervelende ruis weg maar hoor toeters, sirenes en eigen uitlaatgeluid nog goed genoeg. Tijdens het uitgaan werken ze ook prima; hogere (schadelijke) tonen worden gedempt en de rest hoor je nog prima.
Écht een aanrader voor het behoud van je gehoor! ;)
 
Ik heb vorig jaar op de motorbeurs bij Alpine transparante siliconen otoplastieken aan laten meten met een groen filter erin.
Ben er super tevreden mee; op de motor is de vervelende ruis weg maar hoor toeters, sirenes en eigen uitlaatgeluid nog goed genoeg. Tijdens het uitgaan werken ze ook prima; hogere (schadelijke) tonen worden gedempt en de rest hoor je nog prima.
Écht een aanrader voor het behoud van je gehoor! ;)

klopt :Y
zolang je er geen verliest 't putje in (op straat) :?
is mij gebeurt :X
dus nu alleen nog wegwerp, ben ik toch goed in :+
 
Alpine motosafe bevallen mij prima. Net weer een nieuw setje gekocht en gele filter er in.
 
Heb partyplugs van Alpine ... precies dezelfde demping karakteristiek als één van de motosafe plugs ;-) Ooit opgezocht. Geel meen ik.

M'n Samsung in-ears dempen ook wel wat, maar lang niet zo goed. Jammer want boven de 100 km/u is muziek luisteren er dan eigenlijk niet meer bij tenzij je 'm idioot hard zet, maar dan schiet je het doel van gehoorbescherming een beetje voorbij ;-)

Zijn er in-ears die echt goed dempen ?
 
Heeft iemand nog ervaring met de oordopjes van het merk pinlock.
Deze zijn volgens mij gemakkelijker in te doen dan de oordopjes van Alpine.
 
ik doe eigenlijk alleen oordoppen in als ik langer dan 30 min op de snelweg moet rijden. stukjes binnendoor en korte afstanden heeft het naar mijn idee geen nut.

Maar ik gebruik ook Alpine moto-safe, en ze bevallen prima. zitten perfect, vloepen er niet onderweg half uit, en dempen precies wat ik niet wil horen.
 
Motosafe zijn ook super maar in doen is altijd en beetje onhandig (en er uit vissen) maar de demping is super ik hoop alleen dan mijn op maat gemaakte wel gaan werken want welke dag 2 uur rijden snelweg is het wel handiger als ik ze makkelijk in en uit kan doen dat gaat wel beter met die op maat gemaakte.

Maar die motosafe zijn bijna de zelfde als de party / concert doppen alleen passen ze better onder een helm.

Heb nu wel voor mijn helm een kin ding besteld om toch iets meer minder geluid te hebben. Maar moet wel zeggen omdat ik elke dag op de motor zit ik misschien toch nog een helm upgrade ga doen omdat het over de jaren gebruik niet veel geld is en mijn gehoor ook super belangrijk is en die dopen helpen een hoop maar als het geluid niet gemaakt wordt dat is altijd beter.
 
Heeft iemand nog ervaring met de oordopjes van het merk pinlock.
Deze zijn volgens mij gemakkelijker in te doen dan de oordopjes van Alpine.

dat zijn geen oordoppen, die zijn gemaakt om het pin lock viziertje tegen je motor vizier aan te houden _O-


ik heb al jaren, sinds 2006 (motorbeurs) op maat gemaakte oordoppen, heb alleen zonder gezeten op de momenten dat ik er weer 1 kwijt geraakt was.
ik gebruik zo voor het schieten en motorrijden maar ook vaak in lawaai omgevingen of als ik zwaar gereedschap gebruik (langdurig slagmoersleutel of sds boormachine in beton). het aller grootste voordeel vind ik het uiterst makkelijk indoen. ook kun je ze even half uit je oor laten steken als je iets goed horen moet, ze blijven gewoon op de plek hangen. bij lawaai druk je ze dan zelfs met handschoenen zo weer je oor in, zit altijd goed ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan