Verzekerd bij diefstal bij proefrit ?

R6bbert

Die hard MF'er
24 jul 2003
816
0
Amsterdam
Ik ben all risk verzekerd. Stel nou dat m'n motor ontvreemd wordt bij of tijdens een proefrit, ben ik dan wel verzekerd ? Of zijn er bepaalde regels waar ik me aan moet houden om zodoende aan te kunnen tonen dat ik alles 'in mijn macht' heb gedaan om ontvreemding te voorkomen ?
 
Ik ben all risk verzekerd. Stel nou dat m'n motor ontvreemd wordt bij of tijdens een proefrit, ben ik dan wel verzekerd ? Of zijn er bepaalde regels waar ik me aan moet houden om zodoende aan te kunnen tonen dat ik alles 'in mijn macht' heb gedaan om ontvreemding te voorkomen ?


Als iemand bij jouw komt proefrijden, rijbewijs vragen en bij je houden tot ie terug is van de proefrit. Let op! ook rijbewijzen zijn te vervalsen, mocht je niet helemaal zeker van zijn dat je met een eelkijk persoon te maken heb, vraag om de sleutels van zijn of haar andere vervoermiddel(aangenomen dat ze met een ander voertuig komen auto of motor)

nog een tip:

maak van te voren een soort van verklaring waar bij de gene die de proefrit maakt alle verwantwoordelijkheid neemt tijdens de proefrit, dit ivm schades en boetes die hij of zij tijdens de proefrit maakt. laat deze voor de rit ondertekenen en maak er een kopie van. orgineel hou je zelf, kopie voor de bestuurder.

 
Laatst bewerkt:
Als iemand bij jouw komt proefrijden, rijbewijs vragen en bij je houden tot ie terug is van de proefrit. Let op! ook rijbewijzen zijn te vervalsen, mocht je niet helemaal zeker van zijn dat je met een eelkijk persoon te maken heb, vraag om de sleutels van zijn of haar andere vervoermiddel(aangenomen dat ze met een ander voertuig komen auto of motor)

Rijbewijs heb je geen klap aan, makkelijk te vervalsen (heb ervaring met valse rijbewijzen, niet maken, maar wel ermee bedonderd worden) en de gegevens op een rijbewijs hoeven al lang niet meer accuraat te zijn, als men van plan is de motor te stelen tijdens een proefrit, dan zullen ze echt niet met een zinnig rijbewijs komen.
 
Rijbewijs heb je geen klap aan, makkelijk te vervalsen (heb ervaring met valse rijbewijzen, niet maken, maar wel ermee bedonderd worden) en de gegevens op een rijbewijs hoeven al lang niet meer accuraat te zijn, als men van plan is de motor te stelen tijdens een proefrit, dan zullen ze echt niet met een zinnig rijbewijs komen.


Staat toch ook een disclamer bij ;)
 
Als onderpand 50 a 75 % van de vraagprijs ontvangen, weet je ook meteen of het een serieuze proefrit is.
 
Ik zou ze met 2 personen en 1 voertuig laten komen. Heb je altijd 1 persoon en 1 voertuig "onderpand". Ik zou iig geen motor van je kopen als je als onderpand zo'n bedrag vraagt...

En ten tweede zo'n "eigen verklaring" hoeft helemaal niet rechtsgeldig te zijn, dus daar zou ik maar goed mee oppassen, voordat je achteraf genaaid wordt! Vraag het ff na bij je verzekering?
 
Als iemand bij jouw komt proefrijden, rijbewijs vragen en bij je houden tot ie terug is van de proefrit. Let op! ook rijbewijzen zijn te vervalsen, mocht je niet helemaal zeker van zijn dat je met een eelkijk persoon te maken heb, vraag om de sleutels van zijn of haar andere vervoermiddel(aangenomen dat ze met een ander voertuig komen auto of motor)

Ook dat is niet helemaal waterdicht, soms komen ze met een gestolen oude auto aanzetten die ze graag achterlaten. Vooral iets om je druk om te maken als je een dure supersport probeert te verkopen want die zijn gewild.

Mike
 
Dank voor jullie reacties. Ik heb de proefrit even uitgesteld tot donderdag. Kan ik in de tussentijd even m'n verzekering bellen wat ik 'moet' doen wil ik all risk verzekerd zijn bij diefstal zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan