Verzekerd bij Enra en..

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
...Net als ik ook een vreemde brief tussendoor gehad?
Kreeg vandaag een \"prolongatie\" in de bus, terwijl m\'n polis t/m 12-09-02 zou moeten doorlopen...

PAS OP!

Is gewoon Enra\'s manier om je een verhoging door je strot te rammen!

Scheelde bij mij 50 euro.
Daarnaast is het eigen risico met 10% gestegen en hebben ze nog een paar van die geintjes tussendoor gegooid.... (aanpassing alg. voorw. ed, lees zelf maar door en vergelijk maar met de oude voorwaarden....)

Je hebt nu wettelijk de mogelijkheid om de verzekering op te zeggen en een andere verzekering te kiezen. Je bent niet verplicht de verzekering aan te houden vanwege de oude polis, want bij tussentijdse premieverhogingen dienen zij je tijdig op de hoogte te stellen en de kans te geven een nieuwe verzekering bij een eventuele andere maatschappij te zoeken. Je bent dus niet meer gebonden aan het originele contract.
 
Vorig jaar is alles al omhooggegaan voor de auto (en motor ;?), misschien dat Enra achter de feiten aanloopt ? Ik was net zo blij dat ik 15 gulden goedkoper uit was dan het voorgaande jaar, doordat ik een jaar schadevrij had gereden. Wordt er ineens een stijging van 20 gulden doorgegeven, dus betaal ik per maand 5 gulden extra terwijl ik een jaar netjes schadevrij had gereden. niet dat 5x12=60 piek zoveel extra is, maar het is toch extra en daarvoor had ik mooi kunnen tanken !

In elk geval zal Enra niet de enige verzekering zijn, de meesten zijn al in 2001 echt in prijs gestegen :(
 
Ik heb ook slechte ervaring gehad met Enra! Offerte aangevraagd voor verzekering. Was prima, dus ik gezegd, is goed. Vanaf dat moment is hij ben hen verzekerd, en dan sturen ze de papieren op. Krijg ik de papieren binnen, is de premie gewoon een heel stuk (lees honderden guldens) duurder.

Ik bellen, ja we hadden wat over het hoofd gezien, vandaar de prijswijziging. :j Ja daaaaag...
 
Vorig jaar is alles al omhooggegaan voor de auto (en motor ;?), misschien dat Enra achter de feiten aanloopt ? Ik was net zo blij dat ik 15 gulden goedkoper uit was dan het voorgaande jaar, doordat ik een jaar schadevrij had gereden. Wordt er ineens een stijging van 20 gulden doorgegeven, dus betaal ik per maand 5 gulden extra terwijl ik een jaar netjes schadevrij had gereden. niet dat 5x12=60 piek zoveel extra is, maar het is toch extra en daarvoor had ik mooi kunnen tanken !

In elk geval zal Enra niet de enige verzekering zijn, de meesten zijn al in 2001 echt in prijs gestegen :(
Is zo, maar nu probeert men daar een tussentijdse stijging te vermommen als een prolongatie. Sterker nog, het voorblad is op het woord \"prolongatie\" na hetzelfde als bij een normale rekening. Let je dus effe niet goed op, ga je gewoon akkoord met de nieuwe voorwaarden, een hoger eigen risico en een premiestijging!

En dat grenst voor mijn gevoel aan oplichting. :(

Van gewone premiestijgingen weet ik...
Betaal dus nu gewoon effe 2200 euro per jaar, voor een auto & een motor all risks verzekeren... En dat met 5 schadevrije blikjaren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan