Verzekeren circuitmotor

snelle-meid

MF veteraan
7 mrt 2009
2.361
0
IJzendoorn
Wie heeft er goede tips betreft het verzekeren van een circuitmotor?
De meeste racers hebben geen kenteken meer zoals de mijne.
Ik had mijn vorige motor verzekerd voor diefstal vanuit de garage. Hierbij moest hij dan wel vast staan aan een verankering in de grond of aan de muur. Alleen een goedgekeurd slot zoals bij de straatmotor is niet voldoende.

Echter als je onderweg bent en je motor wordt uit de aanhanger gestolen of op het circuit dan is het pech! Hier zou ik graag ook iets voor vinden. Ik begrijp dat verzekeren voor valpartijen een moeilijker iets wordt of in ieder geval een prijzige! ;)
 
Ik vervoer de motor altijd in de bestelbus naar het circuit en de inhoud van de bus is voor een bepaald bedrag verzekerd tegen schade en inbraak. Moet volgens mij ook kunnen met een aanhangwagen.
 
Ik betaal iets van €100 per jaar als diefstalverzekering voor mn circuitmotor en gereedschap met een max bedrag van €5000 in het geval dat er iets uit mn aanhanger wordt gestolen. Daarnaast heb ik een aparte verzekering voor de aanhanger, wat de vervoerde spullen verzekerd mocht er wat tijdens transport gebeuren.

Volgens het bedrijf waar ik deze verzekering heb afgesloten viel diefstal uit de garage onder inboedelverzekering. Daar hoef ik geen gekke flauwekul uit te halen wat betreft het op slot zetten.
 
Laatst bewerkt:
prbleem is vaak dat in de kleine lettertjes vd polis staat dat een motorvoertuig apart verzekerd dient te worden en deze dus buiten de inboedel valt.

heb ikooit expliciet door m,n tussenpersoon uit laten zoeken.
 
Ik betaal iets van €100 per jaar als diefstalverzekering voor mn circuitmotor en gereedschap met een max bedrag van €5000 in het geval dat er iets uit mn aanhanger wordt gestolen. Daarnaast heb ik een aparte verzekering voor de aanhanger, wat de vervoerde spullen verzekerd mocht er wat tijdens transport gebeuren.

Volgens het bedrijf waar ik deze verzekering heb afgesloten viel diefstal uit de garage onder inboedelverzekering. Daar hoef ik geen gekke flauwekul uit te halen wat betreft het op slot zetten.

onze motoren in de schuur waren niet verzekerd bij inbraak, ze hadden alleen de sleutels mee en kosten dus 2x 1800 euro om ze weer veilig te maken.

Van Eyk motorzekerpakket zoals boven in de link, verzekerd je motor als hij in de schuur staat, tot het moment je het racecircuit opgaat om daadwerkelijk te racen, dus ook verzekering op het paddock. waarde op basis van werkelijke waarde en niet met denkbeeldige afschrijving enzo.
 
Bij de inboedel had ik ook met m'n oude motor gedaan als bijzonder object. Als je hem niet speciaal laat beschrijven kan een verzekering er soms nog onderuit komen. Daarbij alleen tegen diefstal verzekerd uit de garage en alleen als tie aan een verankering staat. Das waardeloos als je er de helft vd tijd mee op pad bent en ook nog erges anders eraan sleutel.

V Eijk heb ik al benaderd maar ff benieuwd wat m'n alternatieven zijn.
 
onze motoren in de schuur waren niet verzekerd bij inbraak, ze hadden alleen de sleutels mee en kosten dus 2x 1800 euro om ze weer veilig te maken.

Van Eyk motorzekerpakket zoals boven in de link, verzekerd je motor als hij in de schuur staat, tot het moment je het racecircuit opgaat om daadwerkelijk te racen, dus ook verzekering op het paddock. waarde op basis van werkelijke waarde en niet met denkbeeldige afschrijving enzo.

Volgens verzekeringsagent bij wie ik de verzekering heb lopen was het in mijn geval verzekerd wanneer het bij ons thuis in de garage stond. Ik moet er bij vermelden dat dat bij mij ouders is en mijn vader een bedrijfje heeft in metaalbewerking. Mogelijk dat de betreffende verzekering iets anders is.

Voor diefstal tijdens circuitdagen heb ik een aparte verzekering, kost me €100 per jaar. Volgens mij is deze verzekering normaal gezien bedoelt voor bedrijven om hun materiaal in de bus te verzekeren. Onder 'vergoede goederen' is 'Gereedschappen + motor voor racesport' beschreven, daaronder staat vermeld dat het om 1 niet-beveilig voertuig gaat met een maximum uit te keren bedrag van €5000.
 
Probleempje is dat ik geen busje heb maar een caravan.
Ook is hij dus niet verzekerd als hij op de dag gestolen wordt als je hem uit de bus hebt?!
En kun je die 5000 euro bijstellen of...?!
 
In mijn geval gaat het dus om een gesloten aanhanger, ook geen bus. Denk niet dat een caravan een probleem zal zijn. Ik zal eea eens gaan navragen :).
 
Schopje :W

Ik heb een en ander nagevraagd, verzekering is alleen van toepassing wanneer de motor in de aanhanger staat. Zie hier het antwoord van de verzekeringsagent:

Wat betreft de verzekering van de motor moeten we 3 dingen uit elkaar halen:

1. Diefstal uit de aanhanger

2. Zogenaamde ‘blote’ diefstal als de motor wordt weggehaald bijvoorbeeld uit het paddock. Er is dan geen braakschade of iets dergelijks.

3. Diefstal uit de schuur bij je thuis



De dekking is als volgt:

1. Verzekerd onder de eigen vervoerverzekering met een dekking tot max. EUR 5000,- voor de motor en gereedschappen. Dit betreft een All Risks verzekering. (zie art. 3 Omvang dekking van de voorwaarden in de bijlage)

2. Is nagenoeg niet te verzekeren. Zelfs bij een gewone straatmotor dient de motor te zijn afgesloten met een ART klasse 3 of 4 slot.

3. Diefstal uit de schuur/garage kun je verzekeren op de inboedelverzekering bij je ouders op de polis. Hiervoor moet je denken aan een premie van EUR 5,- per jaar per EUR 1000,- aan verzekerd bedrag. Dus EUR 25,- bij een verzekerd bedrag van EUR 5000,- voor de motor. Hierbij komt dan nog wel 21% belasting! Een motor is normaal gesproken uitgesloten van dekking onder de inboedelverzekering.
 
Schopje :W

Ik heb een en ander nagevraagd, verzekering is alleen van toepassing wanneer de motor in de aanhanger staat. Zie hier het antwoord van de verzekeringsagent:

Wat betreft de verzekering van de motor moeten we 3 dingen uit elkaar halen:

1. Diefstal uit de aanhanger

2. Zogenaamde ‘blote’ diefstal als de motor wordt weggehaald bijvoorbeeld uit het paddock. Er is dan geen braakschade of iets dergelijks.

3. Diefstal uit de schuur bij je thuis

De dekking is als volgt:

1. Verzekerd onder de eigen vervoerverzekering met een dekking tot max. EUR 5000,- voor de motor en gereedschappen. Dit betreft een All Risks verzekering. (zie art. 3 Omvang dekking van de voorwaarden in de bijlage)

2. Is nagenoeg niet te verzekeren. Zelfs bij een gewone straatmotor dient de motor te zijn afgesloten met een ART klasse 3 of 4 slot.

3. Diefstal uit de schuur/garage kun je verzekeren op de inboedelverzekering bij je ouders op de polis. Hiervoor moet je denken aan een premie van EUR 5,- per jaar per EUR 1000,- aan verzekerd bedrag. Dus EUR 25,- bij een verzekerd bedrag van EUR 5000,- voor de motor. Hierbij komt dan nog wel 21% belasting! Een motor is normaal gesproken uitgesloten van dekking onder de inboedelverzekering.


Bedankt voor de info!! ;)

Ik heb inmiddels mijn circuitmotor verzekerd via V Eijk. Lijkt mij zoizo de veiligste en beste optie. Kosten: 3,2% over de totale waarde van de motor dus incl. onderdelen + belasting. Lijkt me redelijk als daarvoor je motor verzekerd is voor diefstal waar dan ook (garage, paddock, onderweg of motorzaak) en ook voor omvallen bij transport.

Kunt ook nog aansprakelijkheid verzekeren voor iets van 50 euro. Dus als je iemand overhoop rijd op de paddock, enz. Gewone verzekering valt het niet onder (schijnt) ivm motorvoertuig.. Maarja...je kunt alles wel verzekeren...?!
 
Laatst bewerkt:
Dat is trouwens ook iets wat ik me afvraag:
- Stel ik knal met mn circuitmotor vol op een geparkeerde / rijdende auto, is dit verzekerd en zo ja, hoe? Dekt een standaard aansprakelijkheids-verzekering dit?

- Stel dat iemand anders met zijn auto mijn (geparkeerde) circuitmotor overhoop rijdt, wordt dat gedekt door zijn WA-verzekering?

Of kan het zijn dat de organisatie hier ook deels verantwoordelijk voor is?

Vragen en meer vragen :P.
 
Laatst bewerkt:
Dat is trouwens ook iets wat ik me afvraag:
- Stel ik knal met mn circuitmotor vol op een geparkeerde / rijdende auto, is dit verzekerd en zo ja, hoe? Dekt een standaard aansprakelijkheids-verzekering dit?

- Stel dat iemand anders met zijn auto mijn (geparkeerde) circuitmotor overhoop rijdt, wordt dat gedekt door zijn WA-verzekering?

Of kan het zijn dat de organisatie hier ook deels verantwoordelijk voor is?

Vragen en meer vragen :P.

Wat mij verteld is...is dat een gewone aansprakelijkheidsverzekering jou botsing met een geparkeerde auto niet dekt omdat jij met een motorvoertuig rijd.

En dat onderste hoort dan toch gedekt te zijn door degene die jou motor aanrijdt? En als dit niet zo is....ehhhhhh????
 
Dat is trouwens ook iets wat ik me afvraag:
- Stel ik knal met mn circuitmotor vol op een geparkeerde / rijdende auto, is dit verzekerd en zo ja, hoe? Dekt een standaard aansprakelijkheids-verzekering dit?
Waarschijnlijk niet. Motorvoertuigen worden over het algemeen uitgesloten voor WA-verzekeringen (vandaar de aparte WA-verzekering voor je gekentekende auto en/of motor)
- Stel dat iemand anders met zijn auto mijn (geparkeerde) circuitmotor overhoop rijdt, wordt dat gedekt door zijn WA-verzekering?
Waarschijnlijk wel, en anders zal de persoon zelf moeten bloeden.
Of kan het zijn dat de organisatie hier ook deels verantwoordelijk voor is?

Vragen en meer vragen :P.
 
Terug
Bovenaan Onderaan