Verzekeren circuitmotor

Karretje

MF'er
22 mei 2003
231
0
Papendrecht
Ik weet niet of dit topic al aan de orde is geweest, maar ik heb onlangs een racer (dus zonder kenteken, maar met framenr en factuur) voor volgend seizoen gekocht, en vroeg me af of deze ergens tegen diefstal uit de garage / schuur te verzekeren is. Wie heeft hier ervaring mee?
 
Ik heb geprobeerd bij oa. Unigarant, Centraal Beheer maar zonder kenteken gaat het niet.
Heb trouwens gehoord dat Loyd bereid is om alles te verzekeren :) (voor een paar honderd euro per maand ;) )
 
Zou eens kijken of er geen inboedel verzekering is die dit dekt. Schuur (en kofferbak) horen bij dat soort verzekeringen vaak bij je woning, en de gekste dingen worden op die verzekering geclaimd:
-laptop gestolen uit achterbak van een auto
-gereedschap gestolen uit schuur

Motor zonder kenteken is immers geen motor, en als er geen specifieke verzekering is valt dat misschien ook onder inboedel. Wel even je verzekerd bedrag aanpassen en zorgen voor eigendomspapieren, taxatie en recente foto's ...
 
Ik heb mijn circuit motor (zonder kenteken) bij de knmv verzekerd tegen diefstal, transport en brand :? (geloof ik). Kost iets van 250 euro of 350 euro i.i.g. in die orde van grote per jaar.
 
Ik heb de KNMV toevallig een mailtje hieromtrent gestuurd maar nog geen reactie vernomen. Bij Centraal Beheer (waar mijn straatmotor verzekerd is) was het antwoord simpel: geen kenteken, geen verzekering.

De mogelijkheid om het via de inboedelverzekering wordt momenteel ook uitgezocht.

Dus ik wacht nog even af.
 
Ik had mijn racer met de inboedel meeverzekerd.
Zonder kenteken was 'ie op geen andere manier te verzekeren.
 
Bij de KNMV willen ze mijn zx6 wel verzekeren tegen diefstal/brand. Geen kenteken benodigd. Kosten ongeveer € 200 per jaar.
 
ik had mijn racer bij de inboel er bij laten zetten was geen probleem, zelfs de stapel banden SC ( 10 + 5 ) loopt ook aardig op was er bij verzekerd, moest wel factuur en foto's etc hebben maar koste me 8 euro in de maand. ik heb daarna mijn aanhager laten verzekeren tegen schade, als ik betrokken raak bij een ongeval of mijn motor valt van de aanhanger dan was ook de racer verzekerd..
 
Ik heb mij racer verzekert op de inboedel verzekering.
Bij interpolis via een alles in een polis.
De verzekering dekt als hij uit de schuur gestolen wordt of de boel afbrand.
De kosten zijn 8.71 euro op jaar basis.
 
Ik zou het jammer vinden als mijn net aangeschafte racer gejat wordt of in het ergste geval afbrand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan