Verzekeren en wegenbelasting bij opknapbeurt

Hoorn

MF'er
22 nov 2004
195
0
Ter Aar (Langeraar)
Hoi,

ik heb een motor gekregen (Honda Nighthawk CBX650e) en er zit een beetje werk aan om hem op te knappen. Nu heb ik de volgende vragen:
moet ik wegenbelasting betalen a 58 euro p/j en moet ik hem dan verzekeren?
of hoef ik dan geen verzekering af te sluiten omdat hij toch niet op de openbare weg komt (alleen prive terrein). Ik heb weleens gelezen dat ze de bestanden gekoppeld hebben en dat je dan een boete krijgt als je geen verzekering hebt, klopt dit?

met vriendelijke groet,

Tsja :?
 
Alleen een boete? geen verzekering = onverzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken moet je beide betalen.
De enigste manier om dit te voor komen is door de motor te"schorsen". Dat is overigens alleen gunstig als je hem voor langere tijd van de openbareweg houd.
 
Normaal gesproken moet je beide betalen.
De enigste manier om dit te voor komen is door de motor te"schorsen". Dat is overigens alleen gunstig als je hem voor langere tijd van de openbareweg houd.

En kost 22 Euro.
De schorsing is een jaar geldig.
 
Ik schat zo dat wanneer je denkt langer dan twee à drie maanden niet buiten te komen met de motor, het financieel loont de motor te schorsen. Aan de andere kant betekent het dat je voor misschien een paar tientjes verschil absoluut niet met de motor buiten de schuur/garage mag komen ... laat staan op de weg. Dus je kan ook niet "even iets proberen of testen" ... ook niet een klein stukje.
 
Hoi,

ik heb een motor gekregen (Honda Nighthawk CBX650e) en er zit een beetje werk aan om hem op te knappen. Nu heb ik de volgende vragen:
moet ik wegenbelasting betalen a 58 euro p/j en moet ik hem dan verzekeren?
of hoef ik dan geen verzekering af te sluiten omdat hij toch niet op de openbare weg komt (alleen prive terrein). Ik heb weleens gelezen dat ze de bestanden gekoppeld hebben en dat je dan een boete krijgt als je geen verzekering hebt, klopt dit?
Dat klopt. Heb ik een keer gehad. Al een nieuwe (2e hands)motor gekocht, kenteken overgeschreven. Kreeg ik 1.5 maand later een brief dat als ik de motor niet zou verzekeren ik bij de volgende administartieve controle een boete zou krijgen. Heb hem toen gelijk verzekerd. 3 jaar later, kreeg ik een boete omdat hij niet verzekerd zou zijn. Bleek dat de verzekering het niet goed had doorgegeven.
Het is dus en Houdersschaps(wegen) belasting en verzekering of schorsen. En je kan altijd nog de gok wagen natuurlijk
 
Gewoon schorsen, kost idd maar iets van 20 euro en dan kun je een jaar lang doen wat je wilt. Is 2 minuten werk op het postkantoor...

Terug op naam zetten kost niks...
 
Gewoon schorsen, kost idd maar iets van 20 euro en dan kun je een jaar lang doen wat je wilt. Is 2 minuten werk op het postkantoor...

Terug op naam zetten kost niks...

Hij blijft toch gewoon op je naam staan aangezien je m elk jaar weer opnieuw moet schorsen :?
 
Dank jullie voor jullie hulp, ik ben redelijk enthousiast omdat ik na 4 jaar weer motor ga rijden :] . Mijn vorige een kawa ZZR 1100 heb ik verkocht ( moest wel huilen toen ik hem weg ging brengen) omdat ik meer krassen dan kilometers opkwamen (door het stilstaan). Ik was gewoon 7 dagen aan het werk, nu is het bedrijf verkocht en heb ik weer tijd (eindelijk).

Tsja
 
Terug
Bovenaan Onderaan