Verzekeren meerdere motoren

Yankeess

Rookie
1 okt 2020
2
0
Ik heb pas een motor bijgekocht en heb nu drie motoren (alle bouwjaar 2000). Nu betaal ik voor de derde het dubbele bedrag aan verzekeringspremie (WA) van de eerste motor. Dit vind ik raar want ik rijd er niet veel op. Heeft met schadevrije jaren te maken op de motor ipv op de persoon. Is er een maatschappij waar dit niet zo is ? Wie is hier bekend mee ?
 
Ik heb pas een motor bijgekocht en heb nu drie motoren (alle bouwjaar 2000). Nu betaal ik voor de derde het dubbele bedrag aan verzekeringspremie (WA) van de eerste motor. Dit vind ik raar want ik rijd er niet veel op. Heeft met schadevrije jaren te maken op de motor ipv op de persoon. Is er een maatschappij waar dit niet zo is ? Wie is hier bekend mee ?
Ik zit bij FBTO en daar mag ik mijn 2de motoren hetzelfde meeverzekeren. Andere bonus is dat de NO-claim korting ook voor andere voertuigen gaat.
Doordat ik op mijn 18e al motor reed had ik al schadevrije jaren, echter tellen die niet voor auto.
FBTO gaf mij wel de no claim korting voor mijn auto rijbewijs, wat best scheelt als je 22 bent en een auto koopt
 
In principe werkt dit overal hetzefde, maar bij sommige maatschappijen zijn ze flexibeler voor "vaste klanten". Bikerpolis bijvoorbeeld.
 
er is een verschil tussen no-claimkorting en schadevrije jaren. de no-claimkorting bouw je op per polis, de schadevrije jaren bouw je op per kenteken. als het goed is, heb je voor alledrie de kentekens dezelfde korting, maar niet hetzelfde aantal schadevrije jaren. is dat niet zo, dan heb je volgens mij de verkeerde verzekeraar ;-)

ik heb op 1 polis 3 auto's verzekerd. de no-claimkorting is bij alledrie dezelfde, bij een verschillend premiebedrag (want verschillend gewicht en verschillende dekking: 1x All Risk, 2x WA). alleen de schadevrije jaren-opbouw is anders, al zit je na een aantal jaar op 3x maximaal aantal schadevrije jaren. de schadevrije jaren zijn belangrijk als je naar een andere verzekeraar wil overstappen. let wel op: als je een kenteken van de polis verwijdert, raak je na verloop van tijd (ik meen 3 jaar) de schadevrije jaren die je met dat kenteken hebt opgebouwd, kwijt. zou je na die 3 jaar weer een 3e kenteken opvoeren op die polis, dan bestaat de kans/het risico dat je op dat kenteken weer met 0 schadevrije jaren begint.
 
er is een verschil tussen no-claimkorting en schadevrije jaren. de no-claimkorting bouw je op per polis, de schadevrije jaren bouw je op per kenteken. als het goed is, heb je voor alledrie de kentekens dezelfde korting, maar niet hetzelfde aantal schadevrije jaren. is dat niet zo, dan heb je volgens mij de verkeerde verzekeraar ;-)

ik heb op 1 polis 3 auto's verzekerd. de no-claimkorting is bij alledrie dezelfde, bij een verschillend premiebedrag (want verschillend gewicht en verschillende dekking: 1x All Risk, 2x WA). alleen de schadevrije jaren-opbouw is anders, al zit je na een aantal jaar op 3x maximaal aantal schadevrije jaren. de schadevrije jaren zijn belangrijk als je naar een andere verzekeraar wil overstappen. let wel op: als je een kenteken van de polis verwijdert, raak je na verloop van tijd (ik meen 3 jaar) de schadevrije jaren die je met dat kenteken hebt opgebouwd, kwijt. zou je na die 3 jaar weer een 3e kenteken opvoeren op die polis, dan bestaat de kans/het risico dat je op dat kenteken weer met 0 schadevrije jaren begint.
Die 3 opgebouwde jaren kun je dan gewoon weer overzetten naar een ander kenteken, want die heb je dan gewoon opgebouwd. Bij welke verzekeraar heb je dit zo geregeld?
 
er is een verschil tussen no-claimkorting en schadevrije jaren. de no-claimkorting bouw je op per polis, de schadevrije jaren bouw je op per kenteken. als het goed is, heb je voor alledrie de kentekens dezelfde korting, maar niet hetzelfde aantal schadevrije jaren. is dat niet zo, dan heb je volgens mij de verkeerde verzekeraar ;-)

ik heb op 1 polis 3 auto's verzekerd. de no-claimkorting is bij alledrie dezelfde, bij een verschillend premiebedrag (want verschillend gewicht en verschillende dekking: 1x All Risk, 2x WA). alleen de schadevrije jaren-opbouw is anders, al zit je na een aantal jaar op 3x maximaal aantal schadevrije jaren. de schadevrije jaren zijn belangrijk als je naar een andere verzekeraar wil overstappen. let wel op: als je een kenteken van de polis verwijdert, raak je na verloop van tijd (ik meen 3 jaar) de schadevrije jaren die je met dat kenteken hebt opgebouwd, kwijt. zou je na die 3 jaar weer een 3e kenteken opvoeren op die polis, dan bestaat de kans/het risico dat je op dat kenteken weer met 0 schadevrije jaren begint.
Dat is correct voor al mijn voertuigen heb ik 75% no claim korting. Dat terwijl ik inderdaad voor alle voertuigen verschillende schade vrije jaren heb.

Ik heb zelfs 2 schade vrije jaren te veel voor mijn leeftijd, van FBTO mocht ik deze overzetten van brommer naar motor.
Best fijn om als 26 jarige al 10 schade vrije jaren te hebben en dus de no claim die daar bij hoort voor alle voertuigen te krijgen
 
Ik heb 80% no claim op alle voertuigen. Zit nu al 10,5 jaar bij Unive (sinds brommer)
 
Ik heb pas een motor bijgekocht en heb nu drie motoren (alle bouwjaar 2000). Nu betaal ik voor de derde het dubbele bedrag aan verzekeringspremie (WA) van de eerste motor. Dit vind ik raar want ik rijd er niet veel op. Heeft met schadevrije jaren te maken op de motor ipv op de persoon. Is er een maatschappij waar dit niet zo is ? Wie is hier bekend mee ?

Had je op moment van afsluiten een motorverzekering lopen bij een andere verzekeraar of dezelfde verzekeraar maar online afgesloten ?
Zo ja, dan worden de schade-vrije-jaren voor de 2e/3e/4e motor standaard genoteerd op 0-jaren = geen korting.
Alleen als je bij eenzelfde verzekeraar een extra motor verzekert kun je in overleg voor meerdere motoren de volledig opgebouwde schade-vrije-jaren/korting toepassen.
 
er is een verschil tussen no-claimkorting en schadevrije jaren. de no-claimkorting bouw je op per polis, de schadevrije jaren bouw je op per kenteken. als het goed is, heb je voor alledrie de kentekens dezelfde korting, maar niet hetzelfde aantal schadevrije jaren. is dat niet zo, dan heb je volgens mij de verkeerde verzekeraar ;-)

Klopt helemaal, ik heb een motor, een auto en een camper verzekerd bij 1 maatschappij met allemaal 80% korting, maar met verschillende aantallen schadevrije jaren. Camper in 2009 gekocht en nu 11 jaar schadevrij, auto zit nu op 18 jaar schadevrij en motor op 26. Toen ik de camper kocht, kreeg ik vanwege de motor gelijk de max. korting.
 
er is een verschil tussen no-claimkorting en schadevrije jaren. de no-claimkorting bouw je op per polis, de schadevrije jaren bouw je op per kenteken.
Dat is dus NIET waar!
Vorig jaar wilde ik een verzekering afsluiten voor mijn Blackbird.
Ik gaf aan dat ik nog nooit voor de andere motor heb geclaimd en dus veel schade-vrije jaren zou moeten hebben.

Toen werd mij effe droogjes mede gedeeld dat ik maar 1 schadevrij jaar had. Huh....................:?
Wat bleek: Precies 1 jaar ervoor had ik een bromfiets-ongeval gehad met een (slapende) fietser.
Het was geheel niet mijn schuld, maar tov een fietser ben je met een voertuig per definitie in het nadeel. Zelfs met een brommer.
Mijn pech was ook dat ik geen objectieve getuige had. De fietser is uiteindelijk schadeloos gesteld. Grrrrrr :X
Eigenlijk ben ik er nu nog boos over hoe dat toen alles is gegaan. 't Is een schande.

Maw ook als je met een heel ander voertuig een uitbetaling is geweest aan een tegenpartij, dan sta je gelijk weer op 0 schadevrije jaren.
 
Je zit bij de verkeerde verzekeringsmaatschappij.
Als ik met mijn camper schade zou rijden, maakt dat voor mijn motor of auto geen zak uit.
 
Bedankt voor alle reacties. Per 1 januari 2021 zeg ik mijn 3 motor verzekeringen op en stap over naar één maatschappij die wel 3 x de maximale korting op de premie aanbiedt. Die zijn er dus wel zeker.
 
Ik betaal 500 zeuro totaal voor mijn transalp en de mt09, jaarlijks, ik ga niet zeuren want toen ik dit navroeg bij een andere maatschappij was het minstens 500€ voor een enkele fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan