verzekeren op vermogens uitdraai

desmosedicii

MF'er
25 mei 2015
146
6
hallo,

Zal me hier eerst even voorstellen.

Mijn naam is DJ, ik ben 21 en kom uit Groningen.. Het hoge Noorden..

Ik ben in bezit van een GSXF750, en vroeg me af waar jullie je motoren hebben verzekerd op vermogens uitdraai (<70kw terug gezet naar 35kw).

Groeten,

kawan94
 
Je leert het ook niet hé... :')
Nja, ik zal je een preek besparen.

Niet al te lang geleden was er nog zo'n zelfde topic van iemand anders die hem bij combi-motors verzekerd had, die hebben het op internet staan.
http://www.combimotors.nl/acties/teruggebracht-in-vermogen/

Verder kun je eventueel bij een aantal verzekeraars rond bellen of ze dit nog doen, zo las ik ook ergens dat Univé, ANWB en KNMV ook nog op uitdraai verzekerde.

Succes met je nieuwe GSXF! :]
 
Je leert het ook niet hé... :')
Nja, ik zal je een preek besparen.

Niet al te lang geleden was er nog zo'n zelfde topic van iemand anders die hem bij combi-motors verzekerd had, die hebben het op internet staan.
http://www.combimotors.nl/acties/teruggebracht-in-vermogen/

Verder kun je eventueel bij een aantal verzekeraars rond bellen of ze dit nog doen, zo las ik ook ergens dat Univé, ANWB en KNMV ook nog op uitdraai verzekerde.

Succes met je nieuwe GSXF! :]

Haha, dat ging over een 'illegale' kwestie. Ik probeer me nu gewoon tijd doch moeite te sparen door te vragen aan andere a2 rijders :).. Ik wil het wiel niet voor een 2e keer uitvinden bij wijze van spreke :P
 
Ik weet dat Unive er niet al te moeilijk over doet, maar wel duidelijk aangeven.
Hun willen dan ook een kopie van de uitdraai hebben.

Bron: M'n ex heeft daar haar motor verzekerd, waarvan 2 jaar op uitdraai.
 
Het kan zijn dat de motor verzekerd is, maar op kenteken blijft het vol vermogen.
Als je wordt aangehouden bestaat er de kans op een boete, en je mag naar huis lopen.
 
Ik heb inderdaad naar univé gebeld. Zou me 14 nog wat kosten incl. opzittende verzekering als aanvullende optie. @ chris ofc, een boete is nog steeds de helft goedkoper dan het omzetten op kenteken -O-

En voordat je me veroordeelt over deze manier van handelen.. Niet elke a2 rijder heeft er nog eens 800 euro extra voor over om zijn motor op kenteken verzekerd te krijgen. Dan heb ik nog niet eens gesproken over het terug laten zetten van het originele vermogen bij het behalen van een A rijbewijs :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad naar univé gebeld. Zou me 14 nog wat kosten incl. opzittende verzekering als aanvullende optie. @ chris ofc, een boete is nog steeds de helft goedkoper dan het omzetten op kenteken -O-

En voordat je me veroordeelt over deze manier van handelen.. Niet elke a2 rijder heeft er nog eens 800 euro extra voor over om zijn motor op kenteken verzekerd te krijgen. Dan heb ik nog niet eens gesproken over het terug laten zetten van het originele vermogen bij het behalen van een A rijbewijs :(

Ik zou gaan zoeken naar een motor die op 25kw kan, nog steeds meer dan genoeg vermogen om fun te hebben. Als de 25kw motor die jij gevonden hebt minder dan 70kw origineel heeft.. dan kan dit gewoon op kenteken (dus geen herkeuring). Heb ik ook gedaan met mijn CBF600S uit 2006. Kosten: een setje van 120 euro.

Hoe gaat dat in zijn werk? (bij bijvoorbeeld een Honda CBF600)

1: Je koopt een motor die op 25kw kan (2e type goedkeuring dmv ombouwkitje)
2: Een Officiële / erkende Honda dealer zet de motor op 25kw.
3: De Honda dealer stuurt de ombouwverklaring naar het RDW.
4: Binnen 2-3 dagen worden de gegevens aangepast in het kentekenregister en wordt de motor op 25kw gezet.
5: Jij krijgt de nieuwe kentekenkaart thuisgestuurd, nu staat de motor op 25kw.

Edit: een 25kw motor laat je niet terugzetten bij het behalen van je A rijbewijs, deze motor is meer waard omdat hij op 25kw staat en geschikt is voor het A2 rbw.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn GSXF750 verzekerd bij unive, hoefde niet eens iets te laten zien (motor staat nog op volvermogen), zodra ik hem afvoer naar 35kw en de uitdraai kan laten zien bij een ongeval ben ik dus gedekt. hoef niets meer door te geven ook.. Dat is nog eens makkelijk..!

Betreft politie, tja.. meningen verschillen. Ik zet hem niet op kenteken, puur op de uitdraai. (Als ik al aangehouden wordt in die twee jaar in Groningen.. Met de auto ben ik nog nooit staande gehouden.. Wat niet is kan nog komen, maar ik 'gok' het erop.

Op dit topic mag een slotje. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan