verzekeren tot ie verkocht is

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.366
0
Den Haag
Ik wil mijn motor, die nu nog in de schorsing staat, tijdelijk verzekeren tot hij verkocht is. Dan kan ik hem voor de nieuwe koper ff inrijden> dynobank etc.

Wie kan mij een verzekeraar noemen die verzekeringen (WA) verstrekt per maand of kwartaal?

Alvast bedankt!
 
dat doen ze allemaal, als je motor verkocht word dan kun je met je vrijwaringsbewijs je polis opzeggen.Het resterende bedrag word dan verrekend.

Je moet wel eerst je schorsing opzeggen, en dus ook weel belasting gaan betalen dan.
 
oke, ik heb namelijk gebeld met unive, en zij vertelde mij dat ik dan beter een andere verzekeraar kan zoeken...
Ahh ik verzeker hem gewoon daar en dan zie ik wel :)

Bedankt voor je antwoord!
 
oke, ik heb namelijk gebeld met unive, en zij vertelde mij dat ik dan beter een andere verzekeraar kan zoeken...
Ahh ik verzeker hem gewoon daar en dan zie ik wel :)

Bedankt voor je antwoord!

Tuurlijk kan je voor hun beter een andere zoeken, kost hun tijd en in een maandje verdienen ze niet zoveel.
Maar gewoon verzekeren en er niet bijvertellen dat je in een maand opzegd.

:W
 
Tuurlijk kan je voor hun beter een andere zoeken, kost hun tijd en in een maandje verdienen ze niet zoveel.
Maar gewoon verzekeren en er niet bijvertellen dat je in een maand opzegd.

:W

:Y (Maar er zijn dan weer mensen hier die zullen zeggen : Dat is niet eerlijk, hun hebben ook hun tijd erin zitten)

Maar ik ben het met je eens :)
 
Het is zelfs zo geregeld (weet ik uit ervaring) dat de maatschappij nog een nasleeptijd heeft van 30 dagen. Dat wil zeggen dat op het moment dat je de verzekering stopt en je motor verkoopt, en de nieuwe eigenaar onverzekerd bij je wegrijd, hij op het moment dat hij een ongeval veroorzaakt, de eisende partij nog steeds aanspraak kan maken op jouw verzekeing. Ik heb dit zelf meegemaakt (was toen zwaar balen ivm no-claim), verzekeringsmaatschappijen ontkennen en verzwijgen dit om misbruik te voorkomen. Dit is echter wettelijk zo geregeld.
 
Het is zelfs zo geregeld (weet ik uit ervaring) dat de maatschappij nog een nasleeptijd heeft van 30 dagen. Dat wil zeggen dat op het moment dat je de verzekering stopt en je motor verkoopt, en de nieuwe eigenaar onverzekerd bij je wegrijd, hij op het moment dat hij een ongeval veroorzaakt, de eisende partij nog steeds aanspraak kan maken op jouw verzekeing. Ik heb dit zelf meegemaakt (was toen zwaar balen ivm no-claim), verzekeringsmaatschappijen ontkennen en verzwijgen dit om misbruik te voorkomen. Dit is echter wettelijk zo geregeld.


Lijkt me raar voor dat ik een motor ophaal heb ik hem over geschreven op mijn naam en er een verzekering op geregelt. Je gaat toch zowiezo niet onverzekerd rond rijden ook al is het alleen maar naar je huis. :? :? :?


Mzzl Muppet
 
Terug
Bovenaan Onderaan