Verzekering 25 kw probleem

radianbobby

Rookie
11 aug 2009
29
0
Goedenavond mede motorrijders,

Ik heb een Yamaha Radian uit 1986. Deze motor is oorspronkelijk ingevoerd. Daarom heb ik hem naar de yamaha dealer gebracht en deze hebben deze aangepast op 25 kw met een testbankuitdraai. Nu heb ik vaker gehoord dat het KNMV deze uitdraaien accepteerd. Daar heb ik ook voor gebeld en die accepteren ze.
Nu heb ik 100€ betaald om de motor te laten afvoeren en blijkt dat het KNMV niks accepteerd tussen de 20 en 25 jaar, want tot 20 is de motor gewoon, en na 25 classic.
Waar kan ik deze nog meer verzekeren??

Bedankt alvast!!!
 
Wat dacht je van één van de ander 100duizend verzekeraars?

Is maar een gok hoor ;)

Univé
Centraal Beheer
Hema
ANWB
enz enz
 
en als je de motor niet als oldtimer verzekerd?
want op een oldtimer verzekering kan dat idd niet.
 
Is er eigenlijk ook nog ergens een 'onafhankelijke' verzekeringsvergelijkingssite voor motoren?
 
Dit is de wereld van Datzo, waar je niemand aan de lijn krijgt :+

Ditzo heeft idd. geen motorverzekering; ik heb er mijn auto verzekerd...
 
Bedankt voor jullie snelle reacties... maar het gaat me niet echt om de wel of niet oldtimer verzekering. Maar om een verzekering die mijn motor accepteerd, mét een testbankuitdraai, omdat die op papier geen 25 kw is, maar wel is afgevoerd, en zo ook verzekerd moet worden. Ik dacht alleen dat het knmv als enige deze accepteerde?
 
Unive, heb ik ook. Gewoon expliciet vermelden dat je een uitdraai hebt en geen brokken maken :]
(heb overigens alleen WA verzekering, maar neem aan dat jij dat ook neemt met de wat oudere motor ;) )
 
ik heb ook Unive maar heb wel 25kw op mijn kenteken staan. Maar toen ik bij dat kantoor langs ging om me verzekering af te sluiten zei die man die er zat dat het niet zo veel uit maakte als hij maar gewoon 25kw is is veel belangrijker zei die.
 
ja hij is echt 25 kw ja, want die is afgevoerd door yamaha dealer. maar bij unive gaat dat dus met testbankuitdraai??
 
Probeerde je 'm toevallig als WA+ te verzekeren, want daar hebben ze wel een beperking op kwa bouwjaar. Kan me niet voorstellen dat ze op de standaard WA een beperking hebben zitten.
 
is verzekerd bij unive zonder verdere beperkingen :) :)
@ pas, nee gewoon WA en daar hadden ze wel een berperking op ja, bovendien was de service en vriendelijkheid van unive ook een stuk beter!
 
ik zit ook bij unive, vind het een prima verzekeraar. blijf af van hema en dat soort shit... waar je rookworst koopt, kan de verzekering niet echt goed zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan