verzekering 2e motorfietsje

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Zoals in verschillende topics te lezen is heb ik gisteren een fietsje voor erbij gekocht uit 1982. Een oud beestje dus maar wel in ZEER goede staat (zie foto)
Nou wilde ik hem vandaag verzekeren. Dacht ik heb 6 schadevrije jaren dus da's mooi. Nou niet dus. Aangezien ik ook een auto heb is dit dus mijn 3e voertuig en moet ik vanaf 0 beginnen met opbouwen. Ondanks dat ik al 6 jaar bij dezelfde maatschappij zit en daar meerdere verzekeringen heb lopen.
Ook wilden ze niet een oldtimer verzekering aangaan omdat de motor nog geen 25 jaar oud is. over 10 maanden wel :S. Dus ik ga een andere maatschappij zoeken voor deze motor. Nou zag ik dat verschillende maatschappijen vanaf 20 jaar een oldtimer verzekering aanbieden. Kan iemand mij hierin adviseren??

Alvast bedankt.
Greetz Peter

Bijlage: cm250 1.jpg
 
Ik zit al jaren bij Univé en heb op alles (2 auto's en 3 motoren) dezelfde trede, die ik heb gekregen/opgebouwd vanaf mijn eerste auto.

Informeer daar eens.
 
KNMV ook, kan je gewoon de hoogste :9 trede gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
KNMV ook, kan je gewoon de laagste trede gebruiken.
Um, gaat van laag naar hoog neem ik aan :?

Dus hoogste trede is 75%
Die heb ik op alle voertuigen en dan is het bij KNMV dus anders. Of zit ik mis nu?
 
weet niet welke maatschappij het is, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, heb 2 auto's en 3 motoren, en alles wat ik er bij koop komt op de zelfde 75 % noclaim hoor
 
Afgezien daarvan, voor een WA verzekering zal het niet meer dan 20-30 euro per jaar schelen of je nu wel of geen schadevrije jaren hebt.
En een oldtimer verzekering vind ik dan ook onzin, beperkt aantal kilometers en nauwelijks goedkoper (bij een auto is het een ander verhaal).
 
Afgezien daarvan, voor een WA verzekering zal het niet meer dan 20-30 euro per jaar schelen of je nu wel of geen schadevrije jaren hebt.
En een oldtimer verzekering vind ik dan ook onzin, beperkt aantal kilometers en nauwelijks goedkoper (bij een auto is het een ander verhaal).

Och, het kan nog aardig schelen, en niemand die de gemaakte kilometers ooit kan controleren!
 
Keertje ergens tegenaan knallen waarbij de kmstand genoteerd word en daarna nog een keer, of ze gaan rondvragen in de buurt (en dat doen ze echt wel bij een grote schade).
Em je bent ipv 100 euro per jaar 40 euro kwijt, daar doe je het ook voor :X
 
Het gaat dus om Unive. Ik snap ook niets van die regel. Morgen nog maar eens bellen en anders de goedkoopste andere maatschappij nemen.
Wat een gezeik allemaal zeg. Dacht het ff snel te kunnen regelen. Niet dus....
 
dreigen dat je naar een andere verzekering gaat, dan draaien ze wel snel bij (heb ik ook gedaan, in het begin moest ik 700€ betalen voor me motor, want ik heb geen auto, na lang aandringen en zeiken, moet ik nog maar 360€ betalen)
 
Het gaat dus om Unive. Ik snap ook niets van die regel. Morgen nog maar eens bellen en anders de goedkoopste andere maatschappij nemen.
Wat een gezeik allemaal zeg. Dacht het ff snel te kunnen regelen. Niet dus....

Nieuweling aan de foon gehad misschien. Hier heb ik bij Univé nl nog nooit van gehoord. Heb er toch echt aardig wat gemuteerd inmiddels.

Nog een keer bellen zou ik zeggen.
 
Um, gaat van laag naar hoog neem ik aan :?

Dus hoogste trede is 75%
Die heb ik op alle voertuigen en dan is het bij KNMV dus anders. Of zit ik mis nu?

Pfff, laag/hoog, je weet wat ik bedoel. Toch? :P
De hoogste dus, en da's 80% bij de KNMV :Y
 
unive is echt super goedkoop, ik betaal nog geen 100euro per jaar en dan zit ik nog onder de 25 grens :+
 
Ik denk dat je heb gesproken met iemand op hun eerste dag in de kantoor...zoiets heb ik nooit van gehoord.
Bij Orion heb ik altijd 80% korting gekregen (tig jaar schade-vrij *D ), zelfs op mijn tweede, derde en vierde motoren. Ook toen ik een Transit bestelbus heeft gekocht: meteen op volle korting door de schade-vrij jaren met motoren.

Dus, bel weer met Unive, en zie wat een andere medewerker heeft hier over te zeggen.
 
unive is echt super goedkoop, ik betaal nog geen 100euro per jaar en dan zit ik nog onder de 25 grens :+

Zo duur? ik betaal 60 euro per jaar ofzo (WA bij London verzekeringen)

Ik schrok al ff toen ik dit topic las, ben namelijk ook op zoek naar een oldtimerfietsje erbij... om goedkoop naar werk te komen als geen zin heb om te fietsen. Moet wel goedkoop blijven voor student he ;)

[me]Brompot beseft opeens dat t niet om 2e voertuig gaat, heb geen auto :P [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan