Verzekering Belgische motor in Rusland..

pdv_moto

Mooi Weer Rijder
Donateur
20 sep 2013
10.000
5.364
LS,

Ben nu 2x door een verzekeringsagent verteld dat ik
- aan de grens een WA moet kopen
- geen omnium-dekking heb (m.a.w. geen diefstaldekking)

Vraag: is er een belgische polis (of anderszins) die een wat completere dekking voor een nieuwe motor aanbied (ik heb m nu 2dgn, en dit gooit mn reisplan flink in de war...)

Zoniet, dan overweeg ik om de trip maar per vliegtuig te maken. Zucht.
 
Er zijn in NL burootjes die je complete visum en ander papierwerk voor Rusland kunnen regelen.
Lijkt me toch dat dat ook in België zou moeten kunnen.
Kan je niet beter daar info inwinnen, ipv overal mensen te vragen die het ook niet precies weten.

Mijn NL-motor is nu verzekerd voor Rusland. Wel off.groene kaart meenemen. Geen copie!
Ik heb een officiele verklaring dat ik verzekerd ben voor ziektekosten in Rusland.

In je paspoort moet nog voldoende stempelruimte zijn voor visum-stempels.
Bij geplande vertrekdatum verlaten Rus moet paspoort nog minimaal een half jaar geldigheid hebben.
Stempels in je paspoort van bijv Israel of Arabische landen is voor Rusland geen probleem.

Over 2 weken ga ik eerst nog 1 week naar Harz. Als ik terugkom dan ga ik gelijk visum voor Rusland aanvragen. Zijn er dan onverhoopt toch nog problemen dan is er nog tijd om dat te kunnen oplossen. Daarna is het in juli: St.Petersburg we komen er aan!
 
Laatst bewerkt:
Aan de grens WA-dekking kopen is niet ongebruikelijk. Het normale verzekeringsgebied beperkt zich tot de landen die op je Internationaal Verzekerings Bewijs staan, in Nederland ook nog wel de Groene Kaart genoemd.

Eventueel kun je bij je verzekeraar tijdelijke uitbreiding vragen, soms krijg je die wel, soms ook niet. Afhankelijk van land en verzekeraar.

In Nederland kun je tijdelijke vakantie casco (omnium voor de Zuiderburen) verzekeringen sluiten. Ik weet niet welk verzekeringsgebied die hebben.

Maar daar zal een plaatselijke verzekeringsadviseur ( makelaar) jou toch wel mee kunnen helpen?
 
diefstaldekking
Is dat mogelijk dan? Ik heb wel eens een Belgische klant gehad die z'n nieuwe uitlaatdemper af kwam halen en hij vertelde dat diefstaldekking zo goed als onmogelijk is in België. Of het kost ongeveer het dubbele van de waarde van de motor ...
 
In Belgie hebben ze dezelfde soorten verzekeringen als hier in NL. Heten alleen anders.

Heb in het verleden nogal eens met Nerderbelgen gewerkt die hun verzekeringen graag in Nederland afsloten op Belgisch bezit omdat indertijd, lang geleden, de assurantiebelasting in Belgie veel hoger was dan in NL en worden ooit ook anders qua premiestelling bepaald. Bij ons WA-dekking auto o.b.v. gewicht, in Belgie o.b.v. KW. Voor diesels maakt dat nogal een verschil.

En dat konden die arme fiscaal vluchtelingen niet betalen, de stakkers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan