Verzekering...Bikerpolis?

excuus, ik zal mn leven/posts beteren !! O-) O-) O-)
terechte opmerking overigens hoor,ik kon me even niet beheersen sorry hahaha :X :X
ik ben al meer dan 2 jaar actief op dit forum en heb het er nooit expliciet over gehad, maar als je dan ineens spontaan je bedrijf op MF voorbij ziet komen dat móet je toch gewoon ff reageren??

Overigens vindt ik het voorstel van de clown een prima idee, per slot zijn er genoeg algemene verzekeringsvragen (en antwoorden) te bedenken die bij de MF-ers zoal leven.
Het B/M verhaal is daar denk ik een goed voorbeeld van.
ook over schade en de gevolgen/afhandeling daarvan is genoeg te vertellen.

weet er iemand een leuke titel voor dit nieuwe topic??

"Zin en onzin over verzekeringen" is dat wat??
Een centraal topic over verzekeringsvragen is prima. En, zoals gezegd, als jij/jullie vragen van mensen mbt verzekeringen beantwoorden, kan ik dat alleen maar toejuichen. Zolang er maar geen reclame gemaakt wordt, of anderszins klanten geworven worden, is daar geen enkel bezwaar tegen.
 
"Zin en onzin over verzekeringen" is dat wat??

Als je er dan [Centraal] voorzet wordt het voor de rest van de MF-ers ook duidelijk dat het een algemeen vragen topic betreft ;)

Eventueel op de eerste pagina "slimme" dingen neerzetten en- of de vragen bijhouden. Zie daar er wacht een taak op je :+
 
Hoi MF-ers, mijn vrouw en ik zijn op zoek naar de juiste naked motor (bijna gevonden). Ben benieuwd naar de verzekeringslasten, vooral omdat mijn vrouw geen schadevrije jaren op de motor heeft (wel auto)en ik maar 3 (7 jaar geleden). De motordealer bood een goedkope polis aan van Enra, veel goedkoper dan ik tot dan toe vond op internet omdat ze de schadevrije jaren vd auto overnemen. Wel is het eigen risico 450€ en dat vind ik dan weer erg hoog. Heb in de zoektocht onze gegevens op bikerpolis gezet, ben benieuwd waar "kawi" mee komt. Als iemand nog tips heeft, of ervaringen met Enra horen we dat graag :W :W :W

Sailor
 
Motoren vandaag gekocht...
Nu dus de verzekering, tips, links?
Belangrijk dat we geen schadevrije jaren op motor hebben, zou mooi zijn als we de auto-jaren kunnen gebruiken
 
Hoi, bedankt voor het beantwoorden van de vragen van Ericbal op de eerste pagina. Waren precies dezelfde vragen die ik wilde gaan stellen.
Toch vreemd dat je dus op basis van schadevrije auto-jaren zomaar een flinke korting krijgt als je net je eerste fiets gaat verzekeren....als iemand net pas z'n rijbewijs A heeft gehaald (zoals ikzelf hopelijk over een maand :P ) vindt ik dit een flinke meevaller van de verzekeringsmaatschappij(en). Als daarbij ook nog eens de koring i.i.g. voor de auto gehandhaaft blijft als de fiets een keer, euh, " omvalt" dan wordt de verbazing alleen maar groter. :}
 
Hoi, bedankt voor het beantwoorden van de vragen van Ericbal op de eerste pagina. Waren precies dezelfde vragen die ik wilde gaan stellen.
Toch vreemd dat je dus op basis van schadevrije auto-jaren zomaar een flinke korting krijgt als je net je eerste fiets gaat verzekeren....als iemand net pas z'n rijbewijs A heeft gehaald (zoals ikzelf hopelijk over een maand :P ) vindt ik dit een flinke meevaller van de verzekeringsmaatschappij(en). Als daarbij ook nog eens de koring i.i.g. voor de auto gehandhaaft blijft als de fiets een keer, euh, " omvalt" dan wordt de verbazing alleen maar groter. :}

tja het klopt wel wat je zegt, en ik kan me voorstellen dat het vragen oproept.

maar goed, aan de andere kant heeft iemand met schadevrije jaren in de auto toch in ieder geval een goed verkeersinzicht en dat is toch één van de vereisten als je goed wilt motorrijden.

Bij veruit de meeste verzekeraars krijg je altijd een"aparte" polis voor je motor, zodat als er met het ene voertuig iets gebeurt, het géén invloed heeft op de korting voor de andere.

wat echter veel mensen niet weten, is dat sommige maatschappijen zelfs kijken naar het aantal jaren motorrijbewijs voor de korting, dat is dus ideaal voor de heropstappers die al een aantal jaren niet meer gereden hebben en dus geen geldige no-claim verklaring meer hebben.
 
Motoren vandaag gekocht...
Nu dus de verzekering, tips, links?
Belangrijk dat we geen schadevrije jaren op motor hebben, zou mooi zijn als we de auto-jaren kunnen gebruiken

Gefeliciteerd met jullie aankoop! de boel verzekeringstechnisch regelen is geen enkel probleem, het leuke is dat na ONTVANGST van de polis er altijd nog een wettelijke termijn van 7 dagen is om de polis eventueel te annuleren indien deze niet aan de verwachtingen voldoet. je hebt dus nog ff een paar dagen de tijd om te vergelijken.

wel zsm de/een verzekering aanvragen uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan