verzekering crossmotor

Status
Niet open voor verdere reacties.

marien13

MF'er
8 mei 2007
123
0
anoniem
k wil ook aan de sport motor crossen beginnen,
maar me moeder wil eerst alles weten van de verzekeringen enz.
ik heb dus ook een paar vragen:

- heb je op de race baan een aparte verzekering nodig?
- als je niet speciaal bent verzekert en je rijd iemand op de race baan aan wordt de schade dan vergoed?
 
Op de crossbanen geldt meestal de regel dat je lid moet zijn van de MON of de KNMV middels een licentie.
Hierin zit een aansprakelijkheidsverzekering in geval van lichamelijk letsel.
Schade aan motoren kan je wel vergeten ,dit is bij mijn weten nooit te verzekeren als er op een circuit gereden word.
 
Je hebt minimaal een trainingspas nodig van knmv of MON anders mag je de baan vaak niet eens op. Deze pas is een aansprakelijkheidsverzekering

als ik me goed herinner

edit: te laat

btw als je de baan uit vliegt en landt op een auto bijvoorbeeld dan is dit wel verzekerd is mij destijds verteld
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, aan de crossbaan moet je een licentie kopen, á €42.50.
Daarmee kan je op elke KNMV in nederland baan crossen, en ben je WA verzekerd, voor een bedrag van 1.250.000 euro.
Dus schade aan anderen.

Persoonlijke ongevallen verzekering zit er ook bij in.
Dan is de uitkering bij overlijden 2.500 euro
bij algehele invaliditeit 5.000 euro en bij ziekenhuis vervoer krijg je een vergoeding van 100 euro.

Maar zoals gezegd, schade aan kleding of motoren is niet verzekerd, mits je aan kan tonen dat het roekeloosheid is geweest van anderen.

Succes.
 
harstikke bedankt ik zal me moeder het laten lezen en mischien kan ik dan ook de crossbaan een keer op:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan