Verzekering: dilemma - diefstal of kleding?

Inbox4me

MF veteraan
24 sep 2002
3.141
1
Omgeving Heerenveen
Ik heb een verzekering lopen bij de Amersfoortse, en een offerte van een andere verzekering: Interpolis.

Bij de Amersfoortse moet ik mijn motor vast leggen met een ART goedgekeurd slot, omdat anders diefstal niet verzekerd is ('t is niet praktisch een slot mee te nemen: geen ruimte in mijn buddy dus zou ik telkens een rugzak mee moeten nemen).

Bij Interpolis wordt diefstal ten alle tijde verzekerd, maar wordt kleding bij een ongeluk niet meeverzekerd. Ik zit nu te twijfelen: verzekering tegen diefstal is aanlokkelijk, maar als ik onderuit ga kan ik nieuwe kleding zelf betalen.

M.a.w.: wat weegt zwaarder: verzekering tegen diefstal of kleding meeverzekeren? :]
 
Naar Univé gaan en beide verzekeren :P

Je zal het zien heh, verzeker je kleding mee, wordt ie gejat en verzeker je tegen jatten, ga je op je muil.
 
Moet je fiets overdag ook met een zware ketting vastliggen of is dan een schijfslot voldoende? Je moet ook bedenken dat de gemiddelde verzekeraar kleding in 4 jaar afschrijft (even navragen dus), als je kleding wat ouder is bij je valpartij krijg je alsnog maar een paar centen hiervoor.

Is het verschil in maandlasten zo groot dat je serieus overweegt om dat maar te gaan voor de slechtere voorwaarden?
 
ALS je al echt zou moeten kiezen (wat ik betwijfel) zou ik 'm verzekeren tegen diefstal!
Er zijn genoeg verzekeringsmaatschappijen die ook voordelige verzekeringen bieden en waar je het allebei kunt verzekeren!
 
Moet je fiets overdag ook met een zware ketting vastliggen of is dan een schijfslot voldoende? Je moet ook bedenken dat de gemiddelde verzekeraar kleding in 4 jaar afschrijft (even navragen dus), als je kleding wat ouder is bij je valpartij krijg je alsnog maar een paar centen hiervoor.

Is het verschil in maandlasten zo groot dat je serieus overweegt om dat maar te gaan voor de slechtere voorwaarden?
Toen ik m'n verzekering afsloot heb ik veel verzekeringen vergeleken, en er waren toen veel verzekeringen die eisen stelden aan het vastleggen. Ik heb net met Interpolis gebeld en die stelden geen speciale voorwaarden wat erg relaxed is. Bij de Amersfoortse is een schijfremslot helaas niet voldoende, het moet een ART goedgekeurd ketting- of beugelslot zijn.

Wat je zegt over kleding wist ik niet, nuttige info :) De reden dat ik een offerte van Interpolis heb is dat ik er andere polissen heb afgesloten, en dacht: kan allicht ff kijken of het wat is.

Ik denk dat er weinig opzit om maar weer eens een rondje vergelijkend warenonderzoek te gaan doen bij meerdere verzekeraars, ben idd niet happy dat ik moet kiezen tussen diefstal en/of kleding B|
Je hebt toch wel ruimte voor een schijfremslot of zelfs dat niet?

Jawel, wordt dus alleen niet gedekt door de polis...
 
Is idd lastige kwestie.....ben zelf ook bezig uit te zoeken welke verzekering wat dekt voor welke prijs en met welke voorwaarden.....erg irri maar wel nuttig..
Kan een hoop geld besparen en ergernis voorkomen.

Is er geen site van als bellen.com maar dan voor motor-verzekeringen????
Is dat niet een goed idee voor de mensen die handig zijn op het internet??>>>??
zal vast wel wat mee te verdienen zijn.....

HMM was ik maar handig op internet hehehe
 
Is idd lastige kwestie.....ben zelf ook bezig uit te zoeken welke verzekering wat dekt voor welke prijs en met welke voorwaarden.....erg irri maar wel nuttig..
Kan een hoop geld besparen en ergernis voorkomen.

Is er geen site van als bellen.com maar dan voor motor-verzekeringen????
Is dat niet een goed idee voor de mensen die handig zijn op het internet??>>>??
zal vast wel wat mee te verdienen zijn.....

HMM was ik maar handig op internet hehehe
kijk eens op www.mrfinch.nl daar ken je meerdere verzekeringen met elkaar vergelijken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan