Verzekering duo?

GasGas

Die hard MF'er
7 jun 2002
776
7
Omdat ik ivm m'n leeftijd nog een halfjaar niet mag lessen ( :j overheid :j ), rij ik zelf nog geen motor (behalve trialmotoren :) ), maar ga al wel regelmatig achterop mee bij verschillende motorrijders.

Mijn vraag is: hoe ben ik als duo verzekerd? En hoe zit het specifiek bij een ongeluk waarbij een derde schuldig is, de rijder schuldig is of ik zelf schuldig ben? Ben er wel benieuwd naar...
 
dat hangt af van de verzekering die de berijder heeft afgesloten, ik heb iig wel een opzittenden verzekering :]
De berijder is verantwoordelijk voor wat er gebeurt... als passagier heb je niks in de hand.
 
Ik ben ook voor mijn duo-passagier verzekerd.

Als diegene dat niet zijn waar jij bij achter op zit,dan is de bestuurder verantwoordelijk
Volgens mij.
 
Ik ben voor al mijn passagiers verzekerd, zowel in de auto als op de motor :) . Rijdt wel net zo fijn, met je vriendin achterop de motor.
 
Ik heb ook een opzittende verzekering, maar vind het toch een beetje vreemd.
Het is toch zo dat je als je schade bij iemand veroorzaakt dit normaal door je WA gedekt wordt.
Het zal wel zo zijn dat je vrijwillig bij iemand achter op gaat zitten en daarom er geen recht op hebt.
 
Als er geen inzittenden (als je dat bij een motor zo kan noemen) verzekering is afgesloten gaat het volgens mij zo:

Voor schade aan jezelf en de motor van de rijder:
- een derde veroorzaakt het ongeluk: die derde betaalt jouw schade.
- de rijder veroorzaakt het ongeluk: die moet zelf jouw kosten betalen.(niet de verzekering)
- jij veroorzaakt schade: je moet het ws zelf regelen met de rijder, als er geen all-risk verzekering in het spel is betaal je zelf de schade, anders kan je het op een akkoordje gooien met de eigenaar: verzekering laten opdraaien, en jij betaalt de meerpremie.

voor schade aan anderen: de aansprakelijkheidsverzekering(of van de rijder, of van de derde) komt tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan