Verzekering eerste motor

Rideronstorm

MF'er
26 okt 2011
47
0
Den Haag
Hoi allemaal,

Ik ga deze week mijn eerste motor kopen, en nu is mijn vraag is er een manier om de motor op dezelfde dag te verzekeren. Is dit telefonisch mogelijk of moet ik toch een paar dagen wachten?

Alvast bedankt :)
 
volgens mij is 1 telefoontje naar je verzekering voldoende :) Zou toch te gek zijn dat je een paar dagen moet wachten om te kunnen rijden :))
Succes en veel plezier
 
Jahoor je kan hem telefonisch verzekeren, even doorgeven het kenteken en meldcode en gewicht en bouwjaar :]
 
Als je een verzekering afsluit heb je altijd eerst een tijdelijke dekking.
Je bent dus meteen verzekert.
Althans dat is als je de verzekering online afsluit.

Ik heb mn motor toen ik hem kocht online met een smartphone verzekert.
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem meteen de zelfde dag verzekeren :)
Dat vragen ze als het goed is ook.
Of je hem dezelfde dag wil of een andere dag.
En allemaal telefonisch mogelijk.

Succes man ;)
 
Ga nu al rondkijken en vraag een paar offertes op. Maak je keuze van verzekering en bel hen ff met je vraag hoe je je motor direct kan verzekeren als je hem gekocht hebt :)
 
Je hebt je kentekenbewijs nodig en de meldcode. Verstandigst is om zodra je hem overgeschreven hebt op je naam te verzekeren. Dan kan je wegrijden met verzekering.
Zonder je bang te willen maken, je zal ze de kost geven die denken ik rij ff naar huis en verzeker hem dan wel. Met alle financiele ellende als er wat gebeurd onderweg.
 
verzekering is onder voorbehoud, maar wel direct geldig.
Je krijgt later dan een polis thuisgestuurd,
 
online aanvragen, kan je de dag invullen vanaf wanneer de verzekering in moet gaan. Zelfs op de dag zelf. Voordeel van online is dat je heel goed kan vergelijken.
 
Bellen is het snelste. Ik ben via SNS verzekerd maar daar moest ik wachten totdat ze me terug zouden bellen? Ze zeiden over een half uurtje. ander half uur later nog niks gehoord.. Toen heb ik maar even gebelt en eindelijk na 2 uur kon ik rijden. Wat is dat klote :X .
 
[hasseman]

Je hebt je kentekenbewijs nodig en de meldcode. Verstandigst is om zodra je hem overgeschreven hebt op je naam te verzekeren. Dan kan je wegrijden met verzekering.
Zonder je bang te willen maken, je zal ze de kost geven die denken ik rij ff naar huis en verzeker hem dan wel. Met alle financiele ellende als er wat gebeurd onderweg.


Misschien dat in het wilde westen dit wel noodzaak is, maar ik was alleen de meldcode nodig (welke op het kentekenbewijs staat).
Als je zeker weet de motor te gaan aanschaffen, kun je zelfs al de meldcode aan de verkoper vragen. En een dag eerder bij de verzekeringsmaatschappij een verzekering afsluiten, welke ingaat op moment dat jij aangeeft.

[/hasseman]
 
Laatst bewerkt:
[hasseman]Misschien dat in het wilde westen dit wel noodzaak is, maar ik was alleen de meldcode nodig (welke op het kentekenbewijs staat).
Als je zeker weet de motor te gaan aanschaffen, kun je zelfs al de meldcode aan de verkoper vragen. En een dag eerder bij de verzekeringsmaatschappij een verzekering afsluiten, welke ingaat op moment dat jij aangeeft.

[/hasseman]

Klopt heb ik ook gedaan. Het wekt ook veel vertrouwen bij de verkoper als je al de meldcode vraagt. Natuurlijk niet het belangrijkste maar wel gemakkelijk.

Ik laat altijd de gegevens al in de computer zetten. Enige wat je moet doen is bellen en zeggen dat je m hebt gekocht. 10 seconde later rijden! :]

Succes man, en veel plezier met je eerste motor!
 
Je kunt toch ook van te voren de verzekering aanvragen? Ik had em op woensdag gekocht, verzekering aangevraagd en zaterdags opgehaald.

Bij aanvragen verzekering ben je direct verzekerd als je die datum aangeeft.
 
Vooraf regelen kan ook gewoon hoor, de motor hoeft nog niet op je naam te staan. Ik doe het ook altijd vooraf, en geef dan gewoon de datum door dat je de motor op gaat halen. Zorg dat je alle gegevens bij de hand hebt. Meestal is kenteken en meldcode voldoende, maar sommige maatschappijen willen ook nog de kilomterstand hebben. Ik heb het ook wel eens gedaan zonder dat ik de meldcode wist, want die was ik vergeten te vragen aan de verkoper. Ook dit was geen probleem, die kon ik gewoon later doorgeven. Makkelijkste is in ieder geval om alles bij de hand te hebben, dan ben je in een keer klaar.
 
Laatst bewerkt:
-bij me huidige motor de motor overgeschreven
-geld overgemaakt via zijn pc.
-bij unive online verzekering afgesloten en een printje daarvan in me jas gedaan :Y
- :] :] :] :]
 
Via het internet ben je ook meteen verzekerd. Tegenwoordig met die smartphones is het dus ook een fluitje van 'n cent.

Let wel dat je onder een voorlopige dekking valt de 1e maand (correct me if I'm wrong)
 
Neem eens contact op met een assurantie kantoor. Die zoeken dat allemaal netjes voor je uit. Als je een tweedehands hebt is dat wellicht te duur (kost ongeveer € 150), maar als je nieuw koopt is het wellicht interessant.

Zo belde ik Centraal Beheer voor 'het laatste bod' en die kwamen uit op ruwweg € 170 per maand. Ik heb nu een verzekering die betere voorwaarden heeft (dekking, vakantie, etc.) en ik ben slechts € 85 per maand kwijt. Die 9,7% assurantiebelasting heb je sowieso..
 
Laatst bewerkt:
ik ben gelijk door naar de verzekering gereden, een klein stukje onverzekerd gereden dan ..
maar ik kon wel weer verzekerd naar huis rijden.

Het kan dus wel
 
Als je een motor overschrijft bij een particulier en deze belooft de verzekering diezelfde dag nog gewoon door te laten lopen (dus de volgende dag pas te annuleren). Dan ben jij toch gewoon nog verzekerd als je naar huis gaat rijden? Weliswaar op zijn verzekering met z'n no-claim en schadevrije jaren, maar wel verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan