Verzekering eerste motor

Als je een motor overschrijft bij een particulier en deze belooft de verzekering diezelfde dag nog gewoon door te laten lopen (dus de volgende dag pas te annuleren). Dan ben jij toch gewoon nog verzekerd als je naar huis gaat rijden? Weliswaar op zijn verzekering met z'n no-claim en schadevrije jaren, maar wel verzekerd.
haha, denk je nou echt dat hij zijn no-claim naar de noppes helpt omdat jij zn motor koopt? ik zou daar heel makkelijk in zijn... jij regelt je zaakjes niet, jouw probleem :W
 
ik lees bedragen waar ik naar van word,betalen sommige echt zoveel?
ik ben 13 euro kwijt per maand en helm,kleding schoeisel noclaim en opzittenden zijn verzekerd
 
Als je een motor overschrijft bij een particulier en deze belooft de verzekering diezelfde dag nog gewoon door te laten lopen (dus de volgende dag pas te annuleren). Dan ben jij toch gewoon nog verzekerd als je naar huis gaat rijden? Weliswaar op zijn verzekering met z'n no-claim en schadevrije jaren, maar wel verzekerd.


Moment van overschrijving staat tot op de minuut op de vrijwaring.

Met de vrijwaring, wordt de verzekering van de verkopende partij stopgezet (ook met terugwerkende kracht). Wanneer je een motor overschrijft, zal vanaf dat moment de nieuwe eigenaar een verzekering moeten hebben geregeld.
 
Ik bel altijd even ter plekke nooit een probleem maar goed ik heb dan ook al een verzekering lopen.
 
ik lees bedragen waar ik naar van word,betalen sommige echt zoveel?
ik ben 13 euro kwijt per maand en helm,kleding schoeisel noclaim en opzittenden zijn verzekerd
Ligt aan de motor (bouwjaar, cataloguswaarde etc), je leeftijd, je schadevrije jaren, je postcode, je verleden, je verzekeraar etc etc...

Ik betaal bijv. nog geen € 7 per maand voor WA beperkt.
 
Ik betaal op het moment 10 euro all-in per maand voor WA verzekering. Ik ben 24 met een motor uit 1999 en 0 schade vrije jaren. Ik zit bij Unive.

Het is dus goed te doen, zeker met een oude motor die alleen WA verzekerd moet zijn ipv All-risk. Scheelt heel veel.

Mijn totale vaste lasten zijn een verbazingwekkende 18 euro per maand. MAW mijn telefoonabo is ruim duurder dan mijn motor.
 
ik ben gelijk door naar de verzekering gereden, een klein stukje onverzekerd gereden dan ..
maar ik kon wel weer verzekerd naar huis rijden.

Het kan dus wel

Heb afgelopen jaren ook berichten in kranten gelezen van mensen die 30 jaar zonder rijbewijs reden en daarvoor nooit eerder aangehouden waren.
Ik rijdt nu denk ik zo'n 36 auto bijv. en nog nooit een deukje gehad.
Had dus achteraf ook niet verzekerd hoeven zijn??

Zonder verzekering rijden zouden ze keihard aan moeten pakken. Als, als je schade had veroorzaakt wie had de tegenpartij dan betaald??? Nog niet eens over medische kosten of erger.
Niet verzekerd zou van mij doorknippen rbw mogen zijn en nooit maar dan ook nooit meer een rbw mogen hebben.
 
Als je een verzekering afsluit heb je altijd eerst een tijdelijke dekking.
Je bent dus meteen verzekert.
Althans dat is als je de verzekering online afsluit.

Ik heb mn motor toen ik hem kocht online met een smartphone verzekert.

Dat klopt wat je zegt, heb ik toen ook gedaan. De offerte en gegevens van verzekering worden naar je gemaild. Volgens de verzekerings mevrouw was het verstandig om de tijdelijke dekken (de offerte en verzekering gegevens) uit te printen en deze bij te houden als je met de motor op pad gaat tot je het groene kaartje thuis gestuurd krijgt.

Veel plezier en alvast vele veilige kilometers toegewenst op je nieuwe motort! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan