verzekering eerste motor

tja, ik ben NET geen 24 (nog 1,5 week). Ik zal eigenlijk eerst eens informeren bij de verzekering hoe dat nou zit, tussen 23 en 24 schijnt nogal een groot verschil te zitten.
 
mijn moto is verzekerd op mijn mama's naam... gwoon WA maar ik mag dan nog niet rijde he! (maja hihi mag officieel ook niet in het bezit zijn van een motor, dus het ding staat geheel op mijn mama's naam netzoals de wage+motor van mijn pa en haar eigen wage+motor mijn mam is wel een welvarend mens he? als ik haar was was ik er al vandoor gegaan met de buit ;) ) maar ff ontopic...

ik zou ook WA+ pakke, ik ben nu overal lekker brochures en prijzen aan aant vrage, kan ik ff de verzekeringe vergelijke... dus... gwoon doen! WA+ (all risk betaal je je scheel, is nog duurder per jaar dan dat mijn motor was volges mij)
 
tja, ik ben NET geen 24 (nog 1,5 week). Ik zal eigenlijk eerst eens informeren bij de verzekering hoe dat nou zit, tussen 23 en 24 schijnt nogal een groot verschil te zitten.
Sjee, een verse jonge rijder op een sportieve 750 en dan zulke minimale premies, jullie boffen maar. Ik betaal in Engeland met 17 jaar aantoonbaar schade-vrije jaren en de gevorderde leeftijd van 39 wonend op het "platteland" niet minder dan £400 (600 euro of zo) voor kale WA op mijn Buell terwijl ik van andere maatschappijen nog veel hogere quotes had gekregen (tot over £1200 pond).

Maar weer ff terug op topic: Diefstal verzekering klinkt natuurlijk mooi maar probeer even te achterhalen hoeveel je eigenlijk zou krijgen als de motor gestolen zou worden: gezien de leeftijd van de motor (en mogelijk eigen risico) kon dat wel eens teleurstellend veel minder zijn dan wat je er zelf wellicht voor betaald hebt. Bedenk daarna nog es of je er 150 euros voor over hebt...
 
of als je een schuiver gemaakt hebt moest je uitwijken voor dat overstekende hert. :X
En dat wordt nou net niet gedekt ;)

Lees de boel er maar eens op na: alleen schade direct gevolg van de aanrijding, als je daardoor onderuit gaat, pech. '(

anders zou je ook die aanrijding met die wesp kunnen claimen: ik kreeg een wesp in de helm, waardoor ik de controle verloor, etc etc,.
 
En dat wordt nou net niet gedekt ;)

Lees de boel er maar eens op na: alleen schade direct gevolg van de aanrijding, als je daardoor onderuit gaat, pech. '(

anders zou je ook die aanrijding met die wesp kunnen claimen: ik kreeg een wesp in de helm, waardoor ik de controle verloor, etc etc,.
Dus: Goed mikken als je een hert ziet en wat je ook doet, vooral niet uitwijken })

Herten die dicht bij een weg wonen mogen hun medische verzekeringspolis wel eens goed nalezen ;)
 
Je zal ondertussen wel verzekerd zijn, maar Centraal beheer is wel relaxed als het gaat om eisen qua sloten. Toch heb ik ART 4 sloten en muurankers gemonteerd om te zorgen dat ze niet met mijn bezit zomaar aan de wandel gaan.

Veel plezier met je fiets en hou het rubber onder ;)
 
Bedankt voor de adviezen, vooral die tip van dat rubber onderophuoden lijkt mij een hele goed :)

Had centraal beheer weer gebeld: komen ze plotseling op een veel hogere premie uit..... Nu ergesn anders verzekers, moet ik twee keurmerksloten voor aanschaffen, maar de premie is 122 voor WA+.....

dusssssssssssss nu staat er en fantastische zwart-grijs-paarse Yamaha op 1,5 meter bij mij vandaan, net +/- 70 km gereden (naar huis). Heerlijk, wat en aparaat en heb ik hem niet eens boven de 6000 rpm (120 in z'n 6) gehad ivm regen en gladheid.

929 coupe is helemaal happy +)
 
en dit zijn de foto's van mijn nieuwe liefde:

Copy%20of%20yamaha%20006.jpg


Copy%20of%20yamaha%20002.jpg
 
Leve de verzekering.

Ik (22 jarige Belg, eerste motor) vroeg daarnet een offerte voor een GSXF600
Let wel...gewoon wa (dus geen diefstal, all risk, persoonlijk leed etc ect)

900 € B|

Enneeeh topicstarter...wortet niet is tijd voor een eenmalige nickname (en avater) verandering.
 
Veel te lezen over verzekeringen in de topic's. Elke keer weer geneuzel over schadevrije jaren, leeftijd, soort motor, etc. Kreeg echt krankzinnige premies voorgerekend!!!??? Na wat speurwerk uiteindelijk bij ficon (www.motorplusplan.nl)terechtgekomen. Kijken niet naar leeftijd, regio e.d. Is een All Risk KNMV verzekering tegen een bijzonder laag tarief (roepen zelf de laagste.......) By the way je kunt hem niet rechtstreeks bij de KNMV sluiten?? Volgens de medewerker van de KNMV is dit een actie van hen.... en moet je ook je motor daar finacieren. Maar dat laatste hoeft dus helemaal niet!! hahahahaha...... :} :} Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan