verzekering eerste motor

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.192
41
Ik ga morgen mijn eertse motor ophalen (YZF 750R, als de laatste proefrit ook bevalt) en ben vandaag met verzekeringen in de weer geweest. Veel verzekeraars willen een motor van deze leeftijd (10 jaar) niet diefstal verzekeren. Diefstalverzkering gaat mij bij Centraal beheer 150 euro per jaar kosten (en er zijn geen voorwaarden wbt sloten/stalling etc). Zonder diefstal bij orion 64 euro per jaar. Nadeel is dat ik dat niet telefonisch kan regelen en de motor dan nog een dag moet laten staan.

Wat is wijsheid? Worden dit soort motoren nog veel gejat? (ik woon nou niet echt in een buurt met een goeie reputatie)
 
ik woon in zo'n 'jongerenflat' met gedeelde berging, ik denk dat ie buiten veiliger staat dan binnen tussen de fietsen en vuilcontainers... Het verschil is dus +/-85 euro op jaarbasis.
 
Als ie binnen staat zou ik die 150 in me zak houden!

Heel verstandig |(

Ik weet niet hoe groot de geldboom is van de topicstarter, maar wat als hij nu wordt gejat? Heeft hij dan geld om een nieuwe te kopen. Vind dan die €150,- wel meevallen. All-risk is mischien ook een overweging waard als je geen geld hebt voor een nieuwe of reparatie bij schade :)
 
Heel verstandig |(

Ik weet niet hoe groot de geldboom is van de topicstarter, maar wat als hij nu wordt gejat? Heeft hij dan geld om een nieuwe te kopen. Vind dan die €150,- wel meevallen. All-risk is mischien ook een overweging waard als je geen geld hebt voor een nieuwe of reparatie bij schade :)


als je geen geld hebt voor reparaties, dan heb je al helemaal geen geld voor een all risk verzekering. die verzekeringen zijn absurd duur
 
als je geen geld hebt voor reparaties, dan heb je al helemaal geen geld voor een all risk verzekering. die verzekeringen zijn absurd duur

En als je dan toch al geen geld hebt voor dit alles, zal het geld voor een pak er ook wel niet zijn :X

Als je dan geen geld ervoor zou hebben, kan je beter een andere hobby zoeken die goedkoper is :P
 
die 'geldboom' is nog maar een stkkie... Ik kan mij geen andere motor veroorloven als deze gejat wordt.
hoe populair is dit soort fietsen nou onder het diefengilde?
 
gewoon WA+ verzekeren, zelfs bij mijn 14 jaar oude GS kan dat :P

met WA+ben je gewoon goed verzekerd(ook tegen vandalisme en stormschade), en het is niet eens zo duur.
 
WA+ is dus de verzekering waar ik het over heb (de diefstal verzekering). Relaxte is dus dat ze geen eisen aan de sloten en stalling stellen, ze gaan ervanuit dat niemand zijn motor graag laat jatten (en terecht neem ik aan)
 
Unive toevallig?

maar ik zou hem gewoon WA+ verzekeren, tis niet zo heel erg duur en je bent gewoon goed verzekerd :)
 
centraal beheer. Is ook nog eens makkelijker regelen: kan telefonisch, bij orion moet ik de offerte ondertekend doorfaxen (en waar vind je een fax, 70 km van huis?). Ik denk dus dat het WA+ wordt in dat geval.

OPzich wel een beetje zenuwachtig, 1 jaar het rijbewijs, net het 'meest beschamende momenten met de motor'-topic doorgelezen en morgen m'n eigen Motor. Ik heb er zin in, jammer van dat klote weer.
 
Ik heb een fax :P

Maar zou idd voor WA+ gaan.
Ben eens gaan liggen zonder WA+.
Dan wordt motorrijden een hele dure hobby kan ik je vertellen |(

EDIT: niet WA+ maar All Risk |( Oepserdeoeps.
 
Laatst bewerkt:
Je denkt dat het WA+ wordt? Gewoon doen man ! Je bent gek als je WA neemt, zeker met zo'n motor. Daar moet je niet eens overnadenken, 150 euro is nix.
 
bedankt, dit was de overtuiging die ik nodig had: 't wordt WA+ (maar ehhh, uit de bovenstaande post meen ik af te leiden dat dat ook de schade van schuivertjes zou moeten dekken, ik dacht dat dat niet zo was (des te beter als het wel zo is))
 
WA+ is WA met diefstal en brand en natuurschade (en waarschijnlijk nog wel wat dingen), maar geen eigen schades. Daarvoor moet je all risk en waarschijnlijk doen ze dat niet met een 10 jaar oude motor en doen ze dat wel, dan betaal je jaarlijks waarschijnlijk een bedrag waar je een leuke pekelfiets van kan kopen elk jaar.
 
je bent ook verzekerd tegen vandalisme en wildschade

Vandalisme? Das wel mooi als je een zachte schuivert hebt gemaakt. Gewoon als vandalisme aankaarten bij de verzekering... 'iemand heeft m'n motor omgegooid 's nachts !!!' *D Scheelt je weer die allrisk premie.
 
WA+ is WA met diefstal en brand en natuurschade (en waarschijnlijk nog wel wat dingen), maar geen eigen schades. Daarvoor moet je all risk en waarschijnlijk doen ze dat niet met een 10 jaar oude motor en doen ze dat wel, dan betaal je jaarlijks waarschijnlijk een bedrag waar je een leuke pekelfiets van kan kopen elk jaar.

Ehm, WA+ is toch de vervangende naam voor ALL Risk?
Anders heb ik idd net iets verkeerds gepost en bedoelde ik dat zonder All risk het een dure hobby wordt als je gaat liggen O-)
 
of als je een schuiver gemaakt hebt moest je uitwijken voor dat overstekende hert. :X

edit:

WA+ is een stapje onder All-risk. bij allrisk word elke schade uitbetaald, bij WA+ niet.
 
of als je een schuiver gemaakt hebt moest je uitwijken voor dat overstekende hert. :X

edit:

WA+ is een stapje onder All-risk. bij allrisk word elke schade uitbetaald, bij WA+ niet.

Inderdaad dusz oepserdeoeps. Heb mijn post al aangepast :9
Was casco, beperkt casco e.d. Volledig casco = All Risk :)
 
ik heb zo'n beetje alle verzekeringstopics doorgelezen voor ik deze startte (Geen 1 ging er vreemd genoeg over de wa/wa+ vraag) en daar stond deze verzekering er ook bij, online ingevuld: veruit de duurste... (300 euro alleen WA!!!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan