[verzekering] eindelijk mijn motor

EnnaN

MF'er
15 apr 2004
102
0
Groningen
Een poosje niet op deze site geweest (hoewel ik nog wel wat heb lopen lurken :) ), maar nu is het zover: zaterdag ga ik een motor kopen..yeah for mijn dragstar! maar omdat den overheid mij anders eenen papiertje doet toekomen moet ik dus voor zaterdag een verzekering hebben.

Nu is de helft van de verzekeringen zo aardig hun voorwaarden gewoon op internet te zetten, maar sommigen moet ik ook bellen.
Naast voorwaarden is het natuulrijk ook belangrijk hoe ze verder reageren..

dus: welke verzekeringsmaatschappij heb jij, adviseer jij of adviseer jij niet (en waarom!)
wat voor verzekering heb je, en waarom: (wa, wa+beperkt casco, allrisk)
etc etc, alle info is welkom.

Ik zat momenteel aan een wa+ van unive te denken, omdat ik wa wat beperkt vind, unive braaf alles via internet laat doen (en ik dat plezierig vind, ipv "bel maar met een random j. gozert" instelling van andere bedrijven)..maar goed, alles kan nog wissleen
 
Ik zelf zit bij FBTO, maar dat is omdat ik via mijn werk collectiviteitskorting krijg en mijn schadevrije jaren van de auto mee kon nemen naar de motor. Was daarom goedkoper dan anderen.
 
en welke verzekeringsvorm? er zijn nogal wat opties. Zo kun je een eenmalige uitkering krijgen als je invalide (of dood?) wordt/gaat, wil je allrisk? wil je beperk casco? wil je een rechtsbijstandverzekering? what about "inzittenden" ..passasiersverzekering dus? die hebben evt ook dure motorkleding aan...
 
@japiejo5: ik kom bij het invullen bij knmv niet veel goedkoper uit dan bij unive. Ik heb echter nog nooit een verhaal over knmv gehoord, en nu (eerder al, en net in dit topic) al wel over unive....dus..zijn ze wat coulant?
 
tjah, voor de offertes die ik ging bekijken scheelde het 15 euro per jaar.. maar heb je ervaring met declareren? en wat zijn de ideen over welke verzekering? als ik een schuiver maak (stuurfout? evt gladde weg oid), is dan bij beperkt casco de boel verzekerd? of alleen bij allrisk?
 
Univé is prima, veel service voor minder geld dan veel van de concurrenten.
:^ Zit al jaren bij Univé, motor mag buiten staan, hoeft niet aan een vast voorwerp, etc. en ze keren snel uit ;)

Let iig wel op de kleine lettertjes als die verplichte binnenstalling, maximaal aantal kilometers, verplichte winterstop etc.
 
Ik zit nu precies met hetzelfde dillema,
Hoe ga ik mijn nieuwe fiets waar verzekeren.

Ik heb een GSXR 600 uit 1999 gekocht,
en ben nog een beetje aan het dubben over hoe ik hem ga verzekeren
allrisk, of wa+ en bij welke verzekeringsmaatschappij
 
heb je ook het knmv lidmaatschap ingevuld
koste 46 euro per jaar aanzienleke korting
op je premie als je een schuiver maakt aleen
alricks. maar dat is overal zo.
 
Een poosje niet op deze site geweest (hoewel ik nog wel wat heb lopen lurken :) ), maar nu is het zover: zaterdag ga ik een motor kopen..yeah for mijn dragstar! maar omdat den overheid mij anders eenen papiertje doet toekomen moet ik dus voor zaterdag een verzekering hebben.

Nu is de helft van de verzekeringen zo aardig hun voorwaarden gewoon op internet te zetten, maar sommigen moet ik ook bellen.
Naast voorwaarden is het natuulrijk ook belangrijk hoe ze verder reageren..

dus: welke verzekeringsmaatschappij heb jij, adviseer jij of adviseer jij niet (en waarom!)
wat voor verzekering heb je, en waarom: (wa, wa+beperkt casco, allrisk)
etc etc, alle info is welkom.

Ik zat momenteel aan een wa+ van unive te denken, omdat ik wa wat beperkt vind, unive braaf alles via internet laat doen (en ik dat plezierig vind, ipv "bel maar met een random j. gozert" instelling van andere bedrijven)..maar goed, alles kan nog wissleen

Be smart, wordt snel lid van de KNMV. En vraag gelijkertijd via internet een verzekerings-offerte aan. Je krijgt de offerte in je mail en met een simpele reply heb je een voorlopige dekking. Draag natuurlijk ind e dagen daarna zorg voor én het betalen van de KNMV-contributie én voor het verder invullen, opsturen en het betalen van de verzekering.
Waarom KNMV?
Omdat je alleen daar onder uitstekende voorwaarden goedkoop een goede verzekering hebt :-)

En wil je niet iest doen met KNMV ....... alle grote verzekeraars verzekeren je telefonisch (voorlopige dekking). Dussss
 
hier ook een tevreden univé klant.

Was voor mij goedkoop (jong en snelle motor).

Ze zijn alleen absoluut niet happig op personen met iets op hun kerfstok.
Dus als je ooit je rbw bent kwijt geweest kom je daar niet terecht.
 
bij unive, als ik tegen diefstal verzekerd wil zijn, moet ik zeker direct naar wa+beperkt casco....
 
Om het verhaal compleet te maken: Ik heb hem verzekerd bij unive (omdat veel maatschappijen, waaronder het hierboven staande anwb, me verplichten tussen 10 en 7 oid binnen te staan ;( ) ...

unive it is dus..
 
Ik heb ook bij univ wa+beperkt casco met me kawa er-5 2003.
En moet zeggen dat ik tevreden ben over unive.
 
Terug
Bovenaan Onderaan