Verzekering en 2e motor

bandit spikey

Die hard MF'er
28 nov 2003
258
0
Amsterdam
Hallo,

(tijdje terug alweer :))

Ik wil een 2e motor kopen, een honda fireblade die naast mijn suzuki bandit komt.

Nu heb ik bij unigarant een verzekering voor de bandit (wa+diefstal) en heb daar 4 schade vrije jaren opgebouwd. Het leek mij dus handig om de fireblade ook bij unigarant te verzekeren. Blijkt dat ik daar, na het invullen van de motor specs 173 euro per maand meot betalen voor een all risk verzekering.

Met diezelfde motorgegevens (en schade vrije jaren) kost het bij Unive zo'n 90 euro. Dus ik ga liever bij Unive. Nu kan ik mijn schade vrije jaren alleen meenemen als de oude verzekering ook over gaat, dit zie ik op zich wel zitten, maar mijn contract loopt tot oktober 2008.

Wat zijn mijn beste opties hier? Zonder schade vrije jaren kost het bij unive 130 euro p/m, wat dus nog steeds ruim goedkoper is dan bij unigarant.

Ik zat zelf te denken aan:

- bandit ook bij unive verzerkeren, zorgen dat ik uitdraai voor de schade vrije jaren krijg, en dan tot oktober unigarant betalen.

Ik weet alleen niet of dit kan/mag. Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien nog wat tips om te doen?

Thanks!

Groeten

bandit "fireblade" spikey
 
gewoon shoppen, verzekeringen zijn ook maar handel.
Als de voorwaarden ed hetzelfde zijn ben je gek als je niet overstapt.
 
Ik ben d'r uitgekomen. Ik mag bij Univé mijn schadevrije jaren van mijn bandit meenemen, mits ik de bandit zodra mogelijk overzet naar Univé. Dit komt neer op een winst van 40 euro per maand, dus ik ben wel in mijn sas :)
 
Hallo,

(tijdje terug alweer :))

Ik wil een 2e motor kopen, een honda fireblade die naast mijn suzuki bandit komt.

Nu heb ik bij unigarant een verzekering voor de bandit (wa+diefstal) en heb daar 4 schade vrije jaren opgebouwd. Het leek mij dus handig om de fireblade ook bij unigarant te verzekeren. Blijkt dat ik daar, na het invullen van de motor specs 173 euro per maand meot betalen voor een all risk verzekering.

Met diezelfde motorgegevens (en schade vrije jaren) kost het bij Unive zo'n 90 euro. Dus ik ga liever bij Unive. Nu kan ik mijn schade vrije jaren alleen meenemen als de oude verzekering ook over gaat, dit zie ik op zich wel zitten, maar mijn contract loopt tot oktober 2008.

Wat zijn mijn beste opties hier? Zonder schade vrije jaren kost het bij unive 130 euro p/m, wat dus nog steeds ruim goedkoper is dan bij unigarant.

Ik zat zelf te denken aan:

- bandit ook bij unive verzerkeren, zorgen dat ik uitdraai voor de schade vrije jaren krijg, en dan tot oktober unigarant betalen.

Ik weet alleen niet of dit kan/mag. Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien nog wat tips om te doen?

Thanks!

Groeten

bandit "fireblade" spikey

Er zijn natuurlijk nog meer maatschappijen dan Univé en Unigarant.
Vraag eens een offerte op bij Kawasnellie hier op het forum. (nee, ik heb geen aandelen)

Centraal verzekerings(vragen) topic
 
Hallo,

(tijdje terug alweer :))

Ik wil een 2e motor kopen, een honda fireblade die naast mijn suzuki bandit komt.

Nu heb ik bij unigarant een verzekering voor de bandit (wa+diefstal) en heb daar 4 schade vrije jaren opgebouwd. Het leek mij dus handig om de fireblade ook bij unigarant te verzekeren. Blijkt dat ik daar, na het invullen van de motor specs 173 euro per maand meot betalen voor een all risk verzekering.

Met diezelfde motorgegevens (en schade vrije jaren) kost het bij Unive zo'n 90 euro. Dus ik ga liever bij Unive. Nu kan ik mijn schade vrije jaren alleen meenemen als de oude verzekering ook over gaat, dit zie ik op zich wel zitten, maar mijn contract loopt tot oktober 2008.

Wat zijn mijn beste opties hier? Zonder schade vrije jaren kost het bij unive 130 euro p/m, wat dus nog steeds ruim goedkoper is dan bij unigarant.

Ik zat zelf te denken aan:

- bandit ook bij unive verzerkeren, zorgen dat ik uitdraai voor de schade vrije jaren krijg, en dan tot oktober unigarant betalen.

Ik weet alleen niet of dit kan/mag. Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien nog wat tips om te doen?

Thanks!

Groeten

bandit "fireblade" spikey

dat contrakt tot okt. 2008 kun je ook omzeilen. zet je motor even op naam van een (goede)bekende. dan heb je een vrijwaringsbewijs. dat vrijwaringsbewijs kopier je en stuur je op naar je huidige verzekeringsmaatschappij. bij verkoop van je motor(of even op andere naam zetten)kan je n.l. onder de contraktsduur van je verzekering uit. Dan na een tijdje weer terugzetten op eigen naam en je kunt dan weer kiezen waar je verzekerd wil zijn.

succes ermee.
 
en kun je met die vorm van oplichting ook je schadevrij jaren meenemen?

het lijkt oplichting in jou ogen,maar zal proberen het uit te leggen...

de contrakt looptijden stammen uit een tijd waarin ik nog rondzwom bij m'n vader. deze regeling is ook al bij de regering aangekaart,omdat dit oneerlijke concurrentie is t.o.v. andere(lees: nieuwe) verzekeringsaanbieders. In de woonhuis verzekeringsbranche was vroeger sprake van zelfs 10 jaar verplichting!! dit is later teruggedraaid naar 5 jaar en nu zijn er verzekeringsmaatschappijen die dit voor 1 jaar doen.

Nu is het zo dat er zelfs een maatschappij is waarbij je op kunt zeggen wanneer je maar wil! (is DATZO?)

mocht er sprake zijn van oplichting,dan zou ik dit in de richting van de verzekeraars willen zoeken. immers, zij verplichten jou om door te blijven betalen voor iets wat jij helemaal niet meer wil.

verder is dit gewoon legaal. stel dat jij je motor daadwerkelijk verkoopt,dan beeindig je je verzekering toch ook binnen de contraktperiode?. als je dan na 2 weken een andere motor koopt, ben je niet verplicht om bij dezelfde maatschappij je verzekering weer onder te brengen.

ik zie dit als gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt als klant, en niet als oplichting...

en ja, je kunt je schadevrije jaren probleemloos meenemen.( deze blijven een jaar geldig!! dus na een jaar zonder verzekering te nemen ben je die jaren kwijt!!)
 
Laatst bewerkt:
ik zei het nog wel zo voorzichtig :)

bedoelde eigenlijk dat ik het niet helemaal netjes vind om het op die manier te doen, verder niks hoor :)
 
ik zei het nog wel zo voorzichtig :)

bedoelde eigenlijk dat ik het niet helemaal netjes vind om het op die manier te doen, verder niks hoor :)

ach.. verzekeringsmaatschappijen zijn ook niet altijd zo netjes.
;)


en vatte het ook op als een licht kritische noot, dus no offence *D

mijn uitleg is ook voor de meelezers misschien een tip..
 
Terug
Bovenaan Onderaan