Verzekering geeft incorrecte schadevrije jaren door

Net contact gehad met Combi Motors. Ik had een vraag over het overstappen naar hun verzekering. Ik ben, zoals ik al schreef, bezig met het opnieuw opbouwen van mijn schadevrije jaren. Mijn 'eerste' jaar is 17 juli afgelopen en ik wilde eigenlijk wachten tot ik dat eerste jaar binnen had voordat ik overstapte. Was bang dat ik anders alweer opnieuw moest beginnen. Voor de zekerheid toch maar gevraagd. Ik krijg mijn eerste schadevrije jaar als de oude polis minimaal 6 maanden actief is geweest. Dus in 6 maanden kun je eventueel al 1 schadevrij jaar opbouwen. Ik ga overstappen want mijn huidige verzekering is met allrisk veel te duur en bovendien is hun dagwaarde vrij beroerd. Los daarvan kreeg ik vervelende vragen toen ik wat te vaak van motor wisselde het afgelopen jaar (paar keer een kneus gekocht). Daar hebben ze niets mee te maken. Al stap ik 10x in een jaar over. Ik betaal tenslotte gewoon telkens de administatiekosten.
 
ik had ook iets, mijn buurman bij uitrijden parkeervak achter mij mijn bumper mee gepakt.
ik zei ding is 19 jaar oud en over 2 jaar ga ik met pensioen en gaat ie weg, ik zei ik koop wel een paar spuitbussen en die betaal je dan is het goed.
Wilde hij niets van weten , hij had zijn verzekering niet voor niets zei hij.
Dus mijn garagehouder een offerte laten maken voor een krat hertog jan, 390 euro en ingedient.
Komt hij vorige week of ik mijn bumper al had laten spuiten, ik zei nee ik heb je verteld dat ik dat niet ging doen.
Hij zei ik ga het zelf terug betalen aan mijn verzekering want anders ga ik de komende 5 jaar 3000 euro extra betalen ivm vorige schades die ik al had.
Sommige mensen 🤯
in ieder geval is mijn apk en kleine beurt volgend jaar al betaald 🤡.
20220420_093843.jpg
 
Bij mijn weten wordt schade niet meer uitbetaald aan de gedupeerde maar moet deze ook daadwerkelijke gerepareerd worden.
Hier werd teveel mee gefraudeerd.
 
Toen ik mijn eerste verzekering afsloot bij combimotors (het heette 26 jaar geleden anders) kon ik gebruik maken van een actie voor beginnende motorrijders, waarbij je starte met 50% no-claim korting. Na een aantal jaar overgestapt naar een andere verzekeraar die dat weer overnam. Zo kwam ik als 22 jarige aan 10 schadevrije jaren.

Die heb ik vervolgens weer over kunnen zetten naar de auto, en de volgende auto, en de tweede motor, etc.

Het kan dus wel.
 
Ik heb zo'n zelfde truc ook als eens gedaan met de voormalige 6 wielen polis van de KNMV. Op mijn motor had ik al de volle no-claim maar ik had pas net mijn auto rijbewijs. Ik kon toen beiden verzekeren voor de volle no-claim. Toen ik later de polis opsplitste in 2 verschillende polissen bij 2 verschillende verzekeringen kreeg ik gewoon op beiden de volle mep aan korting, en de bijbehorende schadevrije jaren. Dus ik mag wel mopperen dat ik na een pauze weer opnieuw moest beginnen met opbouwen van mijn no-claim maar ik heb er in het verleden ook van geprofiteerd. Tegenwoordig bij Promovendum met de auto en mijn vrouw kan met haar auto meeliften met mijn no-claim korting maar niet met mijn schadevrije jaren. Ze heeft nu schade maar dat gaat niet ten koste van mijn schadevrije jaren maar wel van haar schadevrije jaren. Dus ze krijgt ook niet meer dezelfde korting als ik heb. Flinke schade op een parkeerplaats, dader niet bekend, geen getuigen dus het waarborgfonds kan er niets mee. Helaas!

Jammer dat Promovendum geen motoren verzekerd anders had ik hem daar onder gebracht. Die eis 'hoogopgeleid' valt ook wel mee. Ik heb HBO en mijn vrouw MBO. Geen probleem.
 
Bij mijn weten wordt schade niet meer uitbetaald aan de gedupeerde maar moet deze ook daadwerkelijke gerepareerd worden.
Hier werd teveel mee gefraudeerd.
Dat is nog steeds niet het geval. Jij bepaalt zelf of je een schade hersteld. Wel zijn er steeds meer verzekeraars die deze regel hanteren. Soms betalen ze maar een deel uit als je de schade niet bij een bij hen aangesloten bedrijf laat herstellen.
 
Klopt, verzekeraars willen heel graag dat je naar een bedrijf gaat dat bij hun aangesloten is. Alleen dan hoef je geen eigen risico te betalen (tussen de 250 en 500 euro). Dat is dus bij eigen schade.
Ik heb niet zo'n beste ervaring met het aangesloten bedrijf dus ik ben voor de auto van mijn vrouw naar het bedrijf bij ons om de hoek gegaan. Dat bedrijf heeft een reputatie op te houden. Maar dan komt het eigen risico voor onze rekening tenzij de dader te achterhalen is. Op het werk van mijn vrouw hebben ze de camerabeelden al na gekeken maar helaas. Die krengen kijken nooit de juiste kant op.
 
Waar het vandaan komt zeggen ze in de e-mail. Ze hebben het uit de ROY-data gehaald. Ik heb zelf een aanvraag bij ROY-data gedaan om te kijken of dat echt is wat erin staat. Verwacht over een paar dagen een e-mailtje.

Heb ook geen tussenpersoon. Heb zelf de verzekering afgesloten.

Denk dat ik het zo laat? Als er later problemen door komen, dan zeg ik dat ik de juiste gegevens heb opgegeven, de fout aan hun kant is en dat ik hun systeem vertrouwde en het niet echt begreep. Maar volgens mij controleren ze de ROY-data toch maar 1 keer? Nadat je de verzekering hebt afgesloten om te controleren of je niet valse informatie opgeeft? Ik heb het oude polisblad om te bewijzen dat ik de juiste hoeveelheid jaren heb doorgegeven, niet dat dat nodig zou moeten zijn want alles staat gewoon in hun systeem.

Je hebt schriftelijk bewijs van hun dat dat de gegevens zijn in het systeem.
Je hebt als het goed is ook bewijs van wat je in hebt gevult/aangegeven.
Je hebt zelfs bewijs dat je je verzekeraar gevraagd hebt de gegevens dubbel te controleren....

Dan lijkt mij (aanname is nog steeds een B*tch) dat je correct genoeg gehandeld hebt en je van hun een * aantal schadevrije jaren cadeau hebt gekregen en jij niet actief hebt gefraudeerd.
 
Ze heeft nu schade maar dat gaat niet ten koste van mijn schadevrije jaren maar wel van haar schadevrije jaren. Dus ze krijgt ook niet meer dezelfde korting als ik heb. Flinke schade op een parkeerplaats, dader niet bekend, geen getuigen dus het waarborgfonds kan er niets mee.
Dan heb je geen goede tussenpersoon. Als de auto Volledig Casco verzekerd is kan de berijder zelf als getuige optreden. De schadelijdende partij is immers de verzekeraar. Ook dient een schadehersteller aan te geven dat de schade door een motorvoertuig is ontstaan en niet door bv een winkelkarretje.
 
dat gebeurt als je allrisk verzekerd bent en zelf de schuldige bent
Als je allrisk (volledig casco) verzekerd bent en een ander is schuldig, dan dient jouw eigen verzekeraar de schade te behandelen en daarna pas eventueel te verhalen. Er is nog steeds geen reparatieplicht in Nederland.
 
@Rush FJR : ik heb geen ervaring met het waarborgfonds maar volgens het schadebedrijf moeten er 2 getuigen zijn. Een daarvan kan de bestuurder zijn en de andere eventueel de camerabeelden. Dat is wat ik ervan begrepen heb.
Wat betreft de reparatieplicht; daar zit je alleen mee als je het allemaal via de verzekeraar laat lopen. Die schakelt dan zijn eigen schadebedrijf in. Meestal CARe. Dan wordt het gerepareerd met gesloten beurs. Wij zijn gewoon naar een onafhankelijk schadebedrijf gegaan en als we hem niet zouden willen laten repareren worden gewoon de expertise kosten ingehouden op de uitkering van de verzekering.
 
Over het 'opbouwen' van schadevrije jaren, of no-claimkorting:
Mijn vrouw reed jaren een leaseauto en heeft zo geen schadevrije jaren (no-claim) opgebouwd omdat ze niet persoonlijk verzekerd was. Ik inmiddels wel (80% korting (zag dat er een verschil zit in mijn motorverzekering en auto... maar beide 80%)). Doordat we getrouwd zijn én (denk ik) zij haar verzekering bij dezelfde verzekeringsmaatschappij heeft ondergebracht, heeft zij óók 80% no-claim korting. Zomaar...gratis, zonder Roydata... Ik denk dat ze dus wel 0 schadevrije jaren heeft in Roy data, maar dus wel die 80% no-claimkorting. Op zich ook wel apart...
 
Mijn vrouw reed jaren een leaseauto en heeft zo geen schadevrije jaren (no-claim) opgebouwd omdat ze niet persoonlijk verzekerd was.
Een aantal lease bedrijven geven dit tegenwoordig wel door. Óók als je schade rijdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: RL71
Terug
Bovenaan Onderaan