verzekering met uitdraai

Mefra

Die hard MF'er
9 mrt 2004
607
47
Assen
Jaja mensen, voordat jullie beginnen van gebruik de zoek-functie, die heb ik dus al gebruikt. Blijkt dat al die topics redelijk gedateerd zijn en aangezien de verzekeringsmaatschappijen toch wat strenger worden, toch nog maar een keer de vraag.

Welke verzekering verzekert met 25kw-uitdraai?

Heb de motor namelijk al gekocht, maar moet nu nog een verzekering hebben (jaja, rare volgorde...). Unive heeft me geweigerd, ondanks dat ik daar al een motorverzekering had lopen en ik met de meededeling kwam dat ik dan zou moeten overstappen. Voor de rest hoorde ik dat KNMV het wel wil doen, maar jah, die is weer wat duurder (gewoon WA).

Iemand nog suggesties?
 
Gewoon even rond bellen. Maar ik zal je de moeite sparen:
-knmv
-anwb
-doa motorverzekeringen
-unigarant
-europeesche verzekeraar
deze zeker, en misschien nog wel veel meer...

mvg John :W
 
Ik heb het wel bij de verzekering die jou geweigert heeft. Was geen probleem.

Hier wilden ze het dus niet doen... :( Misschien dat jij je verzekering al een tijdje hebt, dat ze er toen nog niet zo moeilijk over deden.
 
Verzekeren willen de meeste wel, uitkeren bij schade niet :)

Tsjah, daar hoor je meerdere verhalen over. Gok het er gewoon op, mits ze me zwart op wit willen geven dat ze me wel verzekeren, ook al is het een motor met 25kw-uitdraai. Bovendien is het nog maar een half jaar.
 
Tsjah, daar hoor je meerdere verhalen over. Gok het er gewoon op, mits ze me zwart op wit willen geven dat ze me wel verzekeren, ook al is het een motor met 25kw-uitdraai. Bovendien is het nog maar een half jaar.
:Y Gelijk heb je, gewoon gokken. Waar hebben we het uiteindelijk over? Paar ton, hooguit.
 
:Y Gelijk heb je, gewoon gokken. Waar hebben we het uiteindelijk over? Paar ton, hooguit.

Tsjah, precies het antwoord waar ik op zat te wachten... :X

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die ooit heeft moeten dokken terwijl die op 25kw reed, dus in dat opzicht durf ik de gok wel te wagen. Als ik zeker wist dat het niet verzekerd was, denk je dat ik dan de moeite had genomen om de motor terug te laten voeren.... :? B|
 
knmv is redelijk in prijs hoor, als je de verzekeringen met elkaar vergelijkt. er zijn nog veel duurder. maar als jij geen 25 kw verzekering wilt zijn er nog goedkopere dan boven genoemde hoor...
 
Tsjah, precies het antwoord waar ik op zat te wachten... :X

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die ooit heeft moeten dokken terwijl die op 25kw reed, dus in dat opzicht durf ik de gok wel te wagen. Als ik zeker wist dat het niet verzekerd was, denk je dat ik dan de moeite had genomen om de motor terug te laten voeren.... :? B|

Jij kent zeker ALLE Nederlandse 25kw rijders die op zo'n manier met uitdraai de motor hebben teruggetuned en een ongeluk hebben gekregen ?
Tuurlijk is de kans erg klein dat er wat gebeurd, maar vergeet niet ; een verzekering probeert er ALTIJD onderuit te komen en heeft vele juristen achter zich staan die de zaak bekijken en dus echt proberen dat ze niet hoeven uit te betalen. Bij het kleinste foutje ben jij al de lul, dus kunnen ze bijv. stellen dat die uitdraai een momentopname was en dat de motor mogelijk daarna harder liep. dan zullen ze gaan kijken hoe het ongeluk is gebeurd enz. En dan
zeggen ze dat ze niet zullen uitkeren. Jij spant een rechtzaak aan, verzekering komt met allemaal leuke feiten en jij mag dan alsnog het slachtoffer gaan betalen (ik hoop dat jij of je ouders de loterij hebben gewonnen) en ook nog eens de kosten van de rechtzaak. Maargoed, vergeleken met het schadegeld zijn de kosten van een rechtzaak vaak 'kleingeld' of 'wisselgeld' (ik zou er een mooie motor van kunnen kopen)

Zorg nou maar dat je het zwart op wit van de verzekering krijgt, daar kunnen ze niet onderuit !

Zoals al gezegd, verzekeren kunnen ze, uitkeren hebben ze problemen mee.
 
Opmerking laten plaatsen op de polis.

Motor voorleggen , en laten zien dat hij dus 25kw is.

Overgens staat in de wet nergens...WAAR die 25kw zich moet bevinden.
Achterwiel of op de krukass.
 
ik heb ook een hoop verzekeringsmaatschappijen rond gebeld.. pff een half uur aan de telefoon zitten, het 6x uitleggen en dan horen nope doen we niet :s

ik ga mijn motor ook bij knmv verzekeren. Ik heb ze de hele kwestie uitgelegd en hun hebben er geen problemen mee.
Je stuurt je uitdraai op en hun zetten op je groene kaart: deze motor is een 25kw motor.
ik betaal alleen wa 11 euro per maand... niet echt duur lijkt mij O-)

zolang je de motor 25kw laat kunnen ze je niets maken bij een ongeluk lijkt mij..
 
Oke, onderhand ben ik verzekerd bij Unigarant (via ANWB). Heb er op aangedrongen dat ik er een aparte clausule in wilde hebben met een aparte vermelding dat zij deze verzekering accepteren met 25kw en ook garant staan voor eventuele schade. Zonder dat wilde ik de verzekering niet afsluiten. Nu is het nog even wachten op de officiële polis; even kijken of daar die aparte clausule wel inzit. Opzegtermijn van 2 weken, dus staat het er niet in, dan gaat het alsnog over.
 
Nou, ik heb zojuist bij de KNMV mijn Kawa in tijdelijke dekking gezet onder voorwaarden dat ik hem dus met een testbank/ vermogensuitdraai ga rijden.

Dit was geen probleem, hij had er geen acceptatievoorwaarden voor. Ik ga straks met mijn broer naar een bedrijf toe met een testbank en die ook kunnen beperken volgens hem, dus dan moet dat goedkomen!

Unive was ik langs geweest om dit even te bespreken en die waren heel resoluut met hun NEE! Dat accepteren wij niet en vanaf morgen is uw verzekering opgeheven. Dus dat was dan klaar.

Ik moet maandag nog even bellen om het allemaal definitief af te maken, en dan moest ik het dan ook maar even bespreken om het apart vermeld te krijgen op de polis.
 
natuurlijk zal er een motor wel te verzekeren zijn met een uitdraai.
ga je dan evengoed rijden op vol vermogen..
is het rijden zonder rijbewijs :) ..

succes :}
 
Misschien een beetje offtopic, maar waar kan je in het noorden van het land je motor op een testbank zetten en laten afstellen? (het liefst bij groningen in de buurt)
 
Kweenie, iedere dealer kan je wel doorverwijzen of zelf een testbank hebben staan. Google eens naar tuners ofzo in die omgeving.

Sinds zaterdag heb ik mijn motor op 25 kW laten slingeren en kan nu lekker rijden! Verzekering is voor zover geregeld. Definitieve accepatie moet nog even komen met het aanvraah formulier die ik eerdaags krijg. Daarmee moet ik even het vermogensuitdraaitje meesturen, en geregeld!

Ik ga duidelijk vermelden dat ik het als opmerking op mijn polis wil hebben en ik ben ook van plan op papier aan te gaan vragen van hun een verklaring van acceptatie met ondertekening.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan