verzekering moto 25KW

Bossies

Rookie
26 mei 2004
4
0
Gent
Jow,

Heb zonet effe gebeld naar de verzekering om eens te vragen hoeveel mijn verzekering gaat kosten en kwam uit op een goede 520 euro. Voor een moto van 600cc en touring/ naked bike model. Ik zelf ben 20 jaar, nu is mijn vraag is dat normaal dat je zoveel betaald, ze zeiden zelf dat het aantal KW er niet toe doet (en kzou toch een 25KW moto kopen). Ge betaald volgens het aantal cc en type. Hebben jullie ook zoveel betaald ?? Want lees overal dat een 25Kw mot veel goedkoper is in verzekrring Want heb een moto op het oog en die kost iet van een 1250 euro dus tis een wa dure verzekring he. Heb wel zelf geen autoverzekering dus tzou mijn eerste verzeering zijn.

Twas bij een belgische verzekeingsmaatschappij ethias

Veel te duur!!!
Heb zelf stuk duurdere motor en betaal
ongeveer €260,- per jaar. Ben niet all-risk maar wel
Wa + mini casco en rechtsbijstand. (London Verzekeringen)

Ps. Heeft nix te maken met 25 kW

Bij Fortis AG (België) betaal ik voor een 250cc 573 EUR voor een BA+ met rechtsbijstand. Auto heb ik ook reeds verzekerd bij die maatschappij. 600cc is inderdaad al duurder, alles boven de 750cc valt in 1 categorie, wat dan zo'n 700 EUR zou zijn. Premie begint pas te zakken vanaf 30 jaar oud :?

Misschien komt dat door jullie rijstijl? }) :9

:9

Nee, één of andere politicus heeft het in zijn hoofd gehaald dat eigenlijk iedereen een verzekering moet kunnen krijgen, dus ook de brokkenmakers (auto en moto) die jaarlijks 10 ongevallen hebben. Gevolg : de "brave" chauffeurs betalen zo mee voor die brokkenpiloten :r

'k Snap trouwens echt niet waarom de verzekering bij een moto duur moet zijn als dat een gewone BA is, dus een verzekering die de schade tegenover anderen vergoedt... De schade aan anderen (bijvoorbeeld een auto) is door de moto altijd heel klein (weinig gewicht dusja), terwijl de motor-rijder zelf meestal wel ferm gekwetst is. Dus conclusie : ze moeten weinig uitbetalen aan derden, maar vragen wel een torenhoge premie. Afzetters !!

Maar de verzekring werd wel betaalbaar moesten mijn ouders de verzekeriing op hun naam zetten want als uw auto der al verzekerd is en ge bent ouder als 26 jaar en bonus malus van 5 of minder dan moede maar 198 euro meer betalen. Kunde da u riskeren verzekering en moto op ouders hunne naam en ik der altijd mee rijden. Of te gevaarlijk

Ik heb ook eens geinformeerd achter een moto verzekering voor mijn RS 250 , en ik kwam op een 150€ uit bij 'Argenta' Dit was wel in combinatie met mijn autoverzekering.Zonder de combinatie kwam ik op een 270€

Maar de verzekring werd wel betaalbaar moesten mijn ouders de verzekeriing op hun naam zetten want als uw auto der al verzekerd is en ge bent ouder als 26 jaar en bonus malus van 5 of minder dan moede maar 198 euro meer betalen. Kunde da u riskeren verzekering en moto op ouders hunne naam en ik der altijd mee rijden. Of te gevaarlijk

Bij een wagen zou ik het niet doen, maar voor de moto zal het volgend jaar wel het geval zijn. Ze hebben het zelf gezocht. Nu 1 jaartje "normaal" en daarna hebben ze het aan hun broek. Reden?

1) De meeste accidenten worden niet veroorzaakt door de motorijders zelf, maar ze worden omvergereden.
2) Wanneer de motorijder zelf in fout is, dan is de schade tegenover derden zo goed als altijd miniem (enkel stoffelijke schade en dan nog zelfs meestal tamelijk licht : met een motor kun je niet een ganse wagen per totale rijden ;) ) Dus in de meeste gevallen moeten ze niet veel uitbetalen... waardoor het ook voor hen niet nuttig is om een duur onderzoek in te stellen naar de gebruikelijke bestuurder.

Dus ja, idd, tenzij ze volgend jaar met een redelijke premie voor mijzelf afkomen (250 EUR vind ik redelijk), zullen ze erachter mogen fluiten.

/edit : om nog maar te zwijgen van het feit dat de moto eigenlijk bijna zes maanden per jaar stil zal staan ! :(

Laatst bewerkt:
Ik had navraag gedaan voor een verzekering voor een Aprilia AF1 160cc maar ook maar 25 Kw.
Na een hele preek gekregen te hebben van de agent, wat niet aan hem is om te doen, vertelde hij mij dat het me een slordige 500 euro per jaar zou kosten.
En dit was bij KBC verzekeringen.
Ik ben nl 18 jaar en vindt het een grote schande hoe ze het geld uit de jongeren hun zakken willen kloppen.
En als laatste zei hij er nog bij dat het hun niet uitmaakte of het 25 kw was, de cilinderinhoud telde alleen maar...
Dit bewijst nog maar eens dat de verzekeringen, in mijn geval KBC, een beleid hebben dat waarschijnlijk nog nooit een moto tss hun benen gehad hebben.
:( :( :( :(

ken je de slogan van de KBC ' Wij hebben het voor u'
Je heb zeker niet gemerkt dat die gast het goed met je voor had })
Ik zou maar eens een vergelijk gaan maken bij de verschillende kantoren

600cc diversion: 120 euro
160cc NSR 2takt: 94 euro
600cc Honda XR: 86 euro

en ik ben 20 jaar, op mijn naam die laatste is nu met 1 jaar schadevrij.
Ik snap nix van jullie premies! Waarom zo hoog, en ik zo laag??? :o

600cc diversion: 120 euro
160cc NSR 2takt: 94 euro
600cc Honda XR: 86 euro

en ik ben 20 jaar, op mijn naam die laatste is nu met 1 jaar schadevrij.
Ik snap nix van jullie premies! Waarom zo hoog, en ik zo laag??? :o

Ik heb zo stillekesaan de indruk dat wij hier in België genaaid worden :(

:? tering he, 500 euri is echt te erg!!!! ;(
ik heb een cagiva mito, 125cc, uit 1991 en betaal bij Orion direct € 64,39 per jaar exclusies 8,50 eenmalige poliskosten en 7% assurantiebelasting, komt dus op iets van ? 80 euro ofzo.
zal ook wel komen dat ik me brommer daar 3 jaar schadevrij heb verzekerd, ( ze tellen hooguit 2 schadevrije jaren mee)
ik heb nu een no-claim korting van 70%
ik ben 19,5 jaartjes oud en is me eerste motor

ik zou dus zeggen bel ze ff op en vraag of ze voor jou nog een mooie offerte hebben liggen 0900-8077 www.oriondirect.nl

t is voor mij iig de goedkoopste ( klinkt echt als een neppe reclame whahaha maar kan je veel geld besparen zie ik alweer)

Jow,

Heb zonet effe gebeld naar de verzekering om eens te vragen hoeveel mijn verzekering gaat kosten en kwam uit op een goede 520 euro. Voor een moto van 600cc en touring/ naked bike model. Ik zelf ben 20 jaar, nu is mijn vraag is dat normaal dat je zoveel betaald, ze zeiden zelf dat het aantal KW er niet toe doet (en kzou toch een 25KW moto kopen). Ge betaald volgens het aantal cc en type. Hebben jullie ook zoveel betaald ?? Want lees overal dat een 25Kw mot veel goedkoper is in verzekrring Want heb een moto op het oog en die kost iet van een 1250 euro dus tis een wa dure verzekring he. Heb wel zelf geen autoverzekering dus tzou mijn eerste verzeering zijn.

Twas bij een belgische verzekeingsmaatschappij ethias
naar de anwb, die kijken nieyt naar de cc's maar naar het vermogen :)

ik heb nu een no-claim korting van 70%
ik ben 19,5 jaartjes oud en is me eerste motor

err... staat ie op naam van je ouders dan? 70% koring op 19,5 jaar oud? snel gedaan.... ;) maar dan is orion dus heeeel duur zonder no claim. met 70 no claim betaal ik dus iets van 25 euro ofzo :P

ken je de slogan van de KBC ' Wij hebben het voor u'
Je heb zeker niet gemerkt dat die gast het goed met je voor had })
Ik zou maar eens een vergelijk gaan maken bij de verschillende kantoren

wel die kbc is mij sterk aan't laten wijfelen om mijn rekening te laten opzeggen,ik ga vrijdag voor een verzekering voor de rsv en nu krijg ik geen van die imbicielen(vroeger met die rotbrommer een accident gehad en 'twas ikzelf nog niet eens,een kameraad ging ff naar de winkel :( )
is al de 2de keer dat ik bij heb aanklop en nee te horen krijg,kga nu naar mijn vaste makelaar en kdurf te wedden dat ik er een krijg.

'k ben zelf ook belg, wil me binnen kort 125CCtje kopen, maar als ik naar die verzekeringspremies kijk is dit toch wel om te ;( Misschien is een in't buitenland verzekeren een optie? Allezins hadde ze mij vertelt dat de verzekering tussen de 250 en de 300 zou liggen, maar dit lijkt bij de meeste belgen niet het geval te zijn |( Hopelijk vind ik een oplossing die wat meevalt.

Nee, je kan enkel een verzekering nemen in het land waar je motor is ingeschreven. Om een Nl verzekering te kunnen nemen zal je je motor naar Nederland moeten invoeren, daar een officiële verblijfplaats zoeken en dan je motor daar verzekeren.
Onbegonnen werk dus...

Om een Nl verzekering te kunnen nemen zal je je motor naar Nederland moeten invoeren, daar een officiële verblijfplaats zoeken en dan je motor daar verzekeren.
Onbegonnen werk dus...

|( hmmm een beetje aan de gekke kant niet |( (zoals je dus zei)

tja, dan hopen dat er ik wel ergens een goedkopen kan vinden B| Iemand die in belgië wel een goedkope verzekering heeft kunnen versieren. moet wel rekening houden ben 18, zal een 125CCtje worden. Weet ni hoe dat in zijn werk gaat met de verzekering qwa premies. Maar zou fijn zijn moest er wat response komen :}

Hmmm..
Ik heb vorige week nog eens rondgetelefoneert en kwam tot de volgende resultaten.
Voor Aprilia 125 cc, 25 KW = 238 euro bij KBC verzekeringen
Voor Aprilia 160 cc, met tevens 25 kw = 500 euro bij KBC verzekeringen
Voor een Suzuki RF600 (25 KW) = 750 euro bij Mercator verzekeringen.

Ik ben 18 jaar en dit zijn de prijzen als ik de verzekering op mijn naam zou nemen.
Tevens vertelde de man van mercator ook dat de premies stegen naargelang de CC.
Maar eens boven de 500 cc bleven de premies gelijk |( |(
Logisch? I don't think so!!!!! :( :( :( :(
CONCLUSIE: ZE willen de jeugd pluimen de eikels...

Terug
Bovenaan Onderaan