verzekering motor via no-claim auto

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Stel:

Je hebt een ongeluk gehad met je motor en die is total los. Je verzekering betaald dit uit. Maar je gaat fors terug in no-claim.

Kun je nu via een andere verzekeringmaatschappij je nieuwe motorverzekering koppelen aan de no-claim van je auto?

Zie o.a de Magverzekering (6 wielen-korting)

http://www.mag-nl.org/verzekering/index.html#GlossF
 
Volgens mij wel. Ik gooi een nieuwe motor altijd bij mijn auto erin en heb gelijk dezelfde noclaim. Zit bij Centraal Beheer.
 
Ehmz... bij verzekeringen moet je toch altijd je schadevrije jaren opgeven... in het voorbeeld dat Auke gaf is dat dus direct teruggevallen naar 0 jaar.

Geef je dan bij je verzekering op dat je al 5 jaar geen schade meer hebt gehad (met de auto) en je je motor wilt bijverzekeren, dan ist volgens mij gewoon zo dat je feitelijk liegt.

Ik denk dan, eerlijk duurt het langst en als ze het gaan natrekken na een (volgend) ongeval komt het er dus op neer dat je niet verzekerd bent omdat de polis niet naar waarheid is ingevuld....

DENK ik...
 
Ehmz... bij verzekeringen moet je toch altijd je schadevrije jaren opgeven... in het voorbeeld dat Auke gaf is dat dus direct teruggevallen naar 0 jaar.

Geef je dan bij je verzekering op dat je al 5 jaar geen schade meer hebt gehad (met de auto) en je je motor wilt bijverzekeren, dan ist volgens mij gewoon zo dat je feitelijk liegt.

Ik denk dan, eerlijk duurt het langst en als ze het gaan natrekken na een (volgend) ongeval komt het er dus op neer dat je niet verzekerd bent omdat de polis niet naar waarheid is ingevuld....

DENK ik...

Ben bang dat je gelijk hebt ;(
 
KNMV doet dit ook.
Je moet, als je al een motor hebt/had, volgens mij wel een royementsverklaring opsturen. Ik weet niet hoe snel dat te regelen is, want misschien is die schade nog niet verwerkt in hun administratie of zo.

Ik heb met blik na een aanrijding meteen schriftelijk en aangetekend verzekering opgezegd, kreeg royementsverklaring alsof schade (nog) niet gebeurd was en nieuwe maatschappij accepteerde dit. Heb me later over de telefoon versproken en alsnog twee treden teruggeknikkerd.......... |(
 
Toen ik mijn RBW-A net had heb ik op het formulier aan schadevrije jaren 0 ingevuld, toch kreeg ik de no-claim korting van de auto ook voor de motor. Dus volgens mij moet jij dit ook kunnen, en je liegt er niet bij als je 0 in vult. Ik ben bij de amersfoortse verzekerd, met de auto en de motor..

suc6
 
KNMV doet dit ook.
Je moet, als je al een motor hebt/had, volgens mij wel een royementsverklaring opsturen. Ik weet niet hoe snel dat te regelen is, want misschien is die schade nog niet verwerkt in hun administratie of zo.

Ik heb met blik na een aanrijding meteen schriftelijk en aangetekend verzekering opgezegd, kreeg royementsverklaring alsof schade (nog) niet gebeurd was en nieuwe maatschappij accepteerde dit. Heb me later over de telefoon versproken en alsnog twee treden teruggeknikkerd.......... |(

snap het niet?

Werd je schade dan wel betaald?
 
Kijk uit, als een maatschappij er achter komt dat je informatie achter hebt gehouden, gooien ze je zonder pardon op een zwarte lijst en wordt het heel moeilijk om nog een verzekering te krijgen.
 
een 6 wielen plan gaat trouwens niet door op het moment dat je een malusregistratie hebt.
Een malusregistratie is wanneer je i.p.v. bonus/malus korting extra moet betalen (zeg maar trede 0-1-2 van de B/M ladder. Zo\'n registratie blijft dan nog etterlijke jaren staan, ook al zit je ondertussen alweer hoger in de B/M ladder.


Ik heb het zelf meegemaakt met koekblik wat door ongeval in de malusregeling kwam. Ik bij de KNMV informeren voor 6 wielen plan, ging het feest niet door vanwege die malusregistratie. (ik had daar trouwens zelf geen melding van gemaakt, de malusregistratie staat in een centrale computer van de gezamelijke verzekeringsmaatschappijen.)
 
Wat ik me nu afvraag nu ik op het punt sta de eerste motor van mijn vrouw te verzekeren: als je de bonus/malus koppelt aan de auto en je krijgt door een claim van autoschade een achteruitgang in je schaling, geldt dit dan tevens voor de motor? Ofwel: kan je de voertuigen op dat moment nog loskoppelen? Is het dan wel zo slim om zo\'n constructie te gebruiken? Want zeg nou zelf: schade met een auto komt veel sneller voor als met een motor, zeker als je de auto gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer....
 
Ik heb hier ook aangedacht maar deze vlieger ging niet op.
Als je in de Malus regeling valt inplaats van Bonus regeling dan sta je geregistreed met naam adres en geboorte datum.
En bij het niet naar waarheid invullen van het aanvraagformulier heb je nergens recht op, dus niet doen.
Je kunt wel met auto en motor naar andere maaatschappij maar geen zes wielen plan.
 
Wat ik me nu afvraag nu ik op het punt sta de eerste motor van mijn vrouw te verzekeren: als je de bonus/malus koppelt aan de auto en je krijgt door een claim van autoschade een achteruitgang in je schaling, geldt dit dan tevens voor de motor? Ofwel: kan je de voertuigen op dat moment nog loskoppelen? Is het dan wel zo slim om zo\'n constructie te gebruiken? Want zeg nou zelf: schade met een auto komt veel sneller voor als met een motor, zeker als je de auto gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer....

ik zou voor je vrouw apart een verzekering afsluiten. Die worden namelijk gediscrimineerd maar dan in positieve zin. ;) Krijgen een hogere korting dan mannen. De andere mogelijkheid is om het in een gezinspakket te stoppen.
 
Wat ik me nu afvraag nu ik op het punt sta de eerste motor van mijn vrouw te verzekeren: als je de bonus/malus koppelt aan de auto en je krijgt door een claim van autoschade een achteruitgang in je schaling, geldt dit dan tevens voor de motor? Ofwel: kan je de voertuigen op dat moment nog loskoppelen? Is het dan wel zo slim om zo\'n constructie te gebruiken? Want zeg nou zelf: schade met een auto komt veel sneller voor als met een motor, zeker als je de auto gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer....

Volgens mij telt je motorverzekering normaal door en valt niet terug in no-claim.

Loskoppelen heeft geen zin. De inschalingskorting die je op basis van schadevrije jaren met de auto hebt gekregen voor je motorverzekering vervalt, zodra je de motorverzekering (of autoverzekering) opzegd. Bij een nieuwe verzekering gaan de werkelijk opgebouwde schadevrije jaren voor de motor weer gelden.

Hier ben ik dus achtergekomen bij het onderbrengen van m\'n motorverzekering bij de KNMV. Had de auto en motor bij een andere maatschappij verzekert. De inschalingskorting die ik heb gekregen voor m\'n autoverzekering (op basis van de schadevrije jaren met de motor) raakte ik dus in 1 klap kwijt. Tel daar nog terugval in no-claim vanwege een schadegevalletje bij en ik sta op dit moment op 0 schadevrije jaren met de auto ;( Maar door de veel gunstiger motorverzekering is dit toch voordeliger dan beide verzekeringen bij dezelfde maatschappij houden.
 
Ik vraag me altijd met dit soort verzekeringen af wat er gebeurd met je premie bij schade aan één van de twee verzekerde vervoermiddelen. Ik hoop over een aantal maanden een motor te kopen na het halen van het stempeltje. Mijn auto is bij centraal beheer verzekerd (met bedrijfskorting). Het is voor mij waarschijnlijk erg aantrekkelijk om de motor ook bij hun te verzekeren (ruim 30% korting is niet mis), maar wat als er nu schade ontstaat aan de motor (b.v. val/schuif-partijtje)? Ga ik dan ook x treden terug voor de auto? (Heb 8 jaar schadevrij opgebouwd) Een schuivertje op de motor kan zo aardig in de papieren lopen. Iemand ervaringen?
 
Ik vraag me altijd met dit soort verzekeringen af wat er gebeurd met je premie bij schade aan één van de twee verzekerde vervoermiddelen. Ik hoop over een aantal maanden een motor te kopen na het halen van het stempeltje. Mijn auto is bij centraal beheer verzekerd (met bedrijfskorting). Het is voor mij waarschijnlijk erg aantrekkelijk om de motor ook bij hun te verzekeren (ruim 30% korting is niet mis), maar wat als er nu schade ontstaat aan de motor (b.v. val/schuif-partijtje)? Ga ik dan ook x treden terug voor de auto? (Heb 8 jaar schadevrij opgebouwd) Een schuivertje op de motor kan zo aardig in de papieren lopen. Iemand ervaringen?

Ja ik heb het meegemaakt, motor totalloss... helaas voor mn 3 maanden(!) oude ZX6R maar dus niet voor mn no-claim (75%+extra jaren) van mn ototje. Die bleef zo hoog maar mn no-claim van de motor ging terug naar 70%.
Ik had nog geluk want ik kreeg de nieuwwaarde terwijl ik f1500,- extra inruilkorting had gekregen bij aanschaf (actie van kawa nl.) en ik kreeg bij mn tweede nieuwe ZX6R een accesoirebon voor f800,-
Tevens kreeg ik f1000,- voor mn nieuwe helm (waar een miniscuul krasje op zat) en f750,- voor het krasje op leren pak!!! En die (door de verzekering betaalde vakantie) was dus erg welkom! 8-)
 
Wat ik me nu afvraag nu ik op het punt sta de eerste motor van mijn vrouw te verzekeren: als je de bonus/malus koppelt aan de auto en je krijgt door een claim van autoschade een achteruitgang in je schaling, geldt dit dan tevens voor de motor? Ofwel: kan je de voertuigen op dat moment nog loskoppelen? Is het dan wel zo slim om zo\'n constructie te gebruiken? Want zeg nou zelf: schade met een auto komt veel sneller voor als met een motor, zeker als je de auto gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer....

Bij de meeste maatschappijen kun je een 2e gezinsmotor verzekeren, soms met een aparte/aangepaste no-claim weliswaar voor een andere bestuurder...
Of kijk eens op www.mrfinch.nl voor vergelijk.
 
Ik ben aan het informeren gegaan bij het M.A.G. verzekering

Volgens de meneer die ik aan de lijn had zou ik wel de no-claim van mijn auto naar de motor over kunnen nemen (tot 60%). Maar daarvoor moet hij wel het Royementsverklaring hebben. Daaruit wil hij de schadevrije jaren weten.

In 2002 m,n motor plat gereden. Dus dat is nu toch 0 jaren?
Of doen ze ook nog iets met de jaren ervoor? Ik motorrij vanaf 1998.

Wat houdt zo,n Royementverklaring trouwens exact in. En wat staat daar allemaal op?

Blijft allemaal nog zeer vaag. Dus ik stuur er weer een mailtje heen met een aantal vragen.
 
Royementsverklaring is verklaring van schadevrij rijden die je ontvangt bij het einde (royement) van een verzekering. Deze is leidend voor de noclaim van je voertuig. Als je schade rijdt, wordt noclaim alleen aangepast van het voertuig waarmee de schade veroorzaakt is.
Malus situatie wordt inderdaad altijd genoteerd en kan door iedere verzekeringmaatschappij worden nagetrokken...

Zijn je vragen zo een beetje beantwoord?
 
Terug
Bovenaan Onderaan