Verzekering opzeggen

Grapjes?
boete? lees even verder en zie dat de bedoeling is de motor te schorsen en dus vanaf dat moment geen verzekeringsverplichting hebt. (zie ook link hierboven)
Als u van plan bent om met uw voertuig langere tijd geen gebruik te maken van de openbare weg, kunt u de voertuiggebonden verplichtingen opschorten. Dat betekent dat u (indien van toepassing) niet meer aan de APK-plicht, de motorrijtuigenbelasting en WA-verzekeringsplicht hoeft te voldoen. U kunt dit doen door uw voertuig te schorsen. De geldigheid van het kenteken wordt dan geschorst.

2 x overschrijven en dan schorsen = geen boete en contract verzekering verbroken.

via vrijwaringsbewijs verzekering opzeggen weet ik niet.
en krijg je een vrijwaringsbewijs bij het schorsen? ik weet het niet.


Als je hem schorst dan is dit al voldoende om je verzekering op te zeggen. Je krijgt dan een nieuw deel 2 van je kentekenbewijs waarop staat dat hij geschorst is tot: Datum.

Het 2 keer overschrijven is een trucje dat wordt gebruikt om van verzekeringsmaatschappijen af te komen die een contract termijn hanteren.

Stel: Je wilt overstappen naar een andere verzekeringsmaatschappij maar je contract bij je huidige verzekeringsmaatschappij loopt nog. Je kan dan je verzekering niet opzeggen daar omdat je aan een contract vastzit.
Door 2 keer over te schrijven heb je een vrijwaring in je handen van je eigen voertuig, deze kan je dan naar je oude verzekering opsturen met de mededeling dat je je verzekering bij hun wil stopzetten.

Uiteraard moet je er dan wel voor zorgen dat je meteen je nieuwe verzekering laat weten dat je je voertuig verzekerd wil hebben, anders ben je strafbaar omdat je onverzekerd rond rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Grapjes?
boete? lees even verder en zie dat de bedoeling is de motor te schorsen en dus vanaf dat moment geen verzekeringsverplichting hebt. (zie ook link hierboven)
Als u van plan bent om met uw voertuig langere tijd geen gebruik te maken van de openbare weg, kunt u de voertuiggebonden verplichtingen opschorten. Dat betekent dat u (indien van toepassing) niet meer aan de APK-plicht, de motorrijtuigenbelasting en WA-verzekeringsplicht hoeft te voldoen. U kunt dit doen door uw voertuig te schorsen. De geldigheid van het kenteken wordt dan geschorst.

2 x overschrijven en dan schorsen = geen boete en contract verzekering verbroken.

via vrijwaringsbewijs verzekering opzeggen weet ik niet.
en krijg je een vrijwaringsbewijs bij het schorsen? ik weet het niet.

Waarom in godsnaam eerst twee keer overschrijven en dan schorsen? Zodat je 3 vrijwaringsbewijzen op kan sturen naar de verzekering?

Nog nooit een motor verkocht? Een verzekering zeg je alleen maar op als je een vrijwaringsbewijs hebt, en ja, die krijg je als je 'm schorst.

Edit: Maar blijkbaar zijn er verzekeringsmaatschappijen die allen het contract opzeggen als er een nieuwe eigenaar is gekomen? Ja, dan blijkbaar wel 2x overschrijving betalen en een keer schorsen. Wist niet dat je dat in Nederland had dat soort partijen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom in godsnaam eerst twee keer overschrijven en dan schorsen? Zodat je 3 vrijwaringsbewijzen op kan sturen naar de verzekering?

Nog nooit een motor verkocht? Een verzekering zeg je alleen maar op als je een vrijwaringsbewijs hebt, en ja, die krijg je als je 'm schorst.

Edit: Maar blijkbaar zijn er verzekeringsmaatschappijen die allen het contract opzeggen als er een nieuwe eigenaar is gekomen? Ja, dan blijkbaar wel 2x overschrijving betalen en een keer schorsen. Wist niet dat je dat in Nederland had dat soort partijen.

Ja die zijn er genoeg helaas.

Heb het laatst zelf nog gemoeten ivm overstap andere maatschappij.

2 auto's en 1 motor op naam van mn vriendin gezet en meteen weer terug op mijn eigen naam. Duur is het wel, kostte me €54 in totaal.
 
Ja die zijn er genoeg helaas.

Heb het laatst zelf nog gemoeten ivm overstap andere maatschappij.

2 auto's en 1 motor op naam van mn vriendin gezet en meteen weer terug op mijn eigen naam. Duur is het wel, kostte me €54 in totaal.

Ok, dan blaat ik weer te snel.

Mijn partij stopt wel de verzekering na schorsing.
 
Als ik mijn voertuigen schors dan kan in de verzekering ook schorsen, is geen probleem bij mijn verzekeraar. Als je verzekeraar niet mee werkt, dan zou ik eens op zoek gaan naar een ander.
 
Als ik mijn voertuigen schors dan kan in de verzekering ook schorsen, is geen probleem bij mijn verzekeraar. Als je verzekeraar niet mee werkt, dan zou ik eens op zoek gaan naar een ander.

Ja, daarom is dus dat trucje uitgevonden van het 2 keer overschrijven, om de niet meewerkende verzekeringsmaatschappijen die zich verschuilen achter hun contract duur toch te kunnen lozen. ;)

Bepaalde verzekeringsmaatschappijen schermen niet voor niks met de reclameleus dat je bij hun altijd kan opzeggen, ongeacht de reden.

Ok, dan blaat ik weer te snel.

Mijn partij stopt wel de verzekering na schorsing.

Na schorsing stopt elke verzekering. Maar als je wilt overstappen naar een ander dan dus niet altijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan