Verzekering Pekelfiets

Juulz

MF'er
28 sep 2004
194
0
Hilversum
Ik wil een goedkope pekelfiets kopen uit '89 ( GN250) maar kan iemand mij vertellen hoe dat gaat met de verzekering/Wegenbelasting? Want om nou 200 euro per jaar te betalen voor een fiets van 150 eurie vind ik een beetje jammer.
Alvast bedankt.
 
kzou gewoon aan de M.A.G. een prijsofferte vragen, evenals aan enkele verzekeringskantoren... kan je later gewoon keuze maken. meer niet. En laat je niet beduvelen hé!
 
Want om nou 200 euro per jaar te betalen voor een fiets van 150 eurie vind ik een beetje jammer.
Best jammer ja, maar probeer wel ff te snappen dat je vooral verzekerd bent voor schade en letsel die jij aan anderen toebrengt. :P En ook een pekelfiets kan best hard aankomen. :X

Ik meen dat zlm als een vd goedkopere verzekeraars te boek staat. Kun je dus ook meenemen als je doet wat de vorige poster zegt. ;)
 
Best jammer ja, maar probeer wel ff te snappen dat je vooral verzekerd bent voor schade en letsel die jij aan anderen toebrengt. :P En ook een pekelfiets kan best hard aankomen. :X

Ik meen dat zlm als een vd goedkopere verzekeraars te boek staat. Kun je dus ook meenemen als je doet wat de vorige poster zegt. ;)

zlm verzekert alleen zeeland en contrijen als ik me niet vergis.
 
Iig bedankt alvast voor de adviezen :} .

Ik had een keer gehoord dat een pekel fiets al voor 50 euro per jaar verzekerd kan zijn ( misschien alleen in de wintermaanden ?) Weet iemand hier iets van ?
 
Best jammer ja, maar probeer wel ff te snappen dat je vooral verzekerd bent voor schade en letsel die jij aan anderen toebrengt. :P En ook een pekelfiets kan best hard aankomen. :X

Ik meen dat zlm als een vd goedkopere verzekeraars te boek staat. Kun je dus ook meenemen als je doet wat de vorige poster zegt. ;)

Ik wil hem ook alleen heel basic verzekeren voor schade en letsel aan anderen... Mocht ik een glijer maken is he ttoch vaak een vebetering van het uiterlijk van de fiets ;) ( in dit geval dan .. moet er nie aan denken dat ik met mijn dragstar een glijer maak.. :X )
 
Wegenbelasting is drie keer niks: geloof 42 euro.(jaar)
Verzekering is gewoon W.A. en dan afhankelijk van aantal jaren schadevrij/ leeftijd/ regio/type motor......( 80 tot 300 euro ??)
Ikzelf had al 19 jaar schadevrij met vorige fiets, dus was pekelfiets geen probleem!!! ( mijne's kost een kleine 58 euro...)
Ben je echter als nieuweling, dan ligt de prijs gewoon hoger. kun je niks aan doen.
Kijk uit met NIÉT verzekeren, zoals stallen in een schuur o.i.d.
Dan krijg je al gauw een waarschuwing van de RDW, vrijwel ommiddelijk gevolgd door een transactie van 220 euro. ( kom je baaidewee, niet onderuit, als deze eenmaal op je matje ligt !!!! )

Succes. ;)

Greetings... :+ KAWAidioot :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan