Verzekering plots 30% duurder

pippen

MF veteraan
6 sep 2004
3.665
1.122
Kreeg vandaag een mooie brief van de KNMV bij de nieuwe polis van 2019.
Mijn KTM Super Adventure S 2017 is Allrisk verzekerd. Mijn premie was in 2018 €62/maand, maar volgens de KNMV is er zoveel geclaimed (door anderen) dat de premie nu €80/maand gaat worden!!!
En dat terwijl de dagwaarde ook nog achteruit gaat (jaartje ouder) en het eigen risico omhoog.

Je kan me veel vertellen, maar dit is echt een belachelijke verhoging?
Gelijk aan het zoeken geweest, maar de meeste verzekeringen zijn dezelfde prijs. Heeft iemand anders ook dit soort belachelijke premie verhogingen?
 
Als ik jou was zou ik afscheid nemen van de KNMV,heb ik ook gedaan en zit nu bij de ANWB een veel betere verzekeringsmaatschappij.
 
Als ik jou was zou ik afscheid nemen van de KNMV,heb ik ook gedaan en zit nu bij de ANWB een veel betere verzekeringsmaatschappij.

Goeie tip!
Heb gekeken en dat scheelt €38!!! En ook alleen een ART4 slot benodigd. Gelijk aangevraagd.
 
Zorg er wel voor dat je eerst je oude verzekering opzegt dan krijg je een royementsverklaring dan
kunnen ze de schadevrije jaren overnemen bij je nieuwe verzekering.
 
Hetzelfde meegemaakt met de auto, ging van iets van €60,- naar €90,-. Was niet eens all risk, alleen wa+. Gelijk maar overgestapt. De reden was hetzelfde, veel claims. :/B|
 
Zelfde verhaal hier, KNMV, KTM SD GT. Opeens een premie van 100 euro/jaar hoger bij 80% no-claim (all-risk). Op de online factuur staan alleen maar bruto- en nettobedragen. Ik las op de site nu een max te bereiken no-claim van 75%. Terwijl ik 80% had, vreemd. Dat is voor mij precies het verschil o.b.v. de brutopremie.
Edit: maak net een brief open van de KNMV waarin inderdaad wordt gemeldt dat de maximale no-claim is verlaagd naar 75%. Handige volgorde. De online factuur heb ik al 2 weken. Ik wacht ook al een tijdje op antwoord op mijn mailvraag over de veel hogere factuur. Afijn, nu duidelijk dus.
Nogmaals edit: totaalpremie blijft nog redelijk. Bij Anwb zou ik als lid nog een stuk duurder uit zijn. En 3 jaar nieuwwaarde regeling is bij KNMV standaard, zou bij ANWB nog eens 76 euro/jaar extra kosten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de motorbeurs eens navraag gedaan bij de knmv over de berichten over premie verhogingen.
Reden van de verhoging: - meer en duurdere schade claims.
- eisen over een hoger financiële dekkingsgraad en er dus meer reserve moet zijn.

Goed kijken, vergelijken en shoppen is dus het devies.
Maar de kans is groot dat andere maatschappijen daarom de premies ook gaan verhogen ?!

Verzekeringsmaatschappijen maken een eerlijke vergelijking ook niet echt makkelijk met allemaal verschillende dekkingen en voorwaardenB|

SDe anwb is in mijn geval goedkoper, maar pechhulp europa kost € 90.= per jaar.
Bij de knmv zit dit in het pakket, dan is het prijsverschil opeens een stuk kleiner.
 
Snap 't niet?
Mijn verzekeringen zijn allemaal heel redelijk van prijs.
Zowel mij auto, mijn 2 motoren als ook mijn bromfiets zijn goedkoop. Alles met max no-claim.
Ja, in mijn geval nog 80% en zelfs dat mag nog hoger wat mij betreft.

Kan ook goedkoop omdat ik NOOIT claim!
Laat die brokkenpiloten maar ergens anders in de verzekering gaan en de prijs ZELF betalen voor hun kamikaze-rijstijl.
Waarom MOET ik meebetalen aan die onzin? Heb geen zin om daar aan mee te moeten doen!!
 
Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat er in een jaar 30% meer geclaimed wordt. Niet het eerste klantonvriendelijke wat ik afgelopen jaar meemaak nadat ik met een andere motor plots niet meer van de noclaim korting gebruik kon maken.
Ik heb al zo’n 15 jaar onafgebroken een verzekering lopen bij de KNMV, maar dit was wel de druppel.
 
Has inderdaad ook hetzelfde met mijn ktm gt
Nu naar mag gegaan
Betaal nu 53 ipv 85 euro
En soepele eisen geen alarm gewoon een goed slot
En incl pechhulp in Europa
 
Man wat een bedragen, WA voor de Pan €40,- en WA voor de Duc €60,-
Beide bedragen per jaar.
 
Die bakken van mij zijn inderdaad ca. 25 jaar oud en hebben niet veel dagwaarde meer.
 
Dat ie goedkoper is. Voor de rest is het gewoon een grote legale georganiseerde misdaad bende.
 
Ik kom qua motor eigenlijk altijd bij Univé uit, wat bijna altijd de goedkoopste is en alleen een ART4 slot vraagt.

Let trouwens op dat je GEEN Allrisk verzekering afsluit bij Klaverblad. Ik heb al die kleine lettertjes vorige week goed doorgelezen, telefonisch contact met Klaverblad gehad en het volgende is redelijk angstvallig:

Bij de nieuwwaarderegeling bij Klaverblad krijg je 6 maanden de redelijke nieuwwaarde uitgekeerd, maar na die 6 maanden gaat er elke maand 2,5% van de nieuwwaarde af. Dit betekent dat als je een splinternieuwe motor van €10.000,- all Risk verzekert bij hun, je na 2 jaar 45% waarde, oftewel €4.500,- verliest.

Gun jezelf geen problemen en ga niet voor de lage premie!
 
Gevalletje goedkoop is duurkoop.
Dat soort kleine lettertjes maken imho ook het verschil tussen een goede en een slechte verzekering.
 
Man wat een bedragen, WA voor de Pan €40,- en WA voor de Duc €60,-
Beide bedragen per jaar.
Dit zijn idd de bedragen die ik ook herken.................:t:t:t
De brokkenpiloten moeten maar betalen voor hun eigen categorie!!

Dat ie goedkoper is. Voor de rest is het gewoon een grote legale georganiseerde misdaad bende.
Wie denk je dat betaalt....? Dure lease--bakken, chique stropdassen, riante bonussen en maatpakken. JIJ bent het lulletje die dat allemaal gaat betalen!
 
Dit had ik vorig jaar met mijn nieuwe polis van mijn autoverzekering en daar schrok ik behoorlijk van. Een verhoging van €100.- voor mijn All Risk verzekering. Ik heb tot nu toe altijd schadevrij gereden dus ik verwachte een verlaging te zien zoals gewoonlijk. Dus ik ben gelijk het Unive kantoor binnengelopen. En kreeg toen te horen dat er heel wat schadegevallen waren gemeld. Dat ging er bij mij niet in en dat heb ik ook een vriendelijke manier laten weten. En dat snapte ze ook wel. Toen kon ik in één keer van +/- €900.- terug naar +/- €700.-
 
Ik blijf het verhaal van veel claims wat maatschappijen gebruiken om de premie de verhogen maar belachelijk vinden,waarom zou
je op moeten draaien voor schades die andere mensen veroorzaken,verhoog dan de premie van de schade veroorzakers en
niet van mensen die alleen maar betalen en nooit wat claimen.
 
Juist!!!!!

De basis-premie verdubbelen. Maar dan wel een no-claim naar 90%.
Dan betaal je als goede rijder hetzelfde, maar de brokken-piloot krijgt de rekening!

Mag wat mij betreft ook ver 4-dubbelen, maar dan no-claim 95%.
Om eerlijk te zijn baal ik als een stekker dat ik ieder jaar weer moet meebetalen aan de kreukels van een ander.........:X
 
Zorg er wel voor dat je eerst je oude verzekering opzegt dan krijg je een royementsverklaring dan
kunnen ze de schadevrije jaren overnemen bij je nieuwe verzekering.

Als je bij de nieuwe verzekeraar aanmeldt, zegt die de oude verzekering op en ontvangt een royementsverklaring. Heb je zelf geen gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Het is absoluut zwaar irritant dat de premies omhoog gaan, maar het principe van verzekeringen is toch dat de kosten van uitkeringen gedragen worden door alle verzekerden? (En de salarissen, leasebakken, bedrijfsuitjes, prestigeprojecten, etc)
 
Terug
Bovenaan Onderaan