Verzekering racemotor

JapieMoto

Die hard MF'er
23 jan 2006
789
427
Creil
Hallo allemaal .

Ik heb een vraag omtrent hoe en wat met de verzekering als er bijvoorbeeld brand uitbreekt in mijn schuur waar ik 2 racers heb staan .

Beide hebben geen kenteken en zijn zelf opgebouwd .
Als mijn schuur afbrand kijken ze dan naar het type motor en bouwjaar voor de dagwaarde ?

Zoals de meesten van jullie wel weten word er over het algemeen nog heel veel waarde toegevoegd betreft vering en electronica etc .

Heb zelf bijvoorbeeld een wat oudere motor waar wel 7k aan extra opties opzit .
Ik heb hier wel wat facturen van .

Iemand ooit zoiets meegemaakt
Of moet je zon racer apart verzekeren als daar al opties voor zijn ?
 
Het valt iig onder je inboedelverzekering. Afhankelijk van je verzekering heb je misschien wel een aanvullende taxatie nodig?
 
In het verleden mijn racemotoren als extra op de inboedel verzekert obv framenummer. Zodra ze uit de garage waren was de dekking ook weg… moest ik wel vooraf bespreken en extra voor betalen.
 
Het valt iig onder je inboedelverzekering. Afhankelijk van je verzekering heb je misschien wel een aanvullende taxatie nodig?
Die taxatie lijkt me idd wel een must .
Zou zuur zijn als je alleen dagwaarde van het betreffende model in straat trim zou krijgen .
Terwijl je een klein vermogen aan upgrades er op heb zitten .
 
Ik heb een aparte verzekering voor mijn racemotor bij Van Eyk Hypotheken & Verzekeringen.

Deze is gebaseerd op de werkelijke waarde en dan ben je meteen verzekerd voor diefstal, transport en op de paddock. Gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken.
 
Ik heb een aparte verzekering voor mijn racemotor bij Van Eyk Hypotheken & Verzekeringen.

Deze is gebaseerd op de werkelijke waarde en dan ben je meteen verzekerd voor diefstal, transport en op de paddock. Gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken.
Bedankt voor de tip
 
Ik heb een aparte verzekering voor mijn racemotor bij Van Eyk Hypotheken & Verzekeringen.

Deze is gebaseerd op de werkelijke waarde en dan ben je meteen verzekerd voor diefstal, transport en op de paddock. Gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken.
En kun je een idee geven van de kosten? Er was al eens eerder een topic over, maar de link daarin doet het niet en er is online niet al teveel over te vinden.
 
Ik betaal iets van 500 euro per jaar
Excuus, ik begrijp dat ik niet zo duidelijk was in mijn vraag. Ik doelde meer op kostenstructuur of kostenopbouw.

500 klinkt zeker niet verkeerd maar, en nu wil ik niet te direct zijn, maar is dat een percentage van de waarde van je fiets? Dit hoef je trouwens niet te delen hoor. Ik was gewoon benieuwd omdat ik op zich geïnteresseerd ben in een dergelijke verzekering. Alleen je hebt racers van EUR 5.000 en van EUR 50.000 (en alles ertussenin) en dat kan 500 euro premie wel meer of minder interessant maken. Ik heb zelf trouwens alleen een fiets. Maar ben wel (weer) aan het kijken voor een motor. Nieuwe racer, wellicht nog wat gadgets erop, twijfel nog of het met of zonder kenteken wordt. Wat info over zo'n verzekering zou dan zeker helpen. Offerte vragen kan natuurlijk ook, maar dat zou puur fictief zijn. Dus dan kon zo'n forum helpen.

Iemand nog met een racer van minder dan EUR 5.000 of meer dan EUR 50.000? :+
 
Het valt iig onder je inboedelverzekering.

Dat was bij mij (Interpolis) absoluut niet het geval, kijk daar dus mee uit. Altijd schriftelijk navraag doen bij de verzekeraar!

Ik heb mijn custom V-max toen laten taxeren en ook onder deze waarde verzekerd. Dat was nog steeds fors lager dan wat ik zelf zou moeten uitgeven om zo'n fiets terug te kopen, maar dat terzijde.
 
Ik heb er dus 2 in de schuur staan .
Betreft dagwaarde misschien 1500 per stuk maar wel nog 4k per motor aan upgrades ingestopt .
Dat wil ik graag terug krijgen als de boel af fikt.
 
Dan lijkt het mij verstandig om de motoren te laten taxeren en een verzekeraar te zoeken die ze ook als zodanig wil verzekeren. Dat kan overigens best een lastige opgave zijn.
 
Dus zeg maar 11 ruggen aan motor.
En dan 500€ verzekering?
Hoe groot acht je de kans op brand?
Wees nuchter en bekijk het eens niet van de bange kant.
Hoe vaak brandt er een huis af in je straat?
 
Dus zeg maar 11 ruggen aan motor.
En dan 500€ verzekering?
Hoe groot acht je de kans op brand?
Wees nuchter en bekijk het eens niet van de bange kant.
Hoe vaak brandt er een huis af in je straat?
Dat zou ik ook veel te duur vinden. Maar diefstal komt wel vaker voor. Dat zou ik graag verzekeren. Kijkend naar mijn vorige motoren schat ik in dat er wat meer dan 11 ruggen aan motor in komt te staan.
 
Een Mechelaar is goedkoper.
En nog eens lief en aanhankelijk ook voor het baasje en huisgenoten.
Kost je een riem en zak brokken in de maand
 
Een Mechelaar is goedkoper.
En nog eens lief en aanhankelijk ook voor het baasje en huisgenoten.
Kost je een riem en zak brokken in de maand
Prima advies. Het ging me alleen niet om de momenten dat we thuis zijn (of de buren). Het huis is daarnaast voor de mechelaar niet echt geschikt om alleen te wonen ;)
 
Excuus, ik begrijp dat ik niet zo duidelijk was in mijn vraag. Ik doelde meer op kostenstructuur of kostenopbouw.

500 klinkt zeker niet verkeerd maar, en nu wil ik niet te direct zijn, maar is dat een percentage van de waarde van je fiets? Dit hoef je trouwens niet te delen hoor. Ik was gewoon benieuwd omdat ik op zich geïnteresseerd ben in een dergelijke verzekering. Alleen je hebt racers van EUR 5.000 en van EUR 50.000 (en alles ertussenin) en dat kan 500 euro premie wel meer of minder interessant maken. Ik heb zelf trouwens alleen een fiets. Maar ben wel (weer) aan het kijken voor een motor. Nieuwe racer, wellicht nog wat gadgets erop, twijfel nog of het met of zonder kenteken wordt. Wat info over zo'n verzekering zou dan zeker helpen. Offerte vragen kan natuurlijk ook, maar dat zou puur fictief zijn. Dus dan kon zo'n forum helpen.

Iemand nog met een racer van minder dan EUR 5.000 of meer dan EUR 50.000? :+
Je betaald een % van de waarde van de motor dus incl. spulletjes. Hoe meer je opgeeft hoe duurder de verzekering wordt dus je wordt vanzelf realistisch. Ik zou ff contact opnemen met de verzekeraar dan weet je het precies.
 
Je betaald een % van de waarde van de motor dus incl. spulletjes. Hoe meer je opgeeft hoe duurder de verzekering wordt dus je wordt vanzelf realistisch. Ik zou ff contact opnemen met de verzekeraar dan weet je het precies.
Ga ik doen. Interessante overweging trouwens. Ik heb in het verleden vaak gekentekende fietsen gehad en die werden voor een paar tientjes verzekerd voor diefstal met 3 jaar nieuwwaarderegeling voor motor incl spulletjes. Als deze verzekering heel duur wordt indien je toevallig een wat duurdere fiets hebt, zou het bijna een overweging worden om alleen voor de verzekering al een kenteken aan te vragen.

Maar ik ga ze eens contacten. Ben benieuwd.
 
Dat was bij mij (Interpolis) absoluut niet het geval, kijk daar dus mee uit. Altijd schriftelijk navraag doen bij de verzekeraar!

Ik heb mijn custom V-max toen laten taxeren en ook onder deze waarde verzekerd. Dat was nog steeds fors lager dan wat ik zelf zou moeten uitgeven om zo'n fiets terug te kopen, maar dat terzijde.
Kun je verzekeraars noemen die schriftelijk akkoord gaven of is dat niet iets wat ze standaard (zullen) doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan