[verzekering] schadevrije jaren

NielsVR

MF veteraan
25 jul 2002
3.171
0
Zoetermeer
Ik heb een redelijk simpele vraag, maar kan nergens het antwoord vinden:

Tellen de schadevrije jaren die ik heb opgebouwd bij het rijden van een auto ook als ik een verzekering voor een motor afsluit?
 
Bij sommige maatschappijen alleen als je de auto daar ook verzekerd. Mijn motor is bij Centraal Beheer verzekerd... auto was ergens anders. De schade vrije jaren met mijn auto, telde niet mee. Mijn autoverzeking is stop gezet ivm een auto van de zaak.. heb een bewijs van de verzekeringsmaatschappij gekregen met mijn schade vrije jaren. Die stuur ik nu op naar CB en ik krijg netjes de "te veel" betaalde premie terug gestort :} en dan worden die jaren wel meegenomen in de berekening !!
 
Ik heb KNMV 6-wielenplan: auto en motor genieten allebei van de hoogste aantal schadevrije jaren. De autoverzekering hobbelt mee op de motorverzekering (13 jaren schadevrij, 78% korting).
 
Ik heb KNMV 6-wielenplan: auto en motor genieten allebei van de hoogste aantal schadevrije jaren. De autoverzekering hobbelt mee op de motorverzekering (13 jaren schadevrij, 78% korting).

Dit is leuk.
Hou er wel rekening mee dat, wanneer je de verzekering aan moet spreken voor motor of auto, beide no-claims of trede's omlaag gaan.

Ik had ook zo'n verzekering. Op een gegeven moment kreeg ik bericht dat de maatschappij stopte met het verzekeren van motoren waardoor ik overgestapt ben naar een andere maatschappij mét de maximale no-claim en trede's :} :} :} :} :}
 
Dit is leuk.
Hou er wel rekening mee dat, wanneer je de verzekering aan moet spreken voor motor of auto, beide no-claims of trede's omlaag gaan.

Ik had ook zo'n verzekering. Op een gegeven moment kreeg ik bericht dat de maatschappij stopte met het verzekeren van motoren waardoor ik overgestapt ben naar een andere maatschappij mét de maximale no-claim en trede's :} :} :} :} :}
Ben ik me van bewust (geweest). Ik ben inmiddels zover met no-claim dat ik ook op de auto-verzekering zelf een groot aantal schadevrije jaren heb opgebouwd.

Zal binnenkort eens gaan shoppen of het inmiddels elders goedkoper kan.
 
Unive heeft het bij mij zonder probleem overgenomen. Kan ook komen omdat de auto eruit ging en er een lease-bak kwam.
 
Unive adverteerd er wel mee... maare ik heb nu 4 schadevrije jaren op het koekblik maar die mogen niet worden meegenomen :j

Dit had ik in het begin ook, ik kon de schadevrije jaren niet meenemen naar de auto. Dit kan bij Unive pas na 5 of 6 jaar geloof ik (mits je die tijd schade vrij hebt door gebracht).
 
Ik zit dus ook bij Unive en voor ik het kon vragen aan die lui vertelde ze het zelf aan me dat ik mijn no-claim van de auto mee kon nemen op de verzekering van m'n motor, toppertje zeg ik zelf maar. Dus ik kan onbezorgd lekker :] .
 
Op donderdag 25 juli 2002 23:35 schreef Redgixx het volgende:Dit is leuk.
Hou er wel rekening mee dat, wanneer je de verzekering aan moet spreken voor motor of auto, beide no-claims of trede's omlaag gaan.
Niet bij de KNMV, daar heb ik destijds nog expleciet om gevraagd. Auto schade autopolis omhoog, motor schade motorpolis omhoog.
 
Yep, zoals eerder gemeld, bij Centraal Beheer wel. Alleen toen ik m'n 2e motor er ging verzekeren moest ik weer op 20% beginnen. Maar de auto en 1e motor wel 75% noclaim.
 
Mooi om te horen dat het kan. Is het weer een stuk aantrekkelijker om een leuke motor te kopen als ik m'n rijbewijs heb :)
 
Op donderdag 25 juli 2002 23:35 schreef Redgixx het volgende:Dit is leuk.
Hou er wel rekening mee dat, wanneer je de verzekering aan moet spreken voor motor of auto, beide no-claims of trede's omlaag gaan.


toevallig nog bij univé geweest,...
ene, als je schade maakt met je motor, heeft dat niets met de no-claim van je evt. auto van doen.
ook niet andersom natuurlijk,...

:)
 
Heb morgen om 16.00 uur een gesprek met de Rabo, gaat via interpolis, mij benieuwen wat ze daar zeggen....Jullie horen het morgen wel
 
kben nu net begonnen met schadevrije jaren op te bouwen, khoop dak ze straks mee kan nemen naar m'n eerste auto ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan