verzekering-uitkering bij overlijden op Circuit ?

Munky-girl

MF veteraan
18 mei 2004
1.217
0
Enschede
Hoi Ik heb een vraagje.
Mijn man heeft vandaag op het circuit gereden in Assen.
Via Motor Sportschool Holland.
Ik zag daar verschillende motoren die met een vrachtwagen eraf werden gehaald, die gecrasht waren.
Hij moest een formulier ondertekenen waarin vermeld stond dat hij afzag van alle schade-uitkeringen. En dat hij geen enkel verhaal kon halen op een verzekerings-uitkering. Dit geldt ook voor alle nabestaanden, stond erbij.

Nu is mij wel bekend, dat als je je motor total loss rijdt, dat je dan uiteraard niks vergoedt krijgt van de verzekering, omdat Circuit-rijden niet verzekerd is.

Maar mijn vraag is: Stel dat je bij een crash komt te overlijden.....(helaas hoor je het toch regelmatig). Kun je dan ook geen uitkering verwachten van je overlijdensverzekering? of een ongevallenverzekering?
 
Maar mijn vraag is: Stel dat je bij een crash komt te overlijden.....(helaas hoor je het toch regelmatig). Kun je dan ook geen uitkering verwachten van je overlijdensverzekering? of een ongevallenverzekering?

Overlijdensverzekering wel (in de zin van begrafeniskosten e.d.), ongevallenverzekering niet (i.v.m. waagstuk)
 
dat denk ik niet. In geval van een overlijdensrisicoverzekering wordt uitbetaald op het moment van overlijden. De oorzaak daarvan is niet van belang tenzij het in de polisvoorwaarden is uitgesloten. Dat geldt ook voor bijv. je ziektekostenverzekering. Iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor ziektekosten of wel ziekenfonds of particulier. Zou wat zijn als je de kosten niet vergoed zou krijgen. Dan moeten we alle rokers, sporters e.d. ook maar op laten draaien voor hun eigen kosten. Daalt wel de premie aanzienlijk.
Reisverzekeringen kennen wel dergelijke uitsluitingen, bijv. als je gaat bungeejumpen in donker Afrika of duiken in de Stille Zuidzee, dien je je aanvullend te verzekeren.
Ook verzekeringen voor voertuigen kennen beperkingen/uitsluitingen. Volgens mij worden schades opgelopen tijdens deelname aan races of een VRO uitgesloten van dekking. Daarvoor worden vaak aanvullende verzekeringsmogelijkheden geboden.
Of je WA-verzekering de schade toegebracht aan derden vergoed tijdens deze activiteiten, weet ik niet, maar ook dat zal wel in de kleine letterjes staan.
 
Overlijdensverzekering wel (in de zin van begrafeniskosten e.d.), ongevallenverzekering niet (i.v.m. waagstuk)

ik bedoel hier de levensverzekering die je hebt afgesloten bij je hypotheek, en die dus de hele hypotheek aflost als 1 van 2 komt te overlijden.
Begrafenisverz boeit me niet, dat zijn relatief lage bedragen.

Mijn man vindt circuitrijden super gaaf, en wil het veel vaker gaan doen. Daar ben ik het ook volledig mee eens, want ik denk nog steeds dat het veel veiliger motorrijden is op het circuit dan op de openbare weg.
 
ik bedoel hier de levensverzekering die je hebt afgesloten bij je hypotheek, en die dus de hele hypotheek aflost als 1 van 2 komt te overlijden.
Begrafenisverz boeit me niet, dat zijn relatief lage bedragen.

Mijn man vindt circuitrijden super gaaf, en wil het veel vaker gaan doen. Daar ben ik het ook volledig mee eens, want ik denk nog steeds dat het veel veiliger motorrijden is op het circuit dan op de openbare weg.

Hallo Munky,

Een eventueel risicodeel van een levensverzekering welke verpand of gekoppeld is ivm je hypotheek keert uit bij overlijden. Mits overlijden nav ongeluk op circuit is uitgesloten (lijkt me niet). Dit kun je vinden in de polisvoorwaarden.
 
Hallo Munky,

Een eventueel risicodeel van een levensverzekering welke verpand of gekoppeld is ivm je hypotheek keert uit bij overlijden. Mits Tenzij overlijden nav ongeluk op circuit is uitgesloten (lijkt me niet). Dit kun je vinden in de polisvoorwaarden.

;)
 
Hallo Munky,

Een eventueel risicodeel van een levensverzekering welke verpand of gekoppeld is ivm je hypotheek keert uit bij overlijden. Mits overlijden nav ongeluk op circuit is uitgesloten (lijkt me niet). Dit kun je vinden in de polisvoorwaarden.

Bij dit soort individuele verzekeringen zijn dergelijke risico's juist vaak uitgesloten. Je hebt zelfs kans dat het motorrijden in het geheel is uitgesloten.
Over het algemeen zijn alle risicohobbies c.q. risicosporten uitgesloten van dekking (zoals bijvoorbeeld (zweef)vliegen, duiken, motorrijden, parachute-springen etc. etc.).

TS kan het beste haar polisvoorwaarden er op naslaan, of even contact opnemen met haar tussenpersoon of verzekeraar.
 
Ik zal de polisvoorwaarden ff overtypen:

"Dekking bij overlijden geldt, waar ter wereld, onder welke omstandigheden dan ook.
De maatschappij keert niet uit indien een verzekerde door een misdrijf of opzettelijke nalatigheid om het leven is gekomen.

Er staat verder niks in over risico opzoeken op het circuit ofzo.

of zeggen ze: door deelname aan het circuit, ben je opzettelijk nalatig.???
 
Ik zal de polisvoorwaarden ff overtypen:

"Dekking bij overlijden geldt, waar ter wereld, onder welke omstandigheden dan ook.
De maatschappij keert niet uit indien een verzekerde door een misdrijf of opzettelijke nalatigheid om het leven is gekomen.

Er staat verder niks in over risico opzoeken op het circuit ofzo.

of zeggen ze: door deelname aan het circuit, ben je opzettelijk nalatig.???
Zoeken motorrijders het circuit om te testen hoe dicht de dood bij hun staat :? ...dacht het dus niet.

Opzettelijke nalatigheid,misschien een stuntman..een leeuwentemmer :) .. :?

Moeilijk onderwerp.
 
Denk dat het gewoon gedekt is. Opzettelijke nalatigheid lijkt mij niet het geval, tenzij ie doelbewust met verrotte remmen en extreem gladde bandjes gaat rijden. Maar in een normale situatie zal het gewoon gedekt zijn.
 
Ik zal de polisvoorwaarden ff overtypen:

"Dekking bij overlijden geldt, waar ter wereld, onder welke omstandigheden dan ook.
De maatschappij keert niet uit indien een verzekerde door een misdrijf of opzettelijke nalatigheid om het leven is gekomen.

Er staat verder niks in over risico opzoeken op het circuit ofzo.

of zeggen ze: door deelname aan het circuit, ben je opzettelijk nalatig.???

Staat er iets over waagstuk in de voorwaarden?
 
nou met opzettelijk nalatig bedoelen ze dus dingen als parachute springen zonder parachute -O- , maar rond rijden op het circuit is dat niet hoor. je bent op het circuit wel gedenkt voor je ziekenfonds kosten (gebroken arm enz.) maar je motor niet. En als je een ander voor zijn sodemieter rijd dan geld denk ik wa verzekering voor je ziekenkosten, maar eveneens niet voor je motor. Dit laatste weet ik overigens niet zeker, maar kan me moeilijk anders voorstellen.
 
En als je een ander voor zijn sodemieter rijd dan geld denk ik wa verzekering voor je ziekenkosten, maar eveneens niet voor je motor. Dit laatste weet ik overigens niet zeker, maar kan me moeilijk anders voorstellen.

Zowel je gewone aansprakelijkheidsverzekering als je wa verzekering van je motor dekken niets in zo'n geval. Op je aansprakelijkheidsverzekering is schademet of door motorrijtuigen uitgesloten ( zowel op een circuit als erbuiten dus ) en op de wa-dekking van je motor is het uitgesloten.
 
het gaat niet om WA of ziektekosten maar om overlijdens dekking.
een uitkering bij overlijden, om de hypotheek af te kunnen lossen.
 
Hoi Ik heb een vraagje.
Mijn man heeft vandaag op het circuit gereden in Assen.
Via Motor Sportschool Holland.
Ik zag daar verschillende motoren die met een vrachtwagen eraf werden gehaald, die gecrasht waren.
Hij moest een formulier ondertekenen waarin vermeld stond dat hij afzag van alle schade-uitkeringen. En dat hij geen enkel verhaal kon halen op een verzekerings-uitkering. Dit geldt ook voor alle nabestaanden, stond erbij.

Nu is mij wel bekend, dat als je je motor total loss rijdt, dat je dan uiteraard niks vergoedt krijgt van de verzekering, omdat Circuit-rijden niet verzekerd is.

Maar mijn vraag is: Stel dat je bij een crash komt te overlijden.....(helaas hoor je het toch regelmatig). Kun je dan ook geen uitkering verwachten van je overlijdensverzekering? of een ongevallenverzekering?


8-) Morgen ff een telefoontje naar de KNMV misschien? Lijkt me dat daar wel een jurist te vinden is die écht het juiste antwoord kan geven (buiten je eigen verzekeringsman/vrouw) :W
 
In polissen wordt veelal gesproken over snelheidswedstrijden en behendigheidswedstrijden.
Is het waarschijnlijk dat verzekeraars circuitrijden als een van deze zal zien, om hun centen in de zak te houden?
Circuitrijden valt mi wel regelrecht onder "risicosporten"!

Goed informeren bij je verzekeraar en desnoods zwart op wit zien te krijgen dat overlijden door circuitrijden geen reden tot niet-uitbetalen zal zijn.

Hopelijk krijg je er nooit mee te maken!
 
Nou ik ben eruit, ik heb de verzekeringmaatschappij rechtstreeks gebeld.
ik heb deze vraag voorgelegd, ze zei: er wordt niet gekeken naar de doodsoorzaak, of de hobbys van de betrokkene.
Er wordt niet gekeken of je gevaarlijke hobby's hebt ofzo.
Ze keren gewoon uit nav de overlijdens akte. Alleen als er kwade opzet in het spel is, maar dan horen ze het wel, zelfmoord, of moord waardoor de begunstigde een aanzienlijk bedrag uitgekeerd krijgt.

gevaarlijke hobby's als: bergbeklimmen, motorrijden, bungee-jumpen ed is niet belangrijk voor ze.

Mooi toch, dan weten we dit in ieder geval zeker, en kunnen we met een gerust hart genieten van het circuitrijden, wetende dat alles goed geregeld is voor het thuisfront. Want het blijft toch een risico dat motorrijden. Maar te mooi om er mee te willen stoppen.
 
Bij dit soort individuele verzekeringen zijn dergelijke risico's juist vaak uitgesloten. Je hebt zelfs kans dat het motorrijden in het geheel is uitgesloten.
Over het algemeen zijn alle risicohobbies c.q. risicosporten uitgesloten van dekking (zoals bijvoorbeeld (zweef)vliegen, duiken, motorrijden, parachute-springen etc. etc.).

TS kan het beste haar polisvoorwaarden er op naslaan, of even contact opnemen met haar tussenpersoon of verzekeraar.

helemaal mee eens..ik zou het allemaal HEEL goed door lezen...verzekeringen kan je overal afsluiten,maar als het op uitkeren aankomt,ben je vaak het bokje...verzekerings maatschappijen noem ik:legale criminelen..
 
Nou ik ben eruit, ik heb de verzekeringmaatschappij rechtstreeks gebeld.
ik heb deze vraag voorgelegd, ze zei: er wordt niet gekeken naar de doodsoorzaak, of de hobbys van de betrokkene.
Er wordt niet gekeken of je gevaarlijke hobby's hebt ofzo.
Ze keren gewoon uit nav de overlijdens akte. Alleen als er kwade opzet in het spel is, maar dan horen ze het wel, zelfmoord, of moord waardoor de begunstigde een aanzienlijk bedrag uitgekeerd krijgt.

gevaarlijke hobby's als: bergbeklimmen, motorrijden, bungee-jumpen ed is niet belangrijk voor ze.

Mooi toch, dan weten we dit in ieder geval zeker, en kunnen we met een gerust hart genieten van het circuitrijden, wetende dat alles goed geregeld is voor het thuisfront. Want het blijft toch een risico dat motorrijden. Maar te mooi om er mee te willen stoppen.

zou ik toch graag zwart op wit willen hebben voor t geval dat. omdat ze de telefoon kunnen beantwoorden betekent t niet altijd dat ze ook alles weten. vakantiewerkers enzo.. (no offense btw :) )
 
Mooi toch, dan weten we dit in ieder geval zeker, en kunnen we met een gerust hart genieten van het circuitrijden, wetende dat alles goed geregeld is voor het thuisfront. Want het blijft toch een risico dat motorrijden. Maar te mooi om er mee te willen stoppen.

nu alleen nog zorgen dat ze die doorgesneden remleidingen niet ontdekken he ;)
veel plezier op het circuit, schatje :]


:+
 
Bij dit soort individuele verzekeringen zijn dergelijke risico's juist vaak uitgesloten. Je hebt zelfs kans dat het motorrijden in het geheel is uitgesloten.
Over het algemeen zijn alle risicohobbies c.q. risicosporten uitgesloten van dekking (zoals bijvoorbeeld (zweef)vliegen, duiken, motorrijden, parachute-springen etc. etc.).

TS kan het beste haar polisvoorwaarden er op naslaan, of even contact opnemen met haar tussenpersoon of verzekeraar.

Dat zeg ik, polisvoorwaarden lezen!
 
zou ik toch graag zwart op wit willen hebben voor t geval dat. omdat ze de telefoon kunnen beantwoorden betekent t niet altijd dat ze ook alles weten. vakantiewerkers enzo.. (no offense btw :) )

ja maar hoe dan...moet ik dan bellen en vragen of ze me dit zwart op wit willen zetten. ik heb alle voorwaarden doorgelezen, er staat alleen iets in over opzettelijk nalatig zijn. niet over risico-sporten of hobby's.

kun je gewoon bellen en vragen of je deze kwestie zwart op wit kan krijgen?
 
Hallo, ik ben verzekerings tussenpersoon, en ik kan je vertellen dat een overijdensrisico dekking gewoon zou uitkeren bij overlijden indien dat door een motorongeval komt. Sommige ongevallen verzekering sluiten motor rijden uit maar dit is meestal voor jeugdige rijders onder de 24 jaar. Opzet is zelfmoord en grove nalatigheid is inderdaad springen zonder parachute.
 
Terug
Bovenaan Onderaan