Verzekering uitneembare remschijfslot

Qaiss

Rookie
7 mrt 2013
8
1
Hoi,

Vraagje:

ik heb een schijfremslot met pen, wat je makkelijk van de remschijf uit kunt peuteren omdat het gat net te groot is voor de kop van de pen.

Maar wanneer ik het wiel iets naar achteren rijd, klemt het slot zich tussen de voorvork en het wiel, waardoor het niet meer mogelijk is om het eruit te trekken.

Wordt dit goedgekeurd door de verzekering?

Want als je het stuurslot openbreekt of het achterwiel omhoog tilt zodat het voorwiel iets naar voren kan draaien, dan haal je het remschijfslot dus makkelijk uit.
 
Hoi,

Vraagje:

ik heb een schijfremslot met pen, wat je makkelijk van de remschijf uit kunt peuteren omdat het gat net te groot is voor de kop van de pen.

Maar wanneer ik het wiel iets naar achteren rijd, klemt het slot zich tussen de voorvork en het wiel, waardoor het niet meer mogelijk is om het eruit te trekken.

Wordt dit goedgekeurd door de verzekering?

Want als je het stuurslot openbreekt of het achterwiel omhoog tilt zodat het voorwiel iets naar voren kan draaien, dan haal je het remschijfslot dus makkelijk uit.

Je wil dit slot serieus gaan gebruiken ipv voor een paar tientjes een nieuwe te kopen?
 
Ik ben niet van de verzekering maar zoals je het hier neerzet zou bij weinig maatschappijen een duim omhoog gaan lijkt me.
Aangezien je verzekerd bent dat de verzekering een reden gaan zoeken om niet uit te keren zou ik persoonlijk gaan voor een passend en werkend en goedgekeurd slot.
 
Met welke reden hang jij een slot aan de motor? Deze is niet deugdelijk. Zoek de polisvoorwaarden op en koop een nieuwe is mijn advies.
 
Normaal gesproken vraagt de verzekering om een "ART" gekeurd slot. Heb je dat niet dan ben je ook niet verzekerd voor diefstal.

Ik zou mij alleen afvragen of je dit slot uberhaupt wil gebruiken.
 
Kennelijk zit je er wel mee dat je motor gestolen wordt. Want je hebt dat risico verzekerd ! Maar je constateert dat t slot eigenlijk niet optimaal past in jouw situatie. Ik kan mij dan niet voorstellen , dat je dan geen 100€ investeert in een deugdelijk slot. En met een gerust gevoel je motor ergens achterlaat 🤷🏻‍♂️ Als je motor gestolen is. En jij moet de sleutels van je slot aan de expert overhandigen , dan begint t touwtrekken wie de schade gaat betalen. Dan kan t je wel eens meer gaan kosten dan 100€ voor een slot.
 
Heeft het slot een geldige ART-keurmerk? Zo nee, dan automatisch nee.
Daar wil ik op aanvullen: Let ook op op welk moment het slot ART goedgekeurd is/was. Hij zal dit waarschijnlijk moeten zijn bij het aangaan van de verzekering. Een slot wat 2 jaar geleden goedgekeurd was, maar inmiddels geen geldige keuring meer heeft, zal waarschijnlijk niet geaccepteerd worden door de verzekering. Heb je eenmaal zo'n slot, dan kan de verzekering niet in redelijkheid van je verwachten dat je dat elke keer vervangt wanneer de keuring vervalt, maar met een nieuwe motor of nieuwe verzekering is de kans groot dat je slot NU op de lijst moet staan.
 
Duidelijk, dan zal ik mijn oude slot gebruiken.

Het gaat me erom dat verzekeringen altijd eisen om een ART-4 slot, verder zie je geen eisen. Hier voldoet het nieuwe slot aan.

Een motor met een schrijfremslot met beugel kan je ook optillen, meenemen en rustig het slot openzagen. Dat vergt alleen wat meer moeite.

Edit: Bij een branddeur dat 5 minuten zijn werk en eentje die 30 minuten werkt, zit ook een verchil in. Beide zullen op een gegeven moment niet meer kunnen dienen waarvoor ze bedoeld zijn. Het is maar een tijdelijke afweer.
 
Laatst bewerkt:
Meestal is alleen een slot niet voldoende, je moet de motor ook vaak ergens aan vast zetten. (een aardvast voorwerp)

Bij een schijfremslot kun je ook de bouten van de schijf losdraaien en met de motor weglopen/rijden.
 
Meestal is alleen een slot niet voldoende, je moet de motor ook vaak ergens aan vast zetten. (een aardvast voorwerp)

Bij een schijfremslot kun je ook de bouten van de schijf losdraaien en met de motor weglopen/rijden.
Precies, dus mijn vraag is:

Zit er ook een moeilijkheidsgraad in de eis waarin een slot te omzeilen is?
 
Meestal is alleen een slot niet voldoende, je moet de motor ook vaak ergens aan vast zetten. (een aardvast voorwerp)

Bij een schijfremslot kun je ook de bouten van de schijf losdraaien en met de motor weglopen/rijden.

Heb je geen voorvorken?:+

Precies, dus mijn vraag is:

Zit er ook een moeilijkheidsgraad in de eis waarin een slot te omzeilen is?

ART 2,3,4 etc, of bedoel je zo de vraag niet?
 
Precies, dus mijn vraag is:

Zit er ook een moeilijkheidsgraad in de eis waarin een slot te omzeilen is?
Hoe de motor beveiligd moet zijn, kan alleen jij teruglezen in jouw verzekeringsvoorwaarden. 1 of 2 sloten? ART 4? Aard- of nagelvast? Alarm? 's Nachts overdekt?

EDIT: En check dus even op onderstaande link of jouw slot echt nog goedgekeurd is:

En nog even een citaat van elders op die site, ter verduidelijking:

De lijst met goedgekeurde sloten​

Op deze website is het mogelijk om op te zoeken of een slot is goedgekeurd en zo ja, over hoeveel sterren het slot beschikt. Het kan echter zijn dat de goedkeuring is ingetrokken. In dat geval is dit duidelijk bij het slot vermeld, waarbij ook is aangegeven wanneer de goedkeuring is ingetrokken. Dit kan belangrijke informatie zijn voor uw verzekering, want daar geldt dat het door u gebruikte slot op het moment van het afsluiten van de verzekering goedgekeurd moest zijn!
 
Laatst bewerkt:
Precies, dus mijn vraag is:

Zit er ook een moeilijkheidsgraad in de eis waarin een slot te omzeilen is?
Ja, en dat is vastgelegd in de keuringseisen van het ART systeem. En daarom zal een verzekering ook bepaalde eisen stellen aan het slot en hoe je het gebruikt.
 
Jawel, maar dan is de schijf los van het wiel..... dus kan het wiel draaien en de schijf stil blijven staan. Is een veelvuldig toegepaste methode.

Heb het al bij behoorlijk wat van mijn klanten gezien.

Redelijk omslachtige methode lijkt me, maar weg is weg he:P
 
Hoe de motor beveiligd moet zijn, kan alleen jij teruglezen in jouw verzekeringsvoorwaarden. 1 of 2 sloten? ART 4? Aard- of nagelvast? Alarm? 's Nachts overdekt?

EDIT: En check dus even op onderstaande link of jouw slot echt nog goedgekeurd is:

En nog even een citaat van elders op die site, ter verduidelijking:
Bedankt, de momentopname van het slot was voor mij nog onbekend.
 
Je wil dit slot serieus gaan gebruiken ipv voor een paar tientjes een nieuwe te kopen?
Nou als ik dat zo allemaal lees dan is ie juist bang dat ze dat juist nieuwe slot jatten dus is het zonde van het geld.

Maar on topic:
Een ART 4 schijfremslot kan afdoende zijn voor de verzekeraar, maar er kunnen ook aanvullende eisen worden gesteld. De aanvullende voorwaarden kunnen per verzekeraar variëren en onder meer afhankelijk zijn van de waarde van de motor, merk van de motor en leeftijd van de tweewieler.

zoals al vermeld, verzekering even bellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan