Verzekering van 2e hands motor

Adam

Rookie
17 feb 2002
28
0
Delft
Okay, stel ik koop vandaag een 2e hands motor, hoe zit het dan met de verzekering? Kan ik die dan iets later nog regelen en hem bijvoorbeeld wel vandaag laten ingaan? En hoe zit het dan met de verzekering van de vorige eigenaar, als die nog actief is, kan ik daar dan op rijden voor een paar dagen?

Ja, zoals je ziet weet ik er nog niet veel vanaf, want ik begin net met motorrijden (hulde :} ) dus any help is appreciated... thx.

Adam
 
ff bellen met je verzekeringsmaatschappij wanneer je je verzekering in wil laten gaan. Op het moment dat je belt, wordt er een tijdelijke verzekering afgesloten en ben je per direct verzekerd. De papierenhandel komt een paar dagen later op de mat. Overschrijven op je naam moet bij het postkantoor, maar staat los van de verzekering. 1 TIP: verzeker hem direct op je eigen naam en ga niet een paar dagen rondrijden op die van een ander. Risico misschien klein, maar als er wat gebeurt heb je er altijd gezeik mee. Ennuh.. happy :] ofcoz
 
Pas later in laten gaan kan voor problemen zorgen als je juist dan op de bek gaat. Ook niet leuk als ze hem jatten als de motor zonder verzekering in de garage staat. Dus gewoon meteen verzekering.
 
meteen verzekeren, kleine moeite voorkomt misschien heel veel ellende.
 
Loop ook al meer dan een week met een offerte in m'n jaszak, maar door dat fuckweer van de laatste tijd nog niet de kans gehad om m'n motor op te halen. Gozer van de verzekering zei dat ik hem moest bellen zodra ik hem op ging halen en dan zou hij direct zorgen dat de verzekering rond kwam. Daarna alleen nog ff de puntjes op de i zetten door de laatste gegevens door te geven en klaar.

2000 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan