Verzekering via motorzaak goedkoper?!

Oesie

MF veteraan
24 mrt 2003
1.817
0
Omgeving Leiden
Als \\\'jonge\\\' motorrijder betaal je de hoofdprijs als je een recente supersport motor verzekerd. Maar... bij Safe kan het stukken goedkoper (waarschijnlijk bij andere motorzaken ook).

Doordat deze motorzaak een contract heeft met de KNMV kan het all-risk verzekeringen voor €650,- afsluiten ongeacht je leeftijd en schade vrije jaren. Als je zelf een (all-risk) premie berekent op de site van de KNMV met de volgende gegevens:
- Geboortedatum: 15-01-1983
- Schade vrije jaren: 0
- Type Motor: Yamaha YZF-R6 2004 (€11.390,-)

Kom je boven de €2000,- uit. Het bespaart je dus meer als €1200,- het enigste van deze constructie is dat je je motor wel moet laten repareren bij Safe. En dat je geen geld kan terug krijgen, maar dat je motor altijd gerepareerd word (maar dit kost je uiteraard niks). Ik neem aan dat dit allemaal correct is geregeld.

Hierop wil ik jullie een rekensommetje laten zien (o.a. voor mij van toepassing) dat een nieuwe motor wel heel aantrekkelijk kan worden.
Zoals jullie misschien weten moet ik nog een tijdje voordat ik van 25kw af ben. Straks ga ik een R6 aanschaffen. Zou eerst blij zijn als ik over 5 maandjes een R6 uit 1999 kon kopen (particulier). Nu zit ik al aan een 2001 te denken (particulier). Maar nu zit ik al aan een nieuwe R6 van 2004 te denken! Hieronder een vergelijking van de kosten van een Yamaha R6 uit 2001 en uit 2004.

------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

Yamaha YZF R6 2001 Particulier
+ Extra\\\'s, uitlaat bijvoorbeeld
- KM-stand, historie van motor
- Geen garantie

Kosten:
- Yamaha R6 2001 €7.500,-
- Spyball alarm €500,-
- Allrisk verzekering (Unive) €1.200,-
- Kleding €2.000,-

Totaal: €11.200,-

------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

Yamaha YZF R6 2004 Dealer
+ 0 KM
+ Garantie
- Geen extra\\\'s

Kosten:
- Yamaha R6 2004 €11.390,-
- Spyball alarm €500,-
- Allrisk verzekering (Motorzaak zelf!) €650,-
- Kleding €2.000,-

- Totaal: €14.540,-

Zomerkorting bij safe €2000,- maakt de prijs dus:

€12.540!

------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

Een verschil van €3340,-. Een beetje veel denk je dan, maar Safe heeft zomeractie weken. Zonder inruil-motor kon je toch nog €2000,- korting krijgen (op kleding & motor).

Nu zitten we slecht op een verschil van €1340,- !!!

EDIT 2; na telefoontje KNMV, na 2de telefoontje KNMV :
Echter maak je de komende jaren het verschil ook teniet omdat je verzekering €550,- lager is. Dit betekent dat je binnen 3 jaar! Die laatste €1340,- ook heb weg gewerkt.
Dit is niet correct.

Er zijn 2 soorten verzekeringen via Safe en KNMV samen. 1-tje is een dealer-actie waarbij je alleen het eerste jaar korting krijgt. En de 2de is een (VCOM) contract wat met dezelfde premie doorloopt (dus een lage premie). Waarom er twee zijn weet ik dan weer niet, misschien is dat iets met gebruikte/nieuwe motoren.


Ik kom tot de conclusie dat ik beter bij een motorzaak een nieuwe motor kan kopen (occasions zijn veel te duur bij een dealer) dan particulier een ouder model. Je maakt bijna dezelfde kosten maar de voordelen van een nieuwe motor zijn veel groter!

Je moet natuurlijk wel het geld hebben ervoor, maar ik wou jullie even laten zien dat als je een R6 2001 particulier kan betalen net zo goed voor een Yamaha R6 2004 bij de dealer kan gaan! (Of zie ik nou toch nog iets over het hoofd).

Ik ga i.i.g. proberen om dit bedrag bij elkaar te sparen/werken! Graag hoor ik nog andere meningen.
 
Laatst bewerkt:
De knmv heeft nu een aanbieding als je lid van hun bent of snel wordt (voor 1 aug) Dan begin je met een no-claim van 80% en dat scheelt heel veel. Je leeftijd en type motor doen ze niet moeilijk over.
 
Doordat deze motorzaak een contract heeft met de KNMV kan het all-risk verzekeringen voor €650,- afsluiten ongeacht je leeftijd en schade vrije jaren.

Het enige van deze constructie is dat je je motor wel moet laten repareren bij Safe. En dat je geen geld kan terug krijgen, maar dat je motor altijd gerepareerd word (maar dit kost je uiteraard niks). Ik neem aan dat dit allemaal correct is geregeld.
Verder geen addertjes onder het gras? En wat doen ze bij total loss?
 
De knmv heeft nu een aanbieding als je lid van hun bent of snel wordt (voor 1 aug) Dan begin je met een no-claim van 80% en dat scheelt heel veel. Je leeftijd en type motor doen ze niet moeilijk over.
Als ik dit op de site van de KNMV check blijft de premie toch enorm hoog. Dus het moet zowieso dan i.s.m. een motorzaak. En als ik je goed begrijp is dit dus een actie dus die kan na 1 augustus afgelopen zijn.

Zou het dan ook mogelijk zijn nu lid te worden (zonder verzekering) zodat ik over een half jaar die 80% no-claim kan pakken?
 
Verder geen addertjes onder het gras? En wat doen ze bij total loss?
Tja, niet dat ik weet :? Zou eigenlijk de voorwaarden is moeten opvragen. En bij total loss, zou het niet weten. Neem aan dat je een nieuwe bike krijgt. Want een total losse motor maken schiet natuurlijk niet op :P
 
Check Goedhart motoren ook. Die hebben dezelfde verzekering bij KNMV. Zelf heb ik ook een R6 (2002) nieuw daar gehaald in 2003 met €1000 korting. Maar heb niks over reparaties gehoord bij hun.
Verder is de afschrijving inderdaad zo laag vaak dat je relatief goedkoop een nieuwe motor hebt met 2 jaar garantie.
Je hebt in ieder geval creatief gerekend.....*d
 
Wel leuk dat het zich in 3 jaar terugbetaald, maar wil je wel drie jaar op die motor blijven rijden??
Al rijd je maar 1 jaar op die motor. Dan heb ik alsnog wel €1000,- extra over voor een motor waar 0KM op staat, garantie op zit en 3 jaar nieuwer is!

En 3 jaar rijden op een motor van 2004 moet geen probleem zijn lijkt me. Die 2 jaar van die 25kw zijn ook zo voorbij B| NOT.

ff bellen met de KNMV en even goed je best doen ;) Succes!
Ja misschien is dat maar het beste *D
 
verder blijft de premie (KNMV) de komende jaren hetzelfde. Je bouwt dus niet korting op.....
 
Weet je wel zeker dat die verzekering voor de volle 3 jaar geld en niet b.v alleen het eerste jaar (zou zo'n welbekend addertje zijn :( )

Anders is het zeker wel interresant!
 
Als ik dit op de site van de KNMV check blijft de premie toch enorm hoog. Dus het moet zowieso dan i.s.m. een motorzaak. En als ik je goed begrijp is dit dus een actie dus die kan na 1 augustus afgelopen zijn.

Zou het dan ook mogelijk zijn nu lid te worden (zonder verzekering) zodat ik over een half jaar die 80% no-claim kan pakken?


Ik ben nu ook lid, maar zit nog met mijn huidige verzekering. Die loopt pas af in januari en dan gaat de knmv-verzerking in.
 
Check Goedhart motoren ook. Die hebben dezelfde verzekering bij KNMV. Zelf heb ik ook een R6 (2002) nieuw daar gehaald in 2003 met €1000 korting. Maar heb niks over reparaties gehoord bij hun.
Verder is de afschrijving inderdaad zo laag vaak dat je relatief goedkoop een nieuwe motor hebt met 2 jaar garantie.
Je hebt in ieder geval creatief gerekend.....*d
Nou ja creatief, lijkt me toch de harde waarheid als ik het zo zie. Eigenlijk te goed voor woorden. Het is dat ik nu nog geen €12.00,- bij elkaar heb en op 25kw zit. Anders had ik het wel geregeld.

verder blijft de premie (KNMV) de komende jaren hetzelfde. Je bouwt dus niet korting op.....
Maar wel schadevrije jaren, mocht je naar een andere verzekeraar gaan.

Weet je wel zeker dat die verzekering voor de volle 3 jaar geld en niet b.v alleen het eerste jaar (zou zo'n welbekend addertje zijn :( )

Anders is het zeker wel interresant!
Zoals zed33 beschrijft blijft de premie hetzelfde. Lijkt me ook niet dat die premie in ene als een gek omhoog schiet. Maar ja, ik weet er het niet het fijne van.
 
De knmv heeft nu een aanbieding als je lid van hun bent of snel wordt (voor 1 aug) Dan begin je met een no-claim van 80% en dat scheelt heel veel. Je leeftijd en type motor doen ze niet moeilijk over.
waar heb je deze info vandaan? zie er niks overstaan op hun website namelijk
 
OK, ik heb net gebeld naar de KNMV.

De verzekering van €600,- is een speciale dealer-actie i.s.m. de KNMV. Deze is alleen het eerste jaar geldig. Hierna zul je de 'normale' premie moeten betalen. Echter kan je na dit jaar nog wel naar een andere verzekeraar gaan!

Schade vrije jaren en leeftijd haalt hierbij niks uit.

De actie die nu gaande is, waar hierboven over gesproken word is t/m 1 augustus geldig. Er word dan 80% korting gegeven op je no-claim! Voorwaarde is wel dat je dus voor 1 augustus een motor verzekerd. Gewoon lid worden heeft geen zin.

Ik zou dus eigenlijk per direct een motor van €100,- moeten zien te vinden zodat ik nu die 80% no-claim pak die ik dan over een half jaar mee kan nemen naar mijn R6. Wie o wie heeft er een barrel staan... hij hoeft geen eens te kunnen rijden!
 
Whehe Unive: 1600,- per jaar per 1 Augustus.

Knmv 2400,- per jaar per 1 Augustus.

Dat buiten de actie om...

Knmv goedkoop? :+
Ik heb het ook niet buiten de acties om. Dat zie ik zelf ook wel he ;)

Ik ga toch snel kijken of ik niet nu die 80% no-claim op de kop kan tikken. Dan kan ik na de dealer-actie vooruit op die 80% no-claim die ik van de knmv heb gehad.
 
is het wel zo dat het een "en - en" actie is.

want zoals ik het nu lees reken je dus op een extra korting door meteeen een all risk verzekering af te sluiten voor 600 euro EN nog eens op extra "tot 2000 euro" korting. Meestal zijn mooie acties "niet geldig in combinatie met andere acties"

Mocht dat wel het geval zijn dan zit er inderdaad weinig verschil tussen, maar ik heb mijn twijfels.
 
OK, ik heb net gebeld naar de KNMV.

De verzekering van €600,- is een speciale dealer-actie i.s.m. de KNMV. Deze is alleen het eerste jaar geldig. Hierna zul je de 'normale' premie moeten betalen. Echter kan je na dit jaar nog wel naar een andere verzekeraar gaan!
Daar is dus het addertje onder het gras!
 
is het wel zo dat het een "en - en" actie is.

want zoals ik het nu lees reken je dus op een extra korting door meteeen een all risk verzekering af te sluiten voor 600 euro EN nog eens op extra "tot 2000 euro" korting. Meestal zijn mooie acties "niet geldig in combinatie met andere acties"

Mocht dat wel het geval zijn dan zit er inderdaad weinig verschil tussen, maar ik heb mijn twijfels.
Yeps, die €2000,- korting is gewoon summer-sale korting (maar in principe kan je overal al voor €10.000 een R6 2004 kopen, dus eigenlijk heb je maar €500,- meer korting). De verzekering staat hier totaal los van.

Daar is dus het addertje onder het gras!
Correctie (startpost ook gewijzigd), na 2de telefoontje blijkt dat ze 2 soorten verzekeringen hebben (Safe + KNMV samen).
- Dealeractie (Safe + KNMV), hierbij heb je het eerste jaar korting en daarna de volle mep.
- VCOM (weet niet of je het zo schrijft), hierbij betaal je gewoon dezelfde premie als dat je het eerste jaar betaald. Als je schade maakt gaat je premie NIET omhoog maar gaan er schadevrije jaren af.

Waarom ze er twee hebben weet ik niet, hoorde dit ook weer van een vriend die ik ook naar de KNMV heb laten bellen ;)

Heb je eigenlijk gevraagd naar de actie via Safe of de KNMV-actie alleen?
Beide partijen zijn nu gebeld.

Maar het is dus zo dat die acties altijd een combi zijn van Safe en KNMV.

Naast die acties hierboven (wat niet echt acties zijn) heb je wel een echte actie van de KNMV zelf. Als je hierbij voor 1 augustus een motor bij hun verzekerd krijg je 80% korting op je no-claim.

Voor mij is dit nu niet zo heel belangrijk meer, want ik pak straks gewoon die VCOM verzekering waarbij ik een lage premie blijf betalen. Is natuurlijk niet zo laag als 80%. Scheelt 200 euro, maar voor die euro's ga ik nu niet moeilijk doen om een motor aan te schaffen.

[me]Oesie gaat nog maar even door met teveel werken zodat een R6 2004 werkelijkheid word. *duim* *duim*[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het verhaal ;)

Ik ben Dennizz en ik kom uit .... enz :P

Ik okt. heb ik me rijbewijs 2 jaar en ik wordt dan ook 20 jaar OUD :z
Heb gisteren me zx-6r ingeruild en mag ik okt. me R6 grijs 04 ophalen :9~

Ik had me ninja verzekerd bij univé:
Totaal betaald: € 2300 '( (1200 en 1100) Dit was MET alarm

In okt. komt de R6 op mijn naam te staan en moet ik hem verzekeren :]

De premie is (dacht ik) 5% van de aanschafwaarde of was het nou de nieuwwaarde :? Maakt niet uit in mijn geval zijn ze beide gelijk :P In ieder geval: voor iedereen hetzelfde 8-) Geen discriminatie :) Me pa zou even veel betalen :] Maarja die betaald bij elke verzekring ongeveer 600 :Z

premie: 617 € (komt nog wel opzittende en kleding bij) :} :} :} :}
(Univé: zal me verzekering 1800 € gaan kosten MET 2 schade vrije jaren |( )

Oesie kwam inees met rare verhalen :+ dus dat heb ik even uitgezocht O-)

KNMV vertelde mij dat ze twee soorten verzekeringen hadden:
- Verzekring via Vikon contract
- Dealer actie
Zij konden mij niet vertellen welke ik zou krijgen dus heb ik even contact met de dealer gehad.
Deze wist me zeker te vertellen dat het een Vikon was :}

Vikon: Dit contract/polis blijft gewoon doorlopen. Er wordt dus niet na een jaar een nieuwe premie prijs berekent :} (mits schade enz...) De 2004 R6 is dus gewoon veel goedkoper in de verzekering als mijn ZX-6R van 1999 :P |(

Dealer actie: De verzekering duurd een jaar (erg goedkoop) en na het jaar wordt een normaal tarief gerekend (lees: gaat dus dan z`n 2000€ kosten voor mij B| )

Beide verzekeringen worden wel stilzwijgend verlengd met iedere x één jaar.

Dealer actie klinkt wel een beetje hetzelfde als verzekering van de dealer met summer sale weken maar heeft dus in mijn geval nix met elkaar te maken.

Waarom de verzekering dan zo goedkoop??? Ik denk: Alle motors die safe verkoopt met verzekering van KNMV levert voor de verzekering maatschapppij een heleboel nieuwe leden *D En dat is geld. Ik denk ook zelf dat de verzekeraar niet (of héél weinig) had gedacht dat er "kinderen" :+ van 19/20 jaar een nieuwe SS kunnen kopen. Dus de verzekering krijgt er GEEN jongeren bij die juist zorgen voor VEEL schade. Dus een goede korting kunnen zij bieden ;)

Tijdens deze verzekering bouw je wel je schadevrije jaren op maar de premie blijft gelijk (lekker belangrijk *D Tis bijna gratis : })

Ik vroeg nog: Als ik hem nou kort rij? Wat dan?

Dat wist degene en zijn collega niet precies (degene die erover ging was ziek). Hij zei eerst: dan gaat dat van je schade vrije jaren af *D (ik heb er al twee :9 ) Meteen erachteraan zei die dat i het eigenlijk niet wist en het even ging uitzoeken.

Dat hoor ik dus van de week :) Het zou natuurlijk wel ideaal zijn dat premie gelijk blijft en dat het alleen je schade vrije jaren kost :o

Volgens mij nix vergeten :)

Oja verzekering voorwaarde:

-Niet meer als 15.000 km per jaar
-alarm of 2 kettingsloten gekeurd (toepassing bij SS en Harley)

Dat waren ze al dacht ik...
 
80% no cialm actie: ik heb net de KNMv gebeld en mezelf lid gemaakt; verder heb ik ook een verzekering afgesloten maar met een datum in de toekomst tegen diezelfde voorwaarden.. 80 noclaim!!! is nog goedkoper dan de 70% die ik nu krijg via mijn pa bij unive....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan