Verzekering: volledig casco of WA+

Yes

MF veteraan
1 aug 2005
1.834
0
Tilburg
Hoi,

Ik heb een nieuwe motor gekocht *O* Ik krijg 'm vrijdag, maar zit te twijfelen of ik 'm volledig casco of alleen WA+ ga verzekeren. Mijn vorige motor was uit 1999, en die heb ik alleen WA+ verzekerd, maar deze motor is een stuk nieuwer (2004) en heeft nog maar 9500 kilometer gelopen. Het is een SV650S, die worden denk ik ook wat minder snel gejat dan de zwaardere supersports (hoop ik?). Het scheelt ook nogal wat qua kosten (van 11 euro per maand naar 95 ofzo).
Wat denken jullie?
 
Bij WA+ is diefstal ook gedekt.
+casco is gewoon allrisk.

Hangt dus van je eigen rijstijl af. Maak je nog wel eens KD's en denk je dat er een verhoogd risico is dat je wel eens door eigen toedoen ten val zou kunnen komen, dan zeker allrisk nemen. Zeker met zo'n nieuwe fiets.
Als je een redelijk rustig rijdt of een chopper rijdt :+ dan gewoon WA+

Ben zelf iig blij dat ik allrisk heb genomen, anders had ik echt zwaar zitten balen. Een '05 R6 met 40 km/h total loss rijden is zo gebeurd heb ik gemerkt. :P
 
Tja....

Wat kan je missen en wat is een extra stukje financiële zekerheid je waard?

Voor zover er sprake is van enige vorm van zekerheid bij een verzekering.......
 
Laatst bewerkt:
Het scheelt ook nogal wat qua kosten (van 11 euro per maand naar 95 ofzo).
Wat denken jullie?

Eigenlijk is de vraag die je jezelf moet stellen is:

Heb ik schade door eigen toedoen, heb dan het geld om te laten repareren (Bij TL, kan ik eenzelfde motor weer kopen)

P.S.: heb je het geld voor de niuwe motor geleend dan altijd All Risks verzekeren!!
 
volledig casco is voor motoren bijna onbetaalbaar. een paar jaar schade vrij rijden en je hebt zo ongeveer de waarde van je motor bij elkaar gespaard aan bespaarde premie.

korrom, ben je van plan meer dan eens in de 5 jaar serieus schade te rijden dan moet je volledig casco overwegen (hou er dan wel rekening mee dat je na een paar claims wel eens het stempel van onverzekerbare risico factor zou kunnen krijgen). Anders ben je met WA+ goedkoper uit (maar het is wel lekker als je een goede spaarpot achter de hand hebt want die zul je aan moeten spreken als je een keer te plat gaat)


maar wat betreft diefstal.... dat is met WA+ ook gedekt (dat is ongeveer die + tov een kale WA)
 
Ben zelf iig blij dat ik allrisk heb genomen, anders had ik echt zwaar zitten balen. Een '05 R6 met 40 km/h total loss rijden is zo gebeurd heb ik gemerkt. :P
:o

volledig casco is voor motoren bijna onbetaalbaar. een paar jaar schade vrij rijden en je hebt zo ongeveer de waarde van je motor bij elkaar gespaard aan bespaarde premie.
Dat idee had ik ook al :Y Maar dan maar hopen dat je niet meteen in de eerste maanden TL gaat....
 
Laatst bewerkt:
Yup, dat is de afweging die je moet maken.
Ik had mezelf wel voor mijn kop kunnen slaan als ik geen allrisk verzekering had genomen. Mijn motor was pas een half jaar oud..

edit:
ik bedoelde natuurlijk dat ik mijn motor pas een half jaar had. Hij kwam uit 2005. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mee eens :)
Vooral omdat R6 van nog geen jaar een stukkie duurder is dan mijn SV'tje uit 2004....

Tja, maar onderuit gaan... hoe snel is je motor TL? Ik ben nog nooit onderuit gegaan (hoop het voorlopig ook niet te doen), maar zou ook niet weten hoe snel je aan kosten zit....
 
Laatst bewerkt:
lid worden bij de knmv, krijg je korting op je verzekering en je bent gelijk lid van de knmv pechservice.
en dan is het voor jouw motor, met bijvoorbeeld 2 schadevrije jaren rond de 39 euro per maand en dat is volledig casco dus all risk.
en dat geeft wel een lekker gevoel als je aan het rijden bent, ik bedoel een glijertje is zo gemaakt. ik hoop dat je er wat aan hebt, en veel plezier met nieuwe bike.
 
Laatst bewerkt:
Ga es op hun site kijken....ben namelijk al lid, dus da's gemakkelijk :)
Ik heb alleen nog een van m'n oude motor.... Hoopte die over te kunnen sluiten op de nieuwe motor (heb nog geen reactie terug), anders moet ik die door laten lopen tot augustus. Maar ja, zoooo duur is die ook weer niet. :P
 
ik zou als ik jou was even bellen want die berekening op internet klopt niet helemaal.
ik heb toevallig de afgelopen weken 2 motors daar verzekerd, en ik had vantevoren alle aanbieders vergleken en deze kwam er het best uit kwa prijs en kwaliteit.
 
lid worden bij de knmv, krijg je korting op je verzekering en je bent gelijk lid van de knmv pechservice.
en dan is het voor jouw motor, met bijvoorbeeld 2 schadevrije jaren rond de 39 euro per maand en dat is volledig casco dus all risk.
en dat geeft wel een lekker gevoel als je aan het rijden bent, ik bedoel een glijertje is zo gemaakt. ik hoop dat je er wat aan hebt, en veel plezier met nieuwe bike.


euh...ik weet niet wat hier de bedoeling is van knmv.
Maar vind het heeeeel erg misleidend....staat erbij dat als je het online regelt je 5% korting krijgt.
Jij zegt vervolgens dat je voor die sv650 rond de 40 euro all risk zou moeten betalen.
Ik kom op de site op rond de 80 euro uit. (met 2 jaren schade vrij)
Wat ik dus heel misleiden dvind dat ze korting geven als je het online regelt en je betaald vervolgens het DUBBELE!! :X
Das niet bepaald korting.
Vooral omdat daar staat dat je korting krijgt als je je zaken via internet regelt heb je neit snel de neiging om even te bellen en zou je dus nooit erachter komen dat je teveel betaald.
En waarom zou je als je belt ineens de helft betalen....dat snap ik niet helemaal.

Dus ik ben wel benieuwd wat er uit komt als TS belt.

Keep us posted, want ik heb ook wel interesse in Allrisk als het maar 40 euro per maand kost.

Groeten

Brakke
 
Heeft vast met geboortedatum te maken :) Ben geloof ik een b-tje ouder O-)
 
Heeft vast met geboortedatum te maken :) Ben geloof ik een b-tje ouder O-)

KREK!

baal ik nou van....onze maaschappij heeft een hekel aan knappe, sterke, jonge mannen met een motor -O-


maaruuh....hoe oud ben je dan (als ik vragen mag)? :P

ben zelf namelijk 22 en wil weten hoe oud ik nou moet zijn om zon GIGANTISCHE korting te krijgen :9

Groeten

brakke
 
KREK!

baal ik nou van....onze maaschappij heeft een hekel aan knappe, sterke, jonge mannen met een motor -O-
_O-

maaruuh....hoe oud ben je dan (als ik vragen mag)? :P

ben zelf namelijk 22 en wil weten hoe oud ik nou moet zijn om zon GIGANTISCHE korting te krijgen :9

Groeten

brakke

Goeie smoes :P Maar ik ben bijna tien jaar ouder dan jij :o Da's lang wachten voor je 8-)
 
zelf ook sinds zaterdag een nieuwe motor, een kawa Z750 2007... heb eerst overwogen om WA+ te verzekeren. Maar heb toch gekozen voor all risk, je stapt zelf verzekerder op je motor, kunt zonder na te denken lekker schuine bochtjes nemen of wat dan ook...



Als je het geld heb..... All risk doen!
 
Een maand geleden stelde ik mezelf ook de vraag of ik all-risk of WA+ moest doen. De aankoopprijs van m'n (2e hands fiets) was 4500, meerprijs voor allrisk zou 20 euro per maand zijn, oftewel 240 euro per jaar. Als ik 20 jaar schadevrij zou rijden zou ik goedkoper uit zijn met een WA+ verzekering, dus ik heb lekker voor all-risk gekozen :)

(eventuele premieverhogingen na een schade niet meegerekend)
 
Als je na een paar maanden je motor TL zou rijden, kan je 'm dan direct vervangen? Zo niet dan zou ik 'm all risk verzekeren. Je motor is zo jong en heeft nog flink wat waarde dat het mij de moeite waard lijkt om 'm all risk te verzekeren.

Overigens zit jij nog zo'n twee jaar in de duurdere leeftijdsgroep, vanaf 24 jarige leeftijd zijn de premies een stuk lager :9
 
Als je na een paar maanden je motor TL zou rijden, kan je 'm dan direct vervangen? Zo niet dan zou ik 'm all risk verzekeren. Je motor is zo jong en heeft nog flink wat waarde dat het mij de moeite waard lijkt om 'm all risk te verzekeren.

Overigens zit jij nog zo'n twee jaar in de duurdere leeftijdsgroep, vanaf 24 jarige leeftijd zijn de premies een stuk lager :9

KREKKER DE KREKKKKKK!!

2 Jaaar nog!
man ben pas 22 geworden. -O-
Maja daarom moest bij mij vorig jaar de TL1000R eruit.
Mijn droomfiets eerlijk waar, maar zon motor moet je gewoon all-risk verzekeren.
En jah met 20-21 zijn de premies achterlijk hoog (dik over de 100e p.m.)
Dus moest hem toen verkopen. Ik wil graag wer TLR rijde, maar niet voor zon prijs of WA+ maja zit nog steeds in je achterhoofd...wat nou als ik val....

what to do what to do!

Brakke
 
gewoon het eerste jaar al-risk, en het jaar erop kun je altijd nog kijken wat je doet.
knmv is een goede verzekering en vooral voor motorrijders.
 
Én je ben een vrouw, vrouwen betalen minder dan mannen :Y
Bij Unive tenminste, jaaaa jaaa... Ik weet wel WAAROM ik € 100,- per maand kwijt ben aan verzekering -O-
:o

Eigenlijk vind ik dat niet zo erg :P

gewoon het eerste jaar al-risk, en het jaar erop kun je altijd nog kijken wat je doet.
knmv is een goede verzekering en vooral voor motorrijders.

:Y ga ik denk ik doen... Heb al op de website van KNMV mijn premie berekend, die ligt inderdaad voor volledig casco rond de 40 euri's. Da's goed te doen. Ga ze nu even bellen, want op hun website staat dat je online niet meteen kunt verzekeren. En de verzekering moet toch echt wel vandaag in *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan