verzekering voor circuit

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
Ik ga binnenkort op het circuit van zandvoort rijden. het is geen wedstrijd maar gewoon "vrij" rijden. ik heb mn motor WA+ verzekert.

mn vraag: ben ik nu op het circuit ook verzekert als ik bijv. een ander van de baan rij oid? en hoe geld dat voor jezelf?

ik heb geloof ik ooit ergens gelezen dat je je verzekeringsmaatschappij moet bellen en dat je dan moest melden dat je een circuitcursus gaat doen. hiervoor zal je een appartje verzekering kunnen afsluiten. ik heb mn eigen verzekering benanderd maar die kende deze regeling niet.

dr zijn vast wel mensen die hier ervaring mee hebben op dit forum.
is de mogelijkheid er ook om in dit geval je motor tijdelijk allrisk te verzekeren oid?

(ben overigens niet van plan om onderuit te gaan, maar je weet maar nooit.)

maar 26 juli staat al vast en rij ik op zandvoort :9 :] met of zonder verzekering..
 
>>zac/knmv


die regeling die jij bedoelt geldt alleen voor de VRO cursussen van de KNMV ;)
 
Inderdaad.

Hier moet je zelfs een speciaal formulier voor tekenen, daar staat in dat je voor welke schade dan ook niemand aansprakelijk kunt stellen
 
dus stel dat jij lekker op het circuit rijd en een andere rijder gaat onderuit en door zijn motor ga jij ook op je plaat.. valt er dus 0,0% te verhalen? ik had namelijk mijn verzekering gebeld en die zeiden dat op het circuit je gewoon verzekert bent zolang het maar gaan wedstrijd betreft. alleen uitbrijding voor het circuit was niet mogelijk voor beperkte periode...

ik weet niet of ik mn maatschappij nou moet geloven dat ik gewoon WA verzekert ben op het circuit,,
 
dus stel dat jij lekker op het circuit rijd en een andere rijder gaat onderuit en door zijn motor ga jij ook op je plaat.. valt er dus 0,0% te verhalen? ik had namelijk mijn verzekering gebeld en die zeiden dat op het circuit je gewoon verzekert bent zolang het maar gaan wedstrijd betreft. alleen uitbrijding voor het circuit was niet mogelijk voor beperkte periode...

ik weet niet of ik mn maatschappij nou moet geloven dat ik gewoon WA verzekert ben op het circuit,,

Je bent dus gewoon niet verzekerd B| 100% zeker :Z
 
dus stel dat jij lekker op het circuit rijd en een andere rijder gaat onderuit en door zijn motor ga jij ook op je plaat.. valt er dus 0,0% te verhalen? ik had namelijk mijn verzekering gebeld en die zeiden dat op het circuit je gewoon verzekert bent zolang het maar gaan wedstrijd betreft. alleen uitbrijding voor het circuit was niet mogelijk voor beperkte periode...

ik weet niet of ik mn maatschappij nou moet geloven dat ik gewoon WA verzekert ben op het circuit,,

Je bent dus gewoon niet verzekerd B| 100% zeker :Z
 
Deze oude oma even opgehaald. ik ga namelijk ook circuitrijden dit jaar en zit met het zelfde probleem. stel ik ga onderuit, en breek een arm, waar verzekeren jullie dit. Of is dit zoals hiervoor wordt gezegd niet te verzekeren?
 
Deze oude oma even opgehaald. ik ga namelijk ook circuitrijden dit jaar en zit met het zelfde probleem. stel ik ga onderuit, en breek een arm, waar verzekeren jullie dit. Of is dit zoals hiervoor wordt gezegd niet te verzekeren?
Valt gewoon onder je ziektekostenverzekering.

Het gaat hier om het verzekeren van schade aan je motor. Ik ken wel gevallen van mensen waarbij de schade, opgelopen op een circuit gewoon werd uitgekeerd. Overigens zonder de feiten te verdraaien....
De meeste verzekeringen keren echter niets uit.
 
is niet hellemaal waar wat hier verteld word...

Diverse verzekeringen keren dus WEL uit, zolang je maar geen wedstrijd rijd, er is dus geen tijdwaarnemening of en een prijs uitreiking is.

Als het hier dus gaat om een rijvaardigheids training of gewoon een Circuit dag dan ben je dus gewoon verzekerd voor je eigen schade aan je eigen motor.

Let wel het gaat hier alleen om je eigen schade, je tekend inderdaad afstand van en voor het verhalen op anderen en de organisatie.

als je onderuit gaat door een fout van een dan is het een appart verhaal omdat je namenlijk afstand getekend heb en dus zal je verzekering niks kan verhalen op de tegen partij, dan zeggen ze natuurljk tja.... maar zolang je onderuit gaat door eigen toedoen dan is er niks aan de hand, en krijg je je schade betaald en het jaar er op een fikse verhoging van je premie. Let wel dit is bij sommige verzekeringen.... ( heb zelf ook nagevraagd bij mijn eerste straat fiets waarmee ik een circuit training ging rijden )
 
De rest van je leven achter de (gemeente)begonia's, das goedkoop :z :P

Geld moet rollen, is goed voor de economie en werkgelegenheid enzo ;)
 
Polis goed doorlezen.

Mijn maatschappij keert wel uit bij vrij rijden(is ook een cursus ;) ) of b.v een vro.

Met een W.A ben je helaas niet verzekerd op een circuit.
 
Ter aanvulling: een rechtsbijstandsverzekering en een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering zijn altijd wijs.

Als je meedoet met een sportief gebeuren als een circuitdag of een ZAC-wedstrijd, aanvaard je een zeker risico. Dus als je ten val komt doordat iemand je wil uitremmen, ook al is het op zichzelf een domme actie, dan is dan ander niet aansprakelijk voor jouw schade.

Maar dat kan anders zijn als de fout die de schade veroorzaakt echt grof is. Er is bijvoorbeeld jurisprudentie over een (amateur)voetballer die tijdens de wedstrijd een 'doodschop' uitdeelt en zo iemand invalide maakt. Die persoon was uiteindelijk aansprakelijk. En bij arbeidsongeschiktheid kan de schade al snel oplopen tot enorme bedragen.

In de motorsport zijn vergelijkbare incidenten voorstelbaar. Denk bijvoorbeeld ook aan roekeloos rijden in de paddock o.i.d.
 
leuk dat mijn oude topic weer naar boven komt :9

De rondjes op zandvoort heb ik inmiddels allang gereden en zonder extra verzekering. je moet vooral zelf je koppie erbij houden en weten tot hoever je zelf kunt gaan. kheb de nodige (ernstige) ongelukken zien gebeuren die dag '( sommige kwamen er echt niet goed vanaf. wel viel het me op dat het vooral in de snellere groepen was waar de ongelukken gebeurde, dus niet bij de mensen die voor hobby rijden, maar bij de meer ervarenen rijders... ik denk dat de amateurs wat voorzichtiger zijn en nog minder durfen.

ik had zelf mn verzekering gebeld en die zeiden hetzelfde als hierboven. mijn verzekering zal mij alleen verzekeren als het een rijvaardigheids training betrof. een circuitdag valt hier dus niet onder!!

je bent dus gewoon de lul als je brokken maakt door jezelf of door een ander.

hou je koppie erbij en let op andere/snellere en wil niet meteen te veel.

ps. deze dag is mij zeer goed bevallen en kga binnenkort maar weer een dagje boeken :]
 
is niet hellemaal waar wat hier verteld word...

Diverse verzekeringen keren dus WEL uit, zolang je maar geen wedstrijd rijd, er is dus geen tijdwaarnemening of en een prijs uitreiking is.

Als het hier dus gaat om een rijvaardigheids training of gewoon een Circuit dag dan ben je dus gewoon verzekerd voor je eigen schade aan je eigen motor.

Let wel het gaat hier alleen om je eigen schade, je tekend inderdaad afstand van en voor het verhalen op anderen en de organisatie.

als je onderuit gaat door een fout van een dan is het een appart verhaal omdat je namenlijk afstand getekend heb en dus zal je verzekering niks kan verhalen op de tegen partij, dan zeggen ze natuurljk tja.... maar zolang je onderuit gaat door eigen toedoen dan is er niks aan de hand, en krijg je je schade betaald en het jaar er op een fikse verhoging van je premie. Let wel dit is bij sommige verzekeringen.... ( heb zelf ook nagevraagd bij mijn eerste straat fiets waarmee ik een circuit training ging rijden )


Ik zal eens informeren bij mijn verzekering (ZLM), zal het laten weten of deze verzekering bij een ongeval tijdens een circuitdag uitkeert.

Wie heeft er al een verzekering die uitkeert op een circuitdag? laat dan even weten welke.
 
Ik zal eens informeren bij mijn verzekering (ZLM), zal het laten weten of deze verzekering bij een ongeval tijdens een circuitdag uitkeert.

Wie heeft er al een verzekering die uitkeert op een circuitdag? laat dan even weten welke.

Vraag een schriftelijke bevestiging :Z
 
Ik zal eens informeren bij mijn verzekering (ZLM), zal het laten weten of deze verzekering bij een ongeval tijdens een circuitdag uitkeert.

Wie heeft er al een verzekering die uitkeert op een circuitdag? laat dan even weten welke.

En wat zeiden ze? Ik heb binnenkort ook een CRT-cursus (zonder tijdwaarneming) en wil binnenkort Unive even bellen hoe ze hier mee omgaan.
Als ik hun speciaal reglement er op nasla voor een motor- en scooterverzekering staat er het volgende in:
[Unive]Uitsluitingen: Naast de in het Algemeen Reglement genoemde uitsluitingen is van de verzekering uitgesloten: de aansprakelijkheid voor schade wanneer deze voortvloeit uit het gebruik in al dan niet georganiseerd (snelheids-)wedstrijdverband met uitzondering van zgn. orienteringsritten.[Unive]

Zou een CRT-cursus zonder tijdwaarneming onder de uitzondering orienteringsritten vallen :? ?
Ik bel in ieder geval wel even, ben benieuwd wat ze zeggen.
 
Als ik hun speciaal reglement er op nasla voor een motor- en scooterverzekering staat er het volgende in:
[Unive]Uitsluitingen: Naast de in het Algemeen Reglement genoemde uitsluitingen is van de verzekering uitgesloten: de aansprakelijkheid voor schade wanneer deze voortvloeit uit het gebruik in al dan niet georganiseerd (snelheids-)wedstrijdverband met uitzondering van zgn. orienteringsritten.[Unive]

Zou een CRT-cursus zonder tijdwaarneming onder de uitzondering orienteringsritten vallen :? ?
Ik bel in ieder geval wel even, ben benieuwd wat ze zeggen.

Indien je All-risk verzekerd bent, vergoed Unive de schade aan de eigen motorfiets. Als je tijdens een CRT valt, kun je van het CRT een verklaring krijgen dat het ongeval tijdens een CRT dag heeft plaatsgevonden.
Binnen veertien dagen heb je dan het geld op je rekening. Ik spreek helaas uit ervaring :o

Als je alleen WA verzekerd bent, krijg je niets uitbetaald. De schade valt onder eigen schuld dikke bult schade. Ook als deze door een ander is veroorzaakt, i.v.m. de afstandsverklaring die je moet tekenen.
 
Wie heeft er al een verzekering die uitkeert op een circuitdag? laat dan even weten welke.


Ik geloof niet dat ik hiermee nog bij een verzekeringsmaatschappij hoef aan te komen
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan