Verzekering voor motor continu in het buitenland

jochie

Rookie
26 feb 2002
6
0
nice
Onlangs zijn mijn vriending en ik naar Frankrijk verhuisd. Probleem is dat haar Honda CMX 450 niet wordt toegelaten door de Franse overheid.

De motor staat dus op NL-kenteken maar onze verzekering wil geen motor verzekeren die continu in het buitenland staat.

Weet iemand welke maatschappij wel motoren wil verzekeren die continu in het buitenland staan?
Daarnaast is een franse verzekering ruim 10 keer zo duur als in Nederland.
 
Denk dat geen een Nederlandse verzekering dat doet. Waarom wordt de CMX niet toegelaten ? Ik neem aan dat die Rebels daar toch ook wel rijden ?

En 10x zo duur als in NL lijkt me sterk, in NL zijn ze al duur. Dan zou ik dus voor de motor 150 euro per maand kwijt zijn, en 600 euro per maand voor de auto ofzo !!
 
Denk inderdaad dat je weinig kans hebt op een verzekering in Nederland die mee wil werken.

Dat Frankrijk die CMX niet wil toelaten snap ik niet. Er is toch zoiets als een EU met Europese typegoedkeuringen? Volgens mij moet die fiets zonder problemen op een Frans kenteken kunnen komen.
 
Je mag denk ik ook niet met nederlands kenteken blijven rijden (ik ga ervan uit dat jullie vast in frankrijk wonen). Na een bepaalde periode moet je hem denk ik laten overzetten. Net als je rijbewijs wat je zult moeten laten omzetten naar een franse versie.
 
Nee, in frankrijk kennen ze alleen de rebell 250. Die 450 hebben ze nog nooit van gehoord. Zelfs de honda importeur in parijs kent hem niet.
Het is een amerikaanse motor die naar nederland is gekomen. Nu zijn die fransen aan het zeuren dat hij niet aan de eisen voldoet terwijl wij zeggen dat dat ding door de europese unie al is toegelaten.

Over de verzekering: Ik betaal voor die motor maar 60 gulden per jaar. In Frankrijk wil de goedkoopste verzekering een soortgelijke motor (cmx 450 kennen ze niet) voor ruim 750 gulden per jaar verzekeren.
Komt ook omdat die Fransen hier als gekken op de motor rijden. Als ik 's ochtends in de spits rijd, zie ik altijd wel 1 a 2 motoren/scooters betrokken bij een ongeluk.

Het rijbewijs hoeft tegenwoordig niet meer omgezet te worden. Je mag idd niet langer dan 6 maanden met NL-platen rondrijden maar wat ik belangrijk vind is dat ik gewoon verzekerd ben. Die agenten doen hier soms wat makkelijker over kwesties met buitenlandse platen.
 
Laatst bewerkt:
Kan je de motor niet in nederland op iemand anders zijn naam verzekeren en overschrijven.
Die bataald de verzekering en evt wegenbelasting. ( kan je net zo goed niet betalen als ie niet hier heen komt)
 
Volgens mij zit er in rotterdam een verzekeringsmaatschappij 'terminus' of zo iets, die speciale verzekeringen doet. Als je bijvoorbeeld op de 'zwarte lijst' staat en andere maatschappijen je niet meer willen verzekeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan