Verzekering voor Oekraïne moldavie

dartboy

MF'er
4 jul 2013
35
6
houwaart belgie
Hallo ben van plan eind mei een twee tal weekjes rond te reizen met de motor waarbij we ook oekraine en moldavie zouden aandoen
Maar heb van mijn verzekering de raad gekregen om aan de grens een verzekering te nemen vermits zij mij geen verzekering geven voor deze landen
Nu is mijn vraag is dat de enigste oplossing en wat houd die verzekering juist in en wa kan da kosten vermits we maar een dag of zes daar zouden verblijven
Hopelijk kan ik via jullie inbreng een oplossing hiervoor vinden want de tijd word kort voor ik vertrek😊
 
Ben vorig jaar met de auto in Oekraine geweest, stond gewoon op groene kaart (UA), dus verzekerd.
Ik sluit verschillen per verzekering niet uit.

Als je Oekraine binnen rijdt, wordt bij de grens gecontroleerd of je WA verzekerd bent, op basis van je groene kaart.
Of je daar ook een verzekering kunt afsluiten, is mij niet bekend.
 
Moldova is allemaal geen probleem. Ga je ook naar Trans-Nistrie?
 
Met een Nederlandse verzekering is het geen probleem, ik zie in je profiel dat je in B woont, daar zijn de verzekeringen idd lastiger.
De oplossing is extra verzekeren in B, of via http://www.goshka.com.ua/?act=greencard

Transnistrie kun je gewoon naartoe hoor, let wel op dat je de juiste grensovergang neemt, en dezelfde terug, dit in verband met stempeltjes ;).. beter neem je voor een paar euro een taxi en laat je je motor ff een dag bij je hotel.
 
Laatst bewerkt:
Zal deze week eens info inwinnen bij andere verzekeraars
Of ik moet oekrains gaan leren lezen
Hoop dak het nog op tijd geregeld krijg
 
Veel verzekeraars sluiten het 'Oostblok' nog steeds uit.
Vorig jaar ben ik daarom overgestapt omdat ik naar Rusland wilde.

Ik zit nu bij Voogd & Voogd verzekeringen CV Middelharnis (onderdeel van ASR)
Ik zie op mijn groene kaart ook MD, UA en RUS.
Moldavië en Ukraïne en Rusland gewoon in het verzekerings-gebied.
Daarbij ook (voor mij) een redelijke premie. Succes!! :t
 
Laatst bewerkt:
Vind spijtig genoeg geen Belgische verzekering die me wil verzekeren voor beide landen
Ook mijne collega motorrijder raakt aan geen verzekering en vermits hij pas een nieuwe motor gekocht heeft heeft hij geen vertrouwen in zo een grens verzekering met als gevolg da ook volgend jaar onze planning om noordkaap finland en moermansk aan te doen hierdoor in duigen valt
Misschien als iemand nu eens juist kan uitleggen wa zo een grens verzekering dekt
Zodak mijne collega kan overtuigen om toch eentje af te sluiten aan de grens
 
Terug
Bovenaan Onderaan