Verzekering voorwaarden diefstal

KvM

MF veteraan
5 okt 2018
1.939
1.158
Waddinxveen
Ik heb mijn motor sinds zaterag all-risk verzekerd. Enige eis van interpolis is altijd ART4 slot gebruiken. Op zich geen probleem, maar thuis in de schuur vind ik dat wel een beetje gedoe / onzin.

Iemand bekend met een verzekering met betere voorwaarden qua diefstal beveiliging in een afgesloten schuur?
 
Ik heb mijn motor sinds zaterag all-risk verzekerd. Enige eis van interpolis is altijd ART4 slot gebruiken. Op zich geen probleem, maar thuis in de schuur vind ik dat wel een beetje gedoe / onzin.
Doe je het toch lekker niet?

Weten ze toch niet bij de verzekering als je motor weg is
 
Doe je het toch lekker niet?

Weten ze toch niet bij de verzekering als je motor weg is
Rob, precies mijn eerste gedachte. Als de motor gejat is met het slot op de plank, dan heb ik nog steeds 2 sleutels om te overleggen... Je zou bijna een slot er voor apart op de plank leggen met de aankoopbon ernaast.

Precies waarom ik het zo'n onzin vind. Wel fijn dat de eerste reactie mijn gevoel verwoord _O-
 
Een verzekering met betere voorwaarden hoeft niet gelijk te zijn aan een betere afhandeling als de motorfiets is gestolen. 😉

Ik weet zover geen verzekeringsmaatschappij die niet die eis hebben qua ART4 slot, ook thuis.

Ik weet niet wat voor handeling je allemaal moet verrichten om een ART4 slot te plaatsen, maar een ART4 schijfremslot is binnen 1 minuut geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Heb nu een beugelslot besteld. Die past in de frunk, en kan lijkt me zo door de velg. Nog makkelijker dan een schirjfremslot dus, maar dat moet dan wel 5x of meer per week er op en af in de schuur thuis.

Als ie ergens buiten staat kan ik er best aan wennen en ook beter voor mijn gemoedsrust. In ieder geval een beetje, verwacht er ook geen wonderen van, als ze m willen hebben is ie toch wel weg. Daarom is ie ook verzekerd. In ieder geval nu nog wel 8-)
 
In een grijs verleden heb ik wel een verzekering gehad zonder ART-4 voorwaarden, maar volgens mij zijn ze allemaal verdwenen/aangepast.

Bij mijn diefstallen werd er nooit naar bewijs gevraagd dat de motor op slot staat. Je moet natuurlijk wel bij de aangifte aangeven dat hij op slot stond ('weet u dat zeker meneer, heeft u het extra gecontroleerd?'), dus als het niet zo was pleeg je een strafbaar feit.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
En gelijk even je blik over de band, remschijf en remklauw laten gaan ter controle aangezien je de BRAVOK toch nooit uitvoert.
Ja, BRAVOK, in de praktijk doe ik dat zeker niet dagelijks als woonwerk rijder. Het spul moet gewoon werken...

En ja, ik kijk heus wel naar mijn motor om, doe al het onderhoud zelf, maar dagelijkse BRAVOK, nee...

Dus daar heb je best een punt. Maar 1x per dag op het werk voldoet ook wel toch O-)
 
Ik heb mijn motor sinds zaterag all-risk verzekerd. Enige eis van interpolis is altijd ART4 slot gebruiken. Op zich geen probleem, maar thuis in de schuur vind ik dat wel een beetje gedoe / onzin.

Iemand bekend met een verzekering met betere voorwaarden qua diefstal beveiliging in een afgesloten schuur
Waarom vind je die voorwaarde van gebruik van dat ART 4 slot onzin en gedoe? Is toch zo gedaan?
 
Ja, misschien heb je ook wel gelijk, maar nu ben ik gewend het oude beestje (de voorganger) gewoon binnen te zetten en klaar. Hij staat binnen, achter een gesloten deur, achter een poortdeur die op slot zit. En dan op stuurslot en met startonderbreking.

Gemak dient de mens ofzo, scheelt weer een minuutje 2x per dag?
 
 
Maar duidelijk, genoeg geluld, ik zal beginnen hem netjes elke dag op art4 te zetten, en als het mij echt tegen gaat staan dan zie ik wel weer. Misschien denk ik er ook wel gewoon veel te moeilijk over?
 
Godsamme,zit ik 8 pagina's door te lezen ,om er vervolgens achter te komen dat ts nooit of te nimmer gereageerd heeft hoe het uiteindelijk afgelopen is. 😫
 
In een grijs verleden heb ik wel een verzekering gehad zonder ART-4 voorwaarden, maar volgens mij zijn ze allemaal verdwenen/aangepast.

Bij mijn diefstallen werd er nooit naar bewijs gevraagd dat de motor op slot staat. Je moet natuurlijk wel bij de aangifte aangeven dat hij op slot stond ('weet u dat zeker meneer, heeft u het extra gecontroleerd?'), dus als het niet zo was pleeg je een strafbaar feit.
Als je beweert dattie op slot stond lijkt het me niet dat je liegt of meineed pleegt... Dat het niet zo was toen die gejat werd staat er niet bij
 
Godsamme,zit ik 8 pagina's door te lezen ,om er vervolgens achter te komen dat ts nooit of te nimmer gereageerd heeft hoe het uiteindelijk afgelopen is. 😫
Blij dat jij het gedaan hebt , hoef ik het niet meer
Moet trouwens de mijne ook nog op het stuurslot zetten
Wat grappig is hij staat in mijn garage met 4 slijptollen
Heb voor de veiligheid maar een extra slot gekocht dat ik in de kast heb liggen samen met 3 sleutels en de aan koop bon
 
Wel... Meestal is het slot er wel af op het moment dat de dief er effectief mee aan de haal ging.
Dus technisch, staat ie op het moment van diefstal nooit op slot.

Dat de verzekeringen dat argument nog niet gebruiken...
 
Als je beweert dattie op slot stond lijkt het me niet dat je liegt of meineed pleegt... Dat het niet zo was toen die gejat werd staat er niet bij
Dat slap gelul kun je prima op een forumpje zetten maar houdt bij zowel justitie als je verzekeringsmaatschappij uiteraard totaal geen stand.

Maar dat snap jij ook wel.

Hoop ik. Voor jou :+
 
Wel... Meestal is het slot er wel af op het moment dat de dief er effectief mee aan de haal ging.
Dus technisch, staat ie op het moment van diefstal nooit op slot.

Dat de verzekeringen dat argument nog niet gebruiken...

Nee hoor, die worden met t slot erop gesloten.
Vandaar dat veel maatschappijen ook eisen dat de motor thuis aan een anker vast staat.

De echte motordieven die voor de duurdere motoren gaan die hebben een busje, gooien de motor met slot en al in de bus en zijn binnen 10 seconden weer weg.

Lekker ergens in een loods de tracker/alarm/slot eraf beunen, geen haan die er naar kraait.
 
Bij ZLM hoef je tot een bepaalde dagwaarde geen ART4 slot te gebruiken (maar zij accepteren alleen inwoners uit Zeeland en Noord-Brabant, dus niet voor iedereen een optie)

Let er overigens ook op dat sloten die nu ART4 goedgekeurd zijn, dat niet altijd blijven! De huidig goedgekeurde sloten kun je vinden op Stichting ART – Blijf dieven een stap voor
 
Bij ZLM hoef je tot een bepaalde dagwaarde geen ART4 slot te gebruiken (maar zij accepteren alleen inwoners uit Zeeland en Noord-Brabant, dus niet voor iedereen een optie)

Let er overigens ook op dat sloten die nu ART4 goedgekeurd zijn, dat niet altijd blijven! De huidig goedgekeurde sloten kun je vinden op Stichting ART – Blijf dieven een stap voor
Klopt, maar als je slot goedgekeurd is bij aanschaf dan maakt het als het goed is niet uit. Ze kunnen moeilijk van elke brave burger verwachten elke dag/week/maand te controleren of de keuring van zijn slot niet verlopen is.

En voorlopig staat mijn motor netjes op het art4 slot:
1644490320849.png
 
Klopt, maar als je slot goedgekeurd is bij aanschaf dan maakt het als het goed is niet uit. Ze kunnen moeilijk van elke brave burger verwachten elke dag/week/maand te controleren of de keuring van zijn slot niet verlopen is.

En voorlopig staat mijn motor netjes op het art4 slot:
Bekijk bijlage 1726018
Zo staat hij 'thuis' ? Mooi voorbeeld van een motor die binnen 10 seconden gejat is.
Bussie stopt, zijdeur open, 3 gasten eruit en binnen seconden zitten ze weer in de bus, met jouw motor :)
Maar wel art 4 :Y ;)
Maak m ergens aan vast, met een goede ketting. Of een grondanker. Of zorg voor een goede verzekering :X :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan