Verzekering vraag

Hessel

Die hard MF'er
28 mrt 2004
405
0
Nijmegen
Hallo allemaal,

ik krijg over een tijdje m'n motor. dit is een kawa zx-6r van 2004. nu moet ik deze gaan verzekeren en ben eens gaan rondkijken op verschillende sites. nu is het probleem dat ik nog maar 18 ben, dus veel verzekeringen vragen voor een all-risk gigantisch veel (univé 1600 euro per jaar). als ik per maand ongeveer 130 euro aan verzekering moet betalen gaat de lol er al snel van af! daarom wil ik hem dacht ik dus aan wa+, kost me minder, maar ben dan dus niet tegen alle schades gedekt, bijna geen op diefstal na dan. dus nu de vraag;
-wie kent er een verzekerings maatschappij die niet naar leeftijd kijkt?
-en wat zouden jullie doen?

alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes hessel
 
Dat is inderdaad een optie, alleen staat hij in groningen ingeschreven en ik in nijmegen. als ik nou schade krijg is er een kans dat ze moeilijk gaan doen!
 
maar dan kan hij toch nooit de regelmatige bestuurder zijn. (de verzekering van het voertuig moet altijd op naam staan van de regelmatige bestuurder.) en als me pa bijv. geen motorrijbewijs heeft (wat hij wel heeft) dan kan hij nooit de regelmatige bestuurder zijn. dus pleeg je fraude bij een claim.
 
Ook al heeft ie geen rijbewijs kan de motor volgens mij nog steeds op zijn vaders naam geschreven worden!!

Moet volgens mij geen probleem zijn, totdat je een zware schade claimt.
Feit dat een maatschappij je fiets in dekking neemt wil niet automatisch zeggen dat alles OK is.

*D

Kun je waarschijnlijk ook lezen in je polis met die kleine lettertjes.
 
Zoek een verzekering die op vermogen polissen afgeeft. Je rijd toch maar 25kw, dat scheelt. Bijv. Unigarant werkt op basis van vermogen.
Maar als je een ZX6R van 2004 kan betalen, zou een hoge verzekeringspremie ook niet zo'n probleem moeten zijn.

In elk geval ben je tot je 24e de lul qua premie, al vallen de premies voor motoren echt wel mee vergeleken met die van de auto. Voor de auto betaal ik ruim 3x meer per maand dan voor de motor.
 
Volgens mij mag je alleen een motor op je naam hebben als je een motorrijbewijs hebt. Of je vader een motorverzekering mag afsluiten op een motor die niet op zn naam staat dat betwijfel ik... Lijkt me een open deur voor de verzekeringsmaatschappij.

Ik zou het er ook niet op gokken om de motor dan maar wa+ te gaan verzekeren... Je moet toch wel met een gerust hart kunnen jagen 8-) ofniedan?
 
hmmz.. beetje non-argument om te zeggen dat je t wel kan betalen als je een nieuwe kawa koopt... tis een bedrag wat je maar een keer neer hoeft te leggen --> verzekering is maandelijks..

ik had een beetje t zelfde probleem, maar mijn beestje staat op naam van mn pa en die betaald ook de verzekering. Hij heeft nu ook van de week zn rijbewijs gehaald en nu mag hij er ook mee rijden. (dat was de deal, maar wel slikken als ie belt met de vraag: "waar liggen je sleuteltjes?" :X )

maar ja, hij rijd er dus ook mee en heeft zn rijbewijs, de verzekering kan niet controleren wie nu pcies de meeste km's maakt.. mijn probleem opgelost (tis wel absurd hoeveel t scheelt B| )

even ter vergelijking --> voor hem kost t ongev 16 euro per maand :X (dacht ik, maar niet boven de 30 iig)-(SV van dec 2001 - 25 Kw - allrisk)
 
Laatst bewerkt:
Zoek een verzekering die op vermogen polissen afgeeft. Je rijd toch maar 25kw, dat scheelt. Bijv. Unigarant werkt op basis van vermogen.
Maar als je een ZX6R van 2004 kan betalen, zou een hoge verzekeringspremie ook niet zo'n probleem moeten zijn.

In elk geval ben je tot je 24e de lul qua premie, al vallen de premies voor motoren echt wel mee vergeleken met die van de auto. Voor de auto betaal ik ruim 3x meer per maand dan voor de motor.
Leuk dat unigarant maar volgens hun kon ik mijn cbr toch echt niet verzekeren onder de 75 kw en hij is maar 25, gelukkig was ik 20 toen ik verzekering afsloot bij unive koste me ook nog wel 1100. dat was echt de goedkoopste succes met zoeken
 
Zoek een verzekering die op vermogen polissen afgeeft. Je rijd toch maar 25kw, dat scheelt. Bijv. Unigarant werkt op basis van vermogen.
Maar als je een ZX6R van 2004 kan betalen, zou een hoge verzekeringspremie ook niet zo'n probleem moeten zijn.
:^ Naar leeftijd kijken ze namelijk allemaal.
 
Moet je gewoon op je eigen naam verzekeren. Als je namelijk je fiets op bijv. je vaders naam zet pleeg je verzwijging (art. 251). Als je dan ooit schade rijd en ze komen erachter dat die fiets van jou is en dat jij de regelmatige bestuurder bent dan ben je zuur. Schade wordt niet uitkeerd. Leuk als je bijv. een fietser raakt. Dan ben je namelijk altijd de lul. Bovendien kom je dan op de zwarte lijst te staan. Dan kan je alleen nog maar terecht bij Rialto. Daar zitten alle onverzekerbare risico's.

Als je het onderhoud niet kan betalen moet je een andere fiets nemen.
 
Volgens mij mag je alleen een motor op je naam hebben als je een motorrijbewijs hebt. Of je vader een motorverzekering mag afsluiten op een motor die niet op zn naam staat dat betwijfel ik... Lijkt me een open deur voor de verzekeringsmaatschappij.

Ik zou het er ook niet op gokken om de motor dan maar wa+ te gaan verzekeren... Je moet toch wel met een gerust hart kunnen jagen 8-) ofniedan?

2x mis. Je mag gewoon een motorvoertuig op je naam hebben zonder dat je een rijbewijs hebt. Niemand die daar een probleem van maakt.

En ook een voertuig verzekeren, terwijl je geen rijbewijs hebt OF uberhaupt dat voertuig op je naam hebt is geen enkel probleem. Zolang je alle relevante informatie (bestuurder en/of kentekenhouder) maar netjes doorgeeft aan de verzekeringsmaatschappij.

Enneuhhhheb dus zelf met beide gevallen de benodigde ervaring en nog nimmer commentaar en/of problemen mee gehad.
 
Bij Centraal beheer kun je een andere regelmatige bestuurder opgeven dan de eigenaar. ook kun je daar je motor verzekeren als je geen rijbewijs hebt. dat mag bij alle verzekeraars, alleen mag je niet bij alle verzekeraars kiezen voor een bepaalde verzekering. b.v. bij de KNMV mocht ik alleen maar WA verzekerd zijn.
nu staat mijn motor bij mijn vriend in de verzekering (maar wel op mijn naam) en ben ik de regelmatige bestuurder. CB kwam hier zelf mee, het is volkomen legaal.
ik zou ff kijken of bij de verzekering van jouw vader hetzelfde mogelijk is. t scheelt idd veel premie (ik profiteer van m'n vriend z'n no-claim) helemaal als je nog onder de 24 bent (gelukkig had ik dat probleem niet)
 
Maar dan bouw je geen no-claim op.

heb ik naar geinformeerd en er is mij verteld dat ik als ik uit de verzekeing stap, gewoon de opgebouwde no-claim mee krijg. dit omdat de motor wel op mijn naam staat. maar als ik brokken maak, heeft t wel gevolgen voor de totale verzekering.
 
Hoi

Laat je vader gewoon even zijn verzekering/tussenpersoon
bellen en het verhaal uitleggen.
Ik heb vroeger hetzelfde gehad met mijn verzekering, toen
mijn vader belde en het uit gelegd had waren ze heel schappelijk.
Omdat mijn vader al zijn verzekeringen bij 1 maatschapij had
lopen kon ik gewoon mijn motor en auto verzekeren op MIJN naam
maar met ZIJN korting.
En daarbij kwam ook nog dat ik op die manier zelf ook nog
no-claim opbouwde.
Het gaat hier trouwens om "de goudse" dus mijn advies is gewoon
bellen.

succes Zeldzame
 
Ook al heeft ie geen rijbewijs kan de motor volgens mij nog steeds op zijn vaders naam geschreven worden!!


Je kan de motor idd op je eigen naam zetten zonder dat je je rijbewijs hebt.... maar kan je hem ook verzekeren zonder dat je je rijbewijs hebt???
 
Je kan de motor idd op je eigen naam zetten zonder dat je je rijbewijs hebt.... maar kan je hem ook verzekeren zonder dat je je rijbewijs hebt???

yup dat kan. geen probleem als je er maar niet zelf op gaat rijden want dan vervalt je verzekering natuurlijk.
 
Je kan de motor idd op je eigen naam zetten zonder dat je je rijbewijs hebt.... maar kan je hem ook verzekeren zonder dat je je rijbewijs hebt???


Ja dat kan ook.
Ik heb mijn motor al eerder gekocht dan toen ik mijn rijbewijs behaalde en heb 'm gewoon kunnen verzekeren op de dag van aankoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan