Verzekering zonder restrictie verblijf EU/buitenland

MagiQ

Rookie
13 feb 2018
2
0
Is iemand bekend of er een verzekeraar is die geen restrictie stelt aan het verblijf in het buitenland van de motor?

Uitleg:
Ik heb een tweede motor (ja, een luxe!) die ik wil gaan gebruiken om de TET langzaamaan af te rijden. Het is de bedoeling om een paar keer per jaar een aantal dagen of weken steeds verder rijden, en tussentijds de motor lokaal te stallen (beetje geldverspilling om telkens de motor van/naar NL te verschepen/rijden). Had met m'n huidige verzekeraar, KNMV, gebeld, maar die willen dat de motor minimaal eens elke drie maanden in het land is. Dus nu op zoek naar een verzekeraar die hier geen probleem van maakt.
 
Bel even met een verzekeringsbemiddelaar, die kunnen dat waarschijnlijk een stuk sneller achterhalen.

Ben ik ook aan het doen. Maar tegelijk dacht ik het in de groep te gooien mocht iemand zoiets al hebben!

(zo wilde ik laatst kijken of er een verzekering was die geen eisen stelde aan ART-goedgekeurde sloten maar de startonderbreker van de BMW als '2e slot' zou accepteren, zoals een verzekeraar in Zweden dat eerder deed. Maar de tussenpersonen konden er geen kaas van maken, erg jammer, deze info is nog gedetailleerder, dus ik houd m'n hart vast)

*toevoeging
Kreeg net antwoord van een tussenpersoon: 'u krijgt binnen (!) 10 (!!!) werkdagen antwoord van ons'. Zou mij niet verbazen als ze er een kruipende postduif voor gebruiken.... B|
 
Ik zou er niet eens aan denken om zoiets aan mijn verzekeraar te vragen. Ik weet dus ook niet of ik dat officieel mag of niet.
Maar hoe gaat een verzekeringsmaatschappij bewijzen dat jou motor langer dan 3 maanden in het buitenland is geweest? Jij ben nederlander, jouw motor is nederlander. Ik zie niet zo’n probleem
 
Wellicht dat je contact kunt opnemen met deze partij:
Er zijn weinig verzekeraars die dit risico oppakken.

Groet,
Remco
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou er niet eens aan denken om zoiets aan mijn verzekeraar te vragen. Ik weet dus ook niet of ik dat officieel mag of niet.
Maar hoe gaat een verzekeringsmaatschappij bewijzen dat jou motor langer dan 3 maanden in het buitenland is geweest? Jij ben nederlander, jouw motor is nederlander. Ik zie niet zo’n probleem

Maar als de Franse schuur waar je brommer in geparkeerd staat afbrandt gaan ze er vast moeilijk over doen.
 
Stel de vraag anders: een lange reis van meer dan een jaar. Die vraag moeten ze vaker gehad hebben. Dat jij in de tussentijd terugkeert doet niet ter zake.
 
Terug
Bovenaan Onderaan