Verzekering

Lightning01

MF'er
13 jun 2006
86
0
Amsterdam
Deze vraag is vast wel gesteld, maar het blijft leuk om te vragen.

Je bent jong en je mooie motor is niet echt goedkoop als je hem all risk wilt verzekeren. Dus dacht ik aan de ouwe. Kan ik de motor en de verzekering niet op mijn vaders naam zetten, en zelf genieten van de rit?

Ergens lijkt het wel op valsheid in geschriften. Wat doen verzekerings maatschappijen hier aan?? *aghum aghum Unive aghum* Of hoef ik me helemaal geen zorgen te maken en lekker genieten? :]
 
volgens mij mag jij van uchunighughuvee best op je "vader zijn motor" rijden hoor 8-)

maar je kan je ook laten registreren als regelmatig bestuurder ofzoiets toch :?
alleen zal dat dan wel weer gevolgen hebben voor de premie.
verder moet je denk ik ook denken aan de opbouw van schadevrije jaren en dat soort dingen.

ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de reacties van de verzekeringsaagh..aaagh....aaghenten (blijft een lastig woord ;) )
 
Wil je het ook mededelen? :9

Je loopt de kans dat je uit de verzekering wordt geschopt, zonde van je premie en dat je op een zwarte lijst komt te staan, waardoor verzekering heel lastig wordt en enkel tegen extreem hoge premies :X

Ik wil je niet bang maken hoor, maar bij schade zou je die dus zelf kunnen betalen :P
Het is eigenlijk simpel, er geldt in de verzekering een verzwijgingsartikel (artikel 251), wat niet meer zegt dan dat je bij opgave de juiste gegevens moet geven en doe je dat niet, dan kan de verzekering nietig worden verklaard. Als de risico's voor de verzekeraar anders zijn, dan jij bij opgave doet (en dat is dus het geval als het jouw bike is en je doet alsof ie van pa is), dan kunnen ze je er dus uitgooien en dat kan voor pa ook gevolgen hebben! Maar zolang niemand het weet, zit je natuurlijk op rozen *D

Beter is het als pa je opgeeft als de regelmatige bestuurder, in enkele gevallen kan je dan zelfs schadevrije jaren opbouwen :)
 
In principe heeft de clown het allemaal al juist verteld.

Hier nog even een reactie op:

wie zegt dat je regelmatige bestuurder bent.. dat staat nergens zwart op wit ;)

Stel jij rijdt zelf een keer een schade, politie erbij enzo, schadeformulier invullen, dan staat er dus zwart op wit dat jij in ieder geval op dát moment hebt gereden. Dan komt de schade-expert en die stelt nog 3 vragen en dan weet ie genoeg.


Het kan ook 'goed' gaan natuurlijk, maar ik zou het niet doen.
 
In principe heeft de clown het allemaal al juist verteld.

Hier nog even een reactie op:Stel jij rijdt zelf een keer een schade, politie erbij enzo, schadeformulier invullen, dan staat er dus zwart op wit dat jij in ieder geval op dát moment hebt gereden. Dan komt de schade-expert en die stelt nog 3 vragen en dan weet ie genoeg.


Het kan ook 'goed' gaan natuurlijk, maar ik zou het niet doen.

Bovendien zijn die schademensen niet gek, die vragen bij welke dealer die motor in onderhoud is (wat meestal de dealer is waar de expertise wordt gedaan), checken wat gegevens daar na en in no time weten ze wie de rekeningen betaald! Of ze vogelen uit wie de belasting betaald ;)

Ze zijn niet gek en als een motor op naam staat van een ouder iemand en een beduidend jonger iemand rijdt er schade mee, dan gaat er echt wel een lampje branden :X

Mijn gedachte is dat als je motor wilt rijden, je ook je verantwoordelijkheden moet nemen! Doe je dat niet, dan ben je ook geen motor waardig! B| Je wilt ook geen yokodrama banden onder je fiets, maar heuse A-merken ;)
 
Aangezien je tot een bepaalde leeftijd binnen de 'risicogroep' valt hebben sommige verzekeringen ook de regel dat je pas vanaf een bepaalde leeftijd verzekerd bent of dat je je rijbewijs een X aantal jaren moet hebben voor je verzekerd bent. Ik zou dit ff goed uitzoeken, ik zou gewoon die 100euro meer betalen en helemaal zeker zijn dat het goed zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan