verzekering

Oreca

Die hard MF'er
19 apr 2003
794
0
Nijmegen
hoi ik wilde vragen aan alle supersport rijders hoe lang ze al motor rijden en hoeveel ze betalen voor de verzekering van een super sport r1,cbr,gsx enzo.

groeten Sandor
 
varieert heel erg...
Met allrisk zit je in jouw leeftijd al gauw over de 1400 euro gemiddeld per jaar, als het niet meer is..
 
ik zit nog te denken of ik eerst motorrijbewijs op mijn 18e haal of pas op 21ste maar als ik gelijk A haal dan heb ik tot mijn 21ste 3 jaar ervaring en dat telt ook mee als ik schadevrije jaren rij?
 
0 jaar ervaring, ThunderAce. Ga volgende week een polis bperkt incasso afsluiten met van de Beeck verzekeringen voor € 225.
 
24, 5 schadevrije jaren, 128 pk :P , all-risk met alles erop en eraan (rechtsbijstand, opzittenden verzekering, poliskosten etc.) iets minder dan € 600,-

En inderdaad, de WA jaren op je 25 kw brommert tellen gewoon mee als schadevrije jaren, zodat je na een paar jaar goedkoper een all risk kunt afsluiten voor je R1 ;)
 
thx allemaal ik heb wel premies berekent op diverse verzekeringsites maar sommige dingen kon ik niet invullen zoals eigen risico en dergelijk en 1 keer kwam ik uit op
+- 3000 euro!! maar ik ben gerust gestelt

Sandor
 
Ik rij nu sinds 2 weken motor een Gsx r600.
En betaal voor de verzekering schrik niet all-risk 150 euro per maand.
Dus zo'n 1800 euro per jaar.
Dit is bij centraal beheer met 10% korting ivm werkgevers korting.
 
Ik kan mij no-claim meenemen die ik met de auto heb opgebouwd (60%) (ik ga zo rond juni een motor kopen hoop ik).

Aangezien ik WA + diefstal af ga sluiten kom ik op de 140 eurotjes per jaar voor de motorfiets. Ik geloof dat als ik all risk zou nemen ik zo rond de 600 euro zou zitten. Als ik die no claim niet zou kunnen overhevelen dan was het al een stuk duurder dus.

Voordeel is ook nog eens dat als ik schade maak met mijn auto dan wordt mijn no claim verhoging voor een jaar stil gezet, maar voor de motor gaat ie gewoon door! (ik ben overigens 25 jaar. Ik geloof dat de risico leeftijd tot de 24 loopt?)
 
Ik rij nu sinds 2 weken motor een Gsx r600.
En betaal voor de verzekering schrik niet all-risk 150 euro per maand.
Dus zo'n 1800 euro per jaar.
Dit is bij centraal beheer met 10% korting ivm werkgevers korting.

Zou ik toch eens informeeren bij Unive

Heb ik ook gedaan, en is raar maar waar,maar met all risk is Unive veel goedkoper dan centraal beheer achmea.

Terwijl het met wa en wa+ zowat niets scheelt
 
Nog nog:
Yamaha Thundercat, all-risk, geen eigen risico, 67,75% no claim, incl. personeelskorting: €546 per jaar.

Nog 32 nachtjes slapen:
Aprilia RSV Mille Tuono, all-risk, geen eigen risico, 67,75% no claim, incl. personeelskorting: Rond de € 780 per jaar.
 
sandor wordt je niet moe van jezelf met elke keer van die domme vragen te stellen waar jij persoonlijk geen donder aan hebt.
En als je niet weet wat ik bedoel zou ik je vragen maar is goed nakijken die je op het forum hebt geplaatst.
Of doe je het om een beetje interessant te doen . :r
 
Ik werk bij achmea in apeldoorn (Centraal Beheer) en heb mijn nieuw Div XJ600S daar verzekerd. Ik krijg nog eens extra 32% korting als pesoneels lid. Dan nog is de premie geloof ik haast gelijk met Unive. Dit jaar heb ik hem bij CB nog verzekerd omdat ze de schade vrije jaren van mijn auto overnamen. Echter volgend jaar ga ik eens shoppen bij Unive dat kan zelfs nog goedkoper uitpakken terwijl ik bij CB fikse korting krijg.
 
Zou ik toch eens informeeren bij Unive

Heb ik ook gedaan, en is raar maar waar,maar met all risk is Unive veel goedkoper dan centraal beheer achmea.

Terwijl het met wa en wa+ zowat niets scheelt

Ik weet het maar , centraal beheer was voor mij net even iets beter qua dekking en dergelijke.
Vergelijk Unive en centraal beheer maar eens goed.
buiten dat ik nu korting heb via me werk en dat ik na een jaar noclaim aardig zak qua geld.
ik ben trouwens 22 en dan is het bij de meeste verzekeraars gewoon duur.
 
Het verschil voor mij tussen CB en Unive was ruim 250 euro terwijl de dekking volgens mij weinig of niet verschilt.

Desperado112 > Ga je nog rijden vanavond? Ik ga straks nog even sturen in de buurt van Overveen/Zandvoort...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit tot op heden nog bij CB,vindt hetgewoon een duidelijke en goed bereikbare verzekeringsmaatschappij.

Maar als ik toch besluit all risk te nemen dan ben ik bij Unive toch echt veel voordeliger af,en dat telt dan gewoon zwaarder mee,zelfs zonder alarm is de all risk bij Unive erg scherp
 
Het verschil voor mij tussen CB en Unive was ruim 250 euro terwijl de dekking volgens mij weinig of niet verschilt.

Desperado112 > Ga je nog rijden vanavond? Ik ga straks nog even sturen in de buurt van Overveen/Zandvoort...

Offtopic > maak ff contact met mij via msn of icq ok dan spreken we ff af!
 
hey flexx ik stel deze vragen omdat ik graag goed wil beginnen met motorijden en ik wil altijd alles graag goed doen en daarom informeer ik zoveel.Oke verzekering enzo kan ik altijd nog opvragen bij verz. maar wil toch graag weten hoe jullie het allemaal doen
 
Heb zelf mijn verzekering afgesloten bij verzekeruzelf.nl, kan je on-line je premie berekenen ter vergelijk. Voor mijn CBR600 zo ongeveer 200,- / jaar voor WA+. Ben er tevreden over, makkelijk on-line gegevens invullen/wijzigen.
 
Er wordt op dit forum veel geluld over de kosten van een verzekering, maar je doet er beter aan te zorgen voor een verzekering op NIEUWWAARDE basis.
Dat kan je bij een crash veel geld schelen.
Veel verzekeringen hebben dit voor hun autoverzekering wel vermeld maar in hun motorverzekeringpolis wordt er met geen woord over gesproken.
ABN betaald op basis van dagwaarde net als RVS verzekeringen terwijl er niets over in hun polis staat!
ALs je je fiets total-loss rijdt na een maand kost je dat al vlug 3000 euro.
Ik heb nu 75% noclaim korting en betaal voor een r1 ongeveer 450 euro per jaar
all risk met een nieuwwaarderegeling van drie jaar
Dat wil zeggen dat als je motor verloren gaat na 2 jaar en 11 maanden de op dat moment geldende nieuwprijs van een r1 uitbetaald wordt.
 
ABN betaald op basis van dagwaarde net als RVS verzekeringen terwijl er niets over in hun polis staat!
Hmm ... heb ut effe in mijn polisvoorwaarden opgezocht (ABN) en daar staat inderdaad alleen iets over personenauto's v.w.b. Nieuwwaarde- en afschrijvingsregeling. Aangezien ik binnenkort mijn verzekering moet omzetten voor mijn Tuono vond ik dat toch wel effe interessant om zeker te weten. Maar de vriendelijke dame was er 100% van overtuigd (ook na navragen) dat deze regeling ook voor de motoren geldt.
Overigens sluit de ABN al ruim een jaar geen nieuwe motorverzekeringen meer af, maar je kan nog wel je huidige verzekering steeds omzetten. Daarnaast is de ABN sowieso niet echt goedkoop volgens mij, maar personeelscondities schelen toch weer 1/3de aan premie ;)
 
Als je alleen WA + diefstal hebt, en hji wordt gejat, dan krijg je toch de dagwaarde? (Vraag ik me af, ik las namelijk dat je specifiek 'na een crash' schreef).

Maar wat dan als later je motor total loss terug wordt gevonden, nadat hij getolen was?
 
Hmm ... heb ut effe in mijn polisvoorwaarden opgezocht (ABN) en daar staat inderdaad alleen iets over personenauto's v.w.b. Nieuwwaarde- en afschrijvingsregeling. Aangezien ik binnenkort mijn verzekering moet omzetten voor mijn Tuono vond ik dat toch wel effe interessant om zeker te weten. Maar de vriendelijke dame was er 100% van overtuigd (ook na navragen) dat deze regeling ook voor de motoren geldt.
Overigens sluit de ABN al ruim een jaar geen nieuwe motorverzekeringen meer af, maar je kan nog wel je huidige verzekering steeds omzetten. Daarnaast is de ABN sowieso niet echt goedkoop volgens mij, maar personeelscondities schelen toch weer 1/3de aan premie ;)

Niet doen!!!!!!! die tuono verzekeren bij de ABN want wat die vriendelijke dame
je verteld is niet waar!
Mij werd precies hetzelfde verteld dooe een vriendelijke abn medewerkster, maar toen ik mijn xjr van nog geen jaar oud totalloss reed kreeg ik zomaar 4000,- minder dan de nieuwwaarde terug, ik heb daarna rechtsbijstand ingeschakeld enz. maar op het hoofdkantoor ( ik geloof in zwolle, weet het niet meer want ik ben om die reden bij de abn weggegaan) vertelden ze mij dat het gewoon dagwaarde was.
Blijf je met je verzekering toch bij de abn, laat het dan op papier zetten en ondertekenen, want bij een evt. ongeluk stink je er in.
Blijven ze bij die nieuwwaardeuitkering dan heb ik graag het telefoonnummer van deze vestiging want dan krijg ik nog 4000,- van ze
 
Als je alleen WA + diefstal hebt, en hji wordt gejat, dan krijg je toch de dagwaarde? (Vraag ik me af, ik las namelijk dat je specifiek 'na een crash' schreef).

Maar wat dan als later je motor total loss terug wordt gevonden, nadat hij getolen was?


bij een echte nieuwwaarderegeling krijg je ook na diefstal de nieuwwaarde uitgekeerd
in ieder geval bij een all risk verzekering
hoe het bij mini casco zit weet ik niet, er is er van mij gelukkig nog nooit een gestolen
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 26 april 2003 19:20 gaf theo enkele tips
Thanks voor de waarschuwing, want dat moet me dus zéker niet gebeuren! Ga d'r deze week meteen achter aan (voor ik de Tuono heb). Vaag dat zo'n dame van de verzekeringslijn toch zo overtuigd was ... van je "collega's" (ben geen echter bankmedewerker, ben maar een IT'er ;) ) moet je het maar hebben :(
Bij welke verzekeringsmaatschappij zit jij? Want met mijn 62,5% (vaag percentage) noclaim korting betaal ik momenteel net zoveel voor mijn Cat als jij voor je R1. Ben dus wel benieuwd wat ze mij te bieden hebben :)
Is die Tuono trouwens een supersport of gaat ie door voor naked ... scheelt bij verzekeruzelf.nl al €200 per jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan