Verzekering

Status
Niet open voor verdere reacties.

deetee11

MF'er
25 jun 2012
46
0
Beste mede motor liefhebbers!
Ik ben van plan om een motor aan te schaffen.
En niemand wil een cent te veel betalen aan een verzekering (all risk).
En ik inderdaad ook niet. Ik ben 23 jaar en dat maakt het allemaal weer even duurder.
Mag ik mijn (hoop ik) toekomstige motor ook op mijn vaders naam verzekeren?
Hij heeft GEEN motorrijbewijs.
 
Beste mede motor liefhebbers!
Ik ben van plan om een motor aan te schaffen.
En niemand wil een cent te veel betalen aan een verzekering (all risk).
En ik inderdaad ook niet. Ik ben 23 jaar en dat maakt het allemaal weer even duurder.
Mag ik mijn (hoop ik) toekomstige motor ook op mijn vaders naam verzekeren?
Hij heeft GEEN motorrijbewijs.

Dan bouw je zelf nooit no-claim of bonus malus op, dus nooit korting. (opbouwen)
En als je vader geen A heeft dan kan hij ook nooit de "regelmatige" bestuurder zijn.
Geeft een hoop gezeik bij een ongeval of schade, toegebracht aan anderen, denk ook aan letsel schade.
Je hebt het aanvraagformulier niet juist ingevuld, verzwijging.

Als je internet hebt zou je zelf eens kunnen zoeken naar een verzekering met een gunstige premie/voorwaarden.
 
Laatst bewerkt:
als 23 jarige betaal jeje echt niet scheel aan verzekeringen. Daarbij is (vind ik) een all risk rendabel bij een gloed nieuwe fiets of een 2de handhands van geen jaar oud. je hebt ook een een trapje lager dan allrisk he dat beperkt casco. is je fiets nog steeds heel goed verzekert ! Ik ben zelf 21 en rij rond op een fiets uit juni 2012. wat ik per maand kwijt ben...38,84. ( om een voorbeeld te geven)
Succes 't met kiezen van een verzekering! vergeet je pechhulp ook niet !?!
 
Nee, niet doen.
Je moet trouwens bij de verzekering opgeven wie de regelmatige bestuurder is.
Als ze ermee akkoord gaan dat jij de regelmatige bestuurder bent is er niks aan de hand.
Maar waarom zou je dat doen? Je bouwt geen schadevrije jaren op.
Heb je al bij de KNMV gekeken? Doe een VRO cursus en dat scheelt weer een paar procent premie.
Succes.
 
Je betaalt maar op 1 manier te veel, dat is als je schades hebt. Anders betaal je nooit te veel.
 
Zie hierboven, de verzekering moet op naam staan van de regelmatige bestuurder, jij dus. Misschien accepteren ze het nog bij de aanvraag, zodra er schade uitgekeerd moet worden wordt het een ander verhaal. Je hebt ook verzekeringen waarbij je je motor tegen de aanschafwaarde kunt verzekeren, wellicht is dat een optie voor je, dat is goedkoper dan allrisk.
 
Ik heb mijn eerste auto indertijd op naam van mijn vader verzekerd met mijzelf als regelmatig bestuurder (omdat Ohra weer zo moeilijk moest doen).
Gewoon schadevrije jaren opgebouwd.

Vraag het je assurantietussenpersoon... of gewoon aan de verzekering die je op het oog hebt. Het feit dat je vader geen A rijbewijs heeft, zou hier een pijnpunt kunnen zijn.
 
Je betaalt maar op 1 manier te veel, dat is als je schades hebt. Anders betaal je nooit te veel.

:^

Maar misschien dat TS eerst eens kan/wil vertellen wat 'ie voor een motorfiets aan wil schaffen.

Verzekeraars zijn er om schades te vergoeden die je zelf niet kunt dragen. Als die schade een Total Loss BMW S1000RR door eigen schuld is..... Dan was die fiets sowieso al te duur voor je :P
 
Beste mede motor liefhebbers!
Ik ben van plan om een motor aan te schaffen.
En niemand wil een cent te veel betalen aan een verzekering (all risk).
En ik inderdaad ook niet. Ik ben 23 jaar en dat maakt het allemaal weer even duurder.
Mag ik mijn (hoop ik) toekomstige motor ook op mijn vaders naam verzekeren?
Hij heeft GEEN motorrijbewijs.
Deze vraag heeft al heel veel antwoorden in het Centraal verzekerings(vragen) topic.
 
als 23 jarige betaal jeje echt niet scheel aan verzekeringen. Daarbij is (vind ik) een all risk rendabel bij een gloed nieuwe fiets of een 2de handhands van geen jaar oud. je hebt ook een een trapje lager dan allrisk he dat beperkt casco. is je fiets nog steeds heel goed verzekert ! Ik ben zelf 21 en rij rond op een fiets uit juni 2012. wat ik per maand kwijt ben...38,84. ( om een voorbeeld te geven)
Succes 't met kiezen van een verzekering! vergeet je pechhulp ook niet !?!


Dat klinkt wel goed! Waar heb jij je motor verzekerd dan?
Ik ben zo tussen de 70 tot 120+ kwijt bij verschillende verzekeraars.
 
Koop dan gewoon een pekelfiets en verzeker het WA?

Komt lullig over, maar waarom koop je een dusdanig dure fiets, dat je em het liefst allrisk verzekert en het vervolgens te duur vindt.
 
KNMV. heb een vro cursus gehaald dus een aantal korting ben ook KNMV-lid, nog is een aantal korting. 1,5 jaar schadevrij. ohja en ik haat pekel dus winterkorting van 10% ( moet ie tussen 15 december en 28 feb. binnen blijven). dusja....

PS. ben jij niet motorrijder die een fashion-crisis had ivm wit-zwarte pak maar het willen kopen van groene z750 ? :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan