Verzekering

Assen 2007

Die hard MF'er
4 mrt 2008
376
0
Weert
Dag motorliefhebbers

vorige week heb ik mij een 2de handse motor gekocht namelijk een suzuki gsx-r 600 van 2006 (25kw). Nu zit ik te twijfelen welk pakket ik moet pakken voor mijn verzekering. is all risk een optie of is dat teveel van t goede ? of is WA voldoende?
 
Is er niet een centraal topic voor verzekeringsvragen?

En @ts, probeer even je vraag wat beter te, eeh, beperken. Wat wil je, wat vind je belangrijk etc.
 
Dag motorliefhebbers

vorige week heb ik mij een 2de handse motor gekocht namelijk een suzuki gsx-r 600 van 2006 (25kw). Nu zit ik te twijfelen welk pakket ik moet pakken voor mijn verzekering. is all risk een optie of is dat teveel van t goede ? of is WA voldoende?
je kunt ook wa plus doen voordeel hier van is dat je ook verzekerd bent tegen diefstal en brand. Maar het is maar net wat je wil.
 
Met een dergelijke motor zou ik zeker WA+ doen. Dat is nog prima te betalen.
Dan ben je ook verzekerd voor diefstal en omvalschade.
all risk zal erg duur worden en hangt een beetje af van je rijstijl.
Zoek je de grens op qua rijden? Dan zou ik het wel doen.
Als je een rustige rijstijl hebt zou ik het bij WA+ houden.
 
Dat moet je echt helemaal zelf weten. Wanneer wil jij dat schade wordt verzekerd? Zodoende een verzekering afsluiten.

Ik vind diefstal verzekering belangrijk, evenals mijn motorkleding. Zodoende heb ik een WA beperkt casco afgesloten incl accesoire-verzekering.

Hoe dan ook zou ik je verzekering bij KNMV afsluiten. :)
 
Lidmaatschap = sowieso korting op je premie
Belangen worden behartigd, daar motorrijders deze verzekering mogelijk maken
VRO = extra korting
Gratis pechhulp (voorwaarde is wel lidmaatschap)
In verhouding zijn de verzekeringen van KNMV goedkoper (in mijn geval in ieder geval, 22 jaar oud en 1 schadevrij jaar)
 
aan de info hierboven zul je vast en zeker genoeg hebben om te kiezen, maar zou je zeker adviseren om ff via vergelijkingssites zoals prizewize te kijken.
kan je (zeker met bijv WA+) tientallen euro's besparen. of op een jaar paar honderd:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen donderdag een ongeluk gehad met mijn motor

Ik heb alleen wa

Achter af gezien had ik hem beter all-risk kunnen verzekeren
 
Lidmaatschap = sowieso korting op je premie
Belangen worden behartigd, daar motorrijders deze verzekering mogelijk maken
VRO = extra korting
Gratis pechhulp (voorwaarde is wel lidmaatschap)
In verhouding zijn de verzekeringen van KNMV goedkoper (in mijn geval in ieder geval, 22 jaar oud en 1 schadevrij jaar)

Vind het wel heel makkelijk gezegd om te roepen dat je: Zowieso bij de KNMV moet afsluiten..... Dit hangt namelijk ook af van andere verzekeringen die je reeds hebt bij andere verzekeraars. Daarnaast is het hebben van een VRO ook bij veel andere verzekeringen een reden voor korting. Dus in welke verhouding je de prijzen plaatst vraag ik me beslist af. Daarbij lees ik net dat een jaarlidmaatschap bij de KNMV ook nog eens 54 euro kost ;)
 
@ralf400: In mijn geval zijn de genoemde punten reden om bij de KNMV verzekerd te zijn. Zoals eerder beschreven is het mijn situatie waar ik op inhaak.

De korting bij KNMV is hoger dan bij andere verzekeraars wanneer je een VRO hebt.

Nog 1 correctie. Ik riep niet dat je sowieso bij de KNMV moet afsluiten, maar, en ik citeer "Hoe dan ook zou ik je verzekering bij KNMV afsluiten."
 
Lidmaatschap = sowieso korting op je premie
Belangen worden behartigd, daar motorrijders deze verzekering mogelijk maken
VRO = extra korting
Gratis pechhulp (voorwaarde is wel lidmaatschap)
In verhouding zijn de verzekeringen van KNMV goedkoper (in mijn geval in ieder geval, 22 jaar oud en 1 schadevrij jaar)

Lidmaatschap was volgens mij 60 euro voor een jaar. Die heb ik eigenlijk enkel voor de pechhulp. Qua prijs waren ze dan wel weer duurder. Dus gewoon alle websites afgaan en kijken welke het gunstigste is. En wel goed vergelijken: dus ook in de gaten houden wat er wel niet bij zit.
 
Ja ik werk gewoon full time dus all risk zou geen probleem moeten zijn. Ja aan de ene kant ben ik een beginnend bestuurder aan de andere kant staat er wel 800 + per jaar wat je dan moet afdragen.

En had al naar verschillende verzekeraars gekeken maar knmv kwam voor mijn gevoel toch als 'beste' uit de bus
 
Ik heb mijn motor gewoon WA+ diefstal vind ik wel belangrijk aangezien dit nog wel eens voorkomt.

All risk is belachelijk duur (vind ik zelf..) die motor van jou is ook niet boven de 10duizend dus niet interessant voor all risk lijkt me.

Je kan het op veel verschillende manieren bekijken.. sommige zeggen ''ja ik heb geen geld voor een nieuwe of reparatie als ik na 1 maand een ongeluk maak dus ja ik doe hem all risk'' ( dit is vaak iemand die hem NODIG heeft en dus geen dag zonder kan bij wijze van).

Aan de andere kant heb je mensen die het bedrag wat ze normaliter voor een all risk kwijt zijn lekker op een spaarrekening zetten en van dat geld eventuele reparaties uit laten voeren als je een keer onder uit gaat.

Of je kunt maar zo denken, als je je motor total loss rijdt ben je het zelf waarschijnlijk ook :+ heb je niks aan een nieuwe motor..

Stel je verzekering is 70 per maand (nog best laag denk voor all risk ;)) dan ben je per jaar meer dan 700 euro kwijt... stel je bent mooi weer rijder is dit echt zonde en kun je het beter sparen en na een aantal jaar een nieuwe (2dehands) halen.

maarja het is vooral belangrijk wat je zelf denkt dat handig is ;) succes
 
Even over de pechhulp van KNMV.. deze is bagger letterlijk.

Ik was vorig jaar naar Duitsland met twee vrienden.. een van ons kreeg pech en was 5 jaar lid van KNMV en zijn motor werd netjes opgehaald het enige probleem is het volgende... vervangend vervoer is pas bij 24 jaar of ouder (dit is niet zo heel gek, meerdere verzekeraars hebben dit) maar wat ik stom vond is dat hij naar een dealer in de buurt van waar je pech kreeg werd gebracht en dus NIET naar plaats van bestemming of je huis... ik vind dit erg raar. Die maat van mij wilde het zelf repareren omdat het bij een dealer gewoon veel duurder is. Buiten dat was dit op een zondag en die dealer ging pas weer dinsdag open (we waren op weg naar huis).

Nu kon hij dus ZELF nog op dinsdag met een busje teruggaan om zijn motor op te halen :S

KNMV zei dat er geen andere opties waren bla bla.. hij is toen overgestapt naar unive, hier zit ik zelf ook. Daar wordt je motor tenminste wel naar plek van bestemming of naar keuze gebracht bij pech.. de pech is 2,50 ofzo per maand extra op je premie (ook nog goedkoper dus..)
 
@ralf400: In mijn geval zijn de genoemde punten reden om bij de KNMV verzekerd te zijn. Zoals eerder beschreven is het mijn situatie waar ik op inhaak.

De korting bij KNMV is hoger dan bij andere verzekeraars wanneer je een VRO hebt.

Het nadeel is wel dat KNMV alleen korting geeft op VROs en andere rijopleidingen die je bij de KNMV hebt gevolgd. Terwijl er ook andere opleidingen zijn te volgen die kwalitatief net zo goed zijn, alleen daar verdient KNMV natuurlijk niets mee. Die kortingen zijn dan ook een beetje een sigaar uit eigen doos.
 
Lol die pechhulp inderdaad bij mij waren ze er ook in no time toen ik panne had maar de oplegger die kwam was niet geschikt voor motoren, dus hebben ze de motor maar horizontaal meegenomen waarna ook alle kuipen vervangen konden worden
 
Ja ik werk gewoon full time dus all risk zou geen probleem moeten zijn. Ja aan de ene kant ben ik een beginnend bestuurder aan de andere kant staat er wel 800 + per jaar wat je dan moet afdragen.

Tja, als beginnende bestuurder op een sportmotor loop je het risico om een keer te vallen. Dus dat de verzekering een hoop geld kost is helder.

Maar, juist omdat het risico op schade statistisch hoog is en je een dure motor hebt gekocht met allerlei makkelijk te beschadigen kuipdelen die ook nog eens kneiter duur zijn.. Zou ik hem allrisk verzekeren. Dan weet je dat je per jaar 800 euro kwijt bent, maar je kunt wel onbezorgd rijden.
 
Ja ik werk gewoon full time dus all risk zou geen probleem moeten zijn. Ja aan de ene kant ben ik een beginnend bestuurder aan de andere kant staat er wel 800 + per jaar wat je dan moet afdragen.

En had al naar verschillende verzekeraars gekeken maar knmv kwam voor mijn gevoel toch als 'beste' uit de bus
zit bij unive betaal na 1 schade* vrije jaar 27,50 voor wa plus
zonder dat ene jaar was het volgens mij net geen 33 euro.

*Heb in januari een schuiver gemaakt maar dit werd niet gedekt vandaar dat ik mijn schade vrij jaar niet kwijt ben.
 
Voor de keuze WA / WA+ / Allrisk heb je eigenlijk de volgende richtlijnen.

All Risk -> Motoren tot ca 3 jaar oud
WA+ -> Motoren tussen de 4 en de 8 jaar oud
WA -> Ouder dan 8 jaar(*)

(*) Tenzij je natuurlijk een zeldzame klassieker hebt uit 1930 met een geschatte waarde van 100k :)

Wel raad ik aan om All Risk te verzekeren als je de motor hebt gekocht van je laatste spaarcenten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan